Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #1 Skrevet 7. november 2013 Denne måneden er en veldig trang måned her. Måtte reparere bilen, kjøpe nye vinterdekk osv.. I tillegg til at eldste måtte ha ny vinterdress og nye vintersko. Neste måned blir og trang. (forsikringer og kommunenale avgifter samtidig er kjempegøy) Jeg har rett å slett ikke noe ekstra penger for tiden. Minstejenta trenger vintersko, hun kan ikke gå enda, men er mye ute og hun kan reise seg og gå litt med støtte. Har et par vintersko fra eldste, hvor ille er det om minsten får disse? Det vil bare være en liten stund til jeg kommer ovenpå.. Hun kan som sagt ikke gå enda, men vet at det kan jo skje når som helst. Får så dårlig samvittighet, men tenker og at arvede sko må vel være bedre enn ingen sko?! Eller er det som pest og kolera? Anonymous poster hash: 22c23...7bb
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #2 Skrevet 7. november 2013 Tror ikke det er noen krise. Til info så har de Friends vintersko på Coop Obs til 29 kr i str 19 og 20. Anonymous poster hash: 3aef7...827
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #3 Skrevet 7. november 2013 Mine barn arver ikke brukssko, men i ditt tilfelle så hadde jeg brukt skoene etter eldste, og det helt uten dårlig samvittighet også. Barnet går ikke enda, og de sliter minimalt på sko og såle i den alderen fordi de er så lette og i tillegg sjeldent på beina så lenge om gangen. Om det hjelper på samvittigheten så kan du legge i en ullsåle. Anonymous poster hash: 7312d...1e7
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #4 Skrevet 7. november 2013 Her har minste arvet. Har lest at man ikke skal gjøre det, men her gjør vi det så lenge de ikke er utgått. Kjøper ny såle, da. Anonymous poster hash: 90649...d87
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #5 Skrevet 7. november 2013 Vintersko til 29kr? Er det kun de små str? Anonymous poster hash: 3a935...1e4
Tante Gustava Skrevet 7. november 2013 #6 Skrevet 7. november 2013 Jeg hadde glatt latt jenta arve. Jeg vil tro at disse vinterskoene umulig kan ha blitt utgått og slitt av det eldre barnet som antagelig var på samme alder da han brukte de (siden de har samme størrelse i sko tenker jeg). Og så kan du evt kjøpe nye sko senere i vinter når hun begynner å gå mer og økonomien er bedre. Godt mulig hun vokser i beina så du måtte kjøpt nye sko i løpet av vinteren likevel. Her arver ikke minste brukssko, men alt av sko som blir lite brukt som type finsko, støvler etc. Han har også en gang imellom arvet noe brukssko som har vært litt brukt i overgangsfaser. Som du sier, arvede sko er jo bedre enn ingen sko
*Miss Marple* Skrevet 7. november 2013 #7 Skrevet 7. november 2013 Det kunne ikke falt meg inn å kjøpe nye sko om jeg hadde sko i rett str og til rett anledning - og vi har ok økonomi. Det er så mye hysteri med hva man kan og ikke kan gjøre at man kan bli helt matt! Hvor mye skade kan det gi å ha på tykke vintersko, gjerne med tykke sokker i? Det blir noe helt annet når barna er større og gjerne tråkker skoen skjev o.l, men for et så lite barn hadde jeg ikke vært i tvil. Bruk skoene med god samvittighet og bruk pengene på noe mer fornuftig
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #8 Skrevet 7. november 2013 Vet du, datteren din bruker ikke skoene noe særlig. Selv om hun går litt er det høyst sannsynlig både for tungt og for vanskelig å gå noe særlig i snøen (slik var det her i hvert fall). Det samme gjaldt vel broren når han brukte skoene? Ser ikke problemet i å arve sko når de er så små og skoene stort sett er og vil bli lite brukt. Anonymous poster hash: 946a1...598
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #9 Skrevet 7. november 2013 Helt ok med så små barn Anonymous poster hash: 1e710...4fd
sug lut Skrevet 7. november 2013 #10 Skrevet 7. november 2013 Det skader først og fremst skobutikkene.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #11 Skrevet 7. november 2013 Poenget med at man ikke skal arve sko er at man ikke skal gå på såler som er slitt skjeve av andres skjevheter, fordi det kan gi feilbelastninger.Sjansen for at et så lite barn har slitt sålen skjev er relativt liten, men se på skoen. Ser sålen slitt ut? Hvis sålen ser slitt ut er det absolutt ikke noe i veien for å arve.Hvis den mot formodning ser slitt ut hadde jeg latt jeg latt jenta ha de til dere hadde råd til å kjøpe nye, men hvis hun i mellomtiden begynte å gå mye mer enn hun gjør nå hadde jeg nok prioritert nye sko når det skjedde. Anonymous poster hash: 8e2f9...ee1
Elsker livet Skrevet 7. november 2013 #12 Skrevet 7. november 2013 Jeg ser ikke problemet. Jeg har latt barna arve sko etter hverandre når det er sko som knapt er brukt. Flere sko vi har ser helt nye ut og skoene er ikke inngått. Trenger ikke være helt firkanta heller.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #13 Skrevet 7. november 2013 Hvis sålen IKKE ser slitt ut skulle det stå #11 Anonymous poster hash: 8e2f9...ee1
Peggy Sue Skrevet 7. november 2013 #14 Skrevet 7. november 2013 Her i huset arver vi heller ikke sko med tanke på dette med skjevheter. Men med et så lite barn, hadde jeg kjøpt ny såle og brukt de gamle skoene. Det er først når de faktisk bruker skoene til å gå med at problemet blir gjeldende. Kjempeflott at du er klar over problematikken men her kan du bruke skoene med god samvittighet.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 7. november 2013 #15 Skrevet 7. november 2013 De første skoene som blir byttet så fort fordi de vokser så fort og sko som feks Sorel arves her i huset. Sko som er slitt arves ikke.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #16 Skrevet 7. november 2013 Mest sannsynlig så har både dere, deres søsken, foreldre, tanter osv. arvet sko når de var små. Og da snakker vi arv gjennom mange ledd! Skoene ble ofte brukt av opptil flere barn. Mest sannsynlig har alle disse personene føtter og kropp i behold, og har de ikke det, er det mest sannsynlig av andre årsaker enn arvede sko i barndommen. Slutt å hør på skotøyprodusentene som gnir seg i hendene av den sykt hysteriske generasjonen foreldre som dere er!!!! Selvfølgelig kan hun bruke arvede sko. Dersom skoen rett og slett ikke passer foten hennes og er vonde å gå i så er dette noe annet, men nye sko kan jo ha feil passform de også! Anonymous poster hash: c5529...55f
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #17 Skrevet 7. november 2013 Her sparer vi på vintersko etter eldste og lar yngste arve. Anonymous poster hash: 2d617...bf3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå