Gå til innhold

dere som treffer barnas besteforeldre ofte..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste i den andre tråden at det var mange som hadde besøk av besteforeldre flere ganger i uken... Hvordan orker dere det....? :S

Vi har tre "sett" med besteforeldre som alle er veldig ivrige og blir utålmodige hvis de ikke har sett barnebarnet på 2-3 uker. Spesielt Farmor og Mormor, da. Farfar og hans nye samboer er ikke like "masete" men ønsker å se barnebarnet ofte de også :)

Vi føler oss jo kjempeheldige som har så ivrige besteforeldre, men vi har altså svært sjelden en helg uten besøk... Farmor og hennes samboer bor 1,5 t. unna, så når vi treffer de er det oftest for en helg der (gjerne en gang i mnd.) eller de kommer her for en dagstur (føler ikke vi kan be de bare være her noen timer når det er til sammen 3 t. reising liksom....) Så det er to helger i uken... 

De øvrige besteforeldrene kommer noen ganger i ukedagene, men sjelden...De er jo ferdige på jobb rundt 15:30 e.l. og er ikke her før tidligst 16:30 og da er det to timer til han skal i gang med legging osv... Så det blir som oftest helger vi treffer dem også...De bor ca 40 min og 15. min herfra..

Treffer dere ofte besteforeldre i ukedagene da? Har dere noen ganger helger der dere kan treffe venner, finne på noe osv...? :P Vi har jo det innimellom, men synes det er så sjelden....

Anonymous poster hash: 24efd...231
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trikset er å bo nærme slik at man kan reise hjem igjen etter noen timer. ;)

Men ja, vi treffes både på ukedager og i helger. Spiser gjerne middag hos hverandre osv. 

Skrevet

Her det ofte bare snakk om 30 minutter i ukedagene, de stikker innom her eller vi innom der. Eller vi spiser middag hos hverandre etter jobb. Men vi bor rett ved hverandre, så det er ikke noe reiseveg. I helgene spiser vi ofte middag sammen, eller de har jenta på besøk noen timer. Men vi tar det på sparket, så vi legger bare de planene vi vil og ser besteforeldrene når det passer sånn. Veldig kjekt for alle, og ikke noe stress :)

Skrevet

Så alle dere som har besteforeldre som treffer barnebarnet ofte bor helt nærme da, slik at det ofte bare er korte visitter??? Da kan jeg jo skjønne det bedre :)

HI

Skrevet

Ja, her treffes vi faktisk mest i ukedagene. Aldri en hel helg i alle fall. Begge settene med besteforeldre bor nærme. 5 - 10 minutter fra oss.

Anonymous poster hash: 573ff...8b6
Skrevet

Her blir det sånn passe ofte. Men barna mine har desverre kun bestemor:/

Anonymous poster hash: 8bcfe...e79

Gjest mamma til goprinsen
Skrevet

Synes det er viktig at barnet kjenner besteforeldrene godt, og er glad både bestemor,bestefar og farmor ser barnet ofte. Farfaren er unnskyldt fordi han bor et stykke unna,men er veldig opptatt av han, og ringer daglig og spør hvordan det går :)

Skrevet

Her bor alle besteforeldrene nærme, så det er besøk på 2-3 timer i slengen.

Skrevet

Her er det noen innom hver eneste dag, tenk på det du. I tillegg spiser vi alltid middag hos enten mine foreldre eller mannens foreldre i helgene. Ofte lørdag hos mine og søndag hos svigers. Vi spiser gjerne middag en dag i uken sammen også.

Men her er det slik at vi bor med 10 minutters kjøring fra hverandre. Og jenta vår virkelig elsker å være hos besteforeldrene sine :)

Jorda, ofte blir det for mye. Men da sier jeg ganske enkelt i fra om det, så roer de seg litt ned for en periode ;)

Anonymous poster hash: a3a19...a26

Skrevet

Når barnet blir eldre så utjevner det seg selv, for da består hverdagene og helgene av trening, kamper, cuper osv. Da kommer besteforeldrene dit i stedet:)

Skrevet

Det går veldig i perioder her, men som oftes er ungene på besøk hos besteforeldrene i helgene om de møtes. Jeg jobber annen hver helg, så da har ungene syntes det har vært gøyere å være hos besteforeldre. Min mann er jo hjemme, men det er ikke pappan så da er det greit de får pleid forhold med besteforeldre innimellom også. De bor begge 30min unna, så da er det greit med litt tid sammen.

Mormor kommer innom oss for en kort visitt noen ganger når hun skal hjemfra hytta. Morfar er sånn som plutselig bare står på døra, han kommer gjerne for å fikse noe, sjekke noe eller levere noe. Kjenner det kunne vært greit han sa ifra når han kjørte hjemmene ifra, slik at vi kunne passet på at vi var hjemme, evt fikk utsatt planene våre litt. Men koselig det altså, ungene blir i fyr og flammer hver gang.

Anonymous poster hash: e7a6d...158

Skrevet

Jeg elsker uanmeldte besøk, og besteforeldre er ingen unntak! Som andre sier: Bor de nærme er det ikke snakk om "besøk" som krever servering og ekstra pen oppførsel. De stikker bare innom, og det er en helt naturlig sak. Ungene elsker det. Vi fortsetter som før med det vi holder på med, og besteforeldrene deltar. Jeg synes det er kjekt når jeg plutselig får et par ekstra sett hjelpende hender til kveldsbadet av ungene, for eksempel.

Vi stikker forresten ofte innom besteforeldrene, tanter og onkler, sammen med ungene også, like uanmeldt det også. Og har alltid følt oss velkomne. Jeg er glad for at vi er en storfamilie som stresser så lite med besøk og slikt. Det gjør at vi holder kontakten godt.

Anonymous poster hash: 273d0...e99
Skrevet

Synes det er viktig at barnet kjenner besteforeldrene godt, og er glad både bestemor,bestefar og farmor ser barnet ofte. Farfaren er unnskyldt fordi han bor et stykke unna,men er veldig opptatt av han, og ringer daglig og spør hvordan det går :)

Tror jeg hadde blitt litt lei hvis det hadde ringt noen daglig for å spørre kordan det går med barnebarnet...

Føler meg litt kjip nå altså...

HI

Skrevet

Her er det noen innom hver eneste dag, tenk på det du. I tillegg spiser vi alltid middag hos enten mine foreldre eller mannens foreldre i helgene. Ofte lørdag hos mine og søndag hos svigers. Vi spiser gjerne middag en dag i uken sammen også.

Men her er det slik at vi bor med 10 minutters kjøring fra hverandre. Og jenta vår virkelig elsker å være hos besteforeldrene sine :)

Jorda, ofte blir det for mye. Men da sier jeg ganske enkelt i fra om det, så roer de seg litt ned for en periode ;)

Anonymous poster hash: a3a19...a26

Holy Malony!! Noen innom hver dag? Det høres kjempeslitsomt ut! 

Jeg føler meg såå kjip som ikke orker besøk så ofte... Barnebarnet ser jo besteforeldre en eller flere dager i uken, men hver enkelt besteforelder kanskje 1-2 ganger i mnd.....

HI

HI

Skrevet

Vi bor i rett bortenfor besteforeldre og 10min unna mormor, så vi stikker bare bortom en kort tur i helgen og drar igjen etter en time eller to. Hvis vi er veldig slitne så dropper vi besøket i helgen. Hender vi deler oss og drar til hver våre i uke dagene. Mormor får være med å hente i barnehagen noen ganer og spiser middag hos oss. Blir aldr lange besøk.

Anonymous poster hash: ce188...981
Skrevet

Jeg elsker uanmeldte besøk, og besteforeldre er ingen unntak! Som andre sier: Bor de nærme er det ikke snakk om "besøk" som krever servering og ekstra pen oppførsel. De stikker bare innom, og det er en helt naturlig sak. Ungene elsker det. Vi fortsetter som før med det vi holder på med, og besteforeldrene deltar. Jeg synes det er kjekt når jeg plutselig får et par ekstra sett hjelpende hender til kveldsbadet av ungene, for eksempel.

Vi stikker forresten ofte innom besteforeldrene, tanter og onkler, sammen med ungene også, like uanmeldt det også. Og har alltid følt oss velkomne. Jeg er glad for at vi er en storfamilie som stresser så lite med besøk og slikt. Det gjør at vi holder kontakten godt.

Anonymous poster hash: 273d0...e99

Jaaa... Men hvis besteforeldrene kommer rett fra jobb (noe de må gjøre hvis de skal få mer enn en times tid sammen med barnet) så føler jo jeg at jeg må gi dem middagsmat for eksempel.. 

Derfor blir ofte helgene veldig opptatt.. 

Men det er nok fordi det er 40 minutters kjøring hver vei for besteforeldrene at jeg føler de må få lov å være her mer enn en times tid når de først kommer... 

HI

Skrevet

Vi spiser middag eller finner på noe med mormor flere ganger i uka :D kjempekoselig!

Farmor pleier vi å besøke hver søndag ettermiddag. Tradisjon. Nå på vinteren er vi inne og koser oss med kaffi , spill og prat. På sommeren pakker vi sekken og drar på turer med henne :)

Anonymous poster hash: c2436...3af

Skrevet

Hva man orker har kanskje mest med hva slags forhold man har til dem? Her er vi alle en stor familie, og det er ikke noe mer slitsomt at f.eks. moren min er her enn at det bare er oss. Vi må ikke gjøre noe ekstra, servere noe el.l. fordi hun kommer innom, vi kan bare gjøre akkurat det vi ellers ville gjort. I tillegg aktiviserer hun jo gjerne 2-åringen litt sånn at vi blir enda friere. ;) Også er mamma min beste venn også da. :)

Mannen blir mer sliten av lange besøk av min familie, i allefall hvis han ikke er på topp fra før, og det er jo naturlig, siden han ikke har et like nært forhold til dem. Men han bare trekker seg tilbake og sitter ved pc'en eller noe når han har fått nok, så får han litt egentid samtidig som vi slipper å begrense besøkene fordi han blir sliten. Vinn-vinn. :D

Anonymous poster hash: c55f3...a6d
Skrevet

Er HELDIG med 3 sett besteforeldre. De ser barna 2-3 ganger i måneden, og samtlige har ofte passet barna en helg nå og da.

Vi er heldige:)

Anonymous poster hash: 8d893...10a
Skrevet

Savner å ha mine foreldre nærmere, prøver derfor å dra en del på besøk i permisjonstiden. Det er deres eneste barnebarn, og veeeeldig stor stas :-) Samboeren min sine foreldre bor mye nærmere, men tror kanskje de er redd for å trenge seg for mye på. 

Anonymous poster hash: f1f2b...456
Skrevet

Vi besøker bestefaren til guttungen annen hver helg. Da er vi der fra torsdag til søndag. Han har aldri møtt sin farmor, har ikke farfar og mormoren har han møtt to ganger.

Skrevet

Treffes mest i ukedagene :) 

Anonymous poster hash: 05d03...4db
Skrevet

Treffes stort sett hver dag, men vi har generasjonsbolig. Spiser ofte middag sammen ( vi får det servert :) ) ikke noe stress og ungene har fri tilgang på hele huset.

Anonymous poster hash: 5f5bf...b40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...