Gå til innhold

Så skuffet over barnehagen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt har gått 1 år i en barnehage som jeg har kun hatt gode ting å si om.

Stabilt personale, masse aktiviteter og barnet har stortrivdes. Jeg har virkelig vært superfornøyd!

Men så, kom det et nytt barn på avdelingen denne høsten, som bevisst plager mitt barn. Barnet mitt er 3 år, og dette andre barnet er på samme alder, men mye større fysisk.

Barnet slår, biter og sparker mitt barn daglig. Og den glade lille gutten jeg pleide å levere, gråter nå hver eneste morgen fordi han er redd.

Han sier selv at dette andre barnet slår, og han vil ikke være der.

Når jeg leverer kommer det andre barnet automatisk løpende, og starter plaging allerede før jeg har gått.

Personalet ler det bort og forteller meg at "De terger hverandre, men ikke slik at vi reagerer! De er bare typiske barn"

De har også hintet frem at de synes min gutt overdriver og er veldig dramatisk.

Jeg har ingen problemer med å tro at min gutt kan være tergete han også, at han kan tøffe seg litt og kanskje være litt vrang. Han er midt i en heftig alder hvor både trass og selvstendighet ligger side om side, MEN dette er ikke terging.

Den selvsikre gutten er ikke selvsikker lenger. Jeg har flere ganger vitnet at han sitter rolig og leker, og det andre barnet kommer løpende enten for å slå eller sparke, helt umotivert. Barnet dytter også sønnen min bort når jeg skal si hade til ham om morgenen.

Jeg ser at dette blir et større problem for hver dag som går.

Og jeg blir ikke tatt seriøst.

Min mor hentet sønnen min i dag, og da hun kom så satt han å gråt over noe som dette andre barnet hadde gjort.

Den ansatte lo mot min mor og sa " Han faker som en fotballspiller"

Er dette virkelig profesjonelt? Jeg har ved flere anledninger gitt uttrykk for min bekymring angående situasjonen. Jeg ser hvordan det eskalerer, og hvor mindre trygg han føler seg.

Og så prøver de å fortelle meg at det lille barnet "faker"?

Den fantastiske barnehagen jeg har skrytt sånn av, viser seg plutselig fra en annen side.

Hva gjør jeg her?

Anonymous poster hash: 76ec4...f66
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ber om en samtale med pedleder.

Skrevet

Jeg hadde bedt om et møte med pedleder og forklart problemet ordentlig. Ikke ved å starte med å legge all skylla over på det andre barnet, men ved å forklare hvor mye din gutt har endret seg i væremåte. Så kan du fortelle hvordan du opplever det den andre gutten gjør. Det kan jo hende at de har helt rett i at det den andre gutten gjør ikke egentlig gjør vondt, men at han uansett opplever det negativt og ga må det gjøres noe ved og det bør pedlederen få høre. Barna bør lære at man ikke skal slå å dytte, uavhengig av om den som blir slått og dyttet får vondt eller ikke.

Anonymous poster hash: 7700d...a19
Skrevet

Jeg hadde bedt om et møte med pedleder og forklart problemet ordentlig. Ikke ved å starte med å legge all skylla over på det andre barnet, men ved å forklare hvor mye din gutt har endret seg i væremåte. Så kan du fortelle hvordan du opplever det den andre gutten gjør. Det kan jo hende at de har helt rett i at det den andre gutten gjør ikke egentlig gjør vondt, men at han uansett opplever det negativt og ga må det gjøres noe ved og det bør pedlederen få høre. Barna bør lære at man ikke skal slå å dytte, uavhengig av om den som blir slått og dyttet får vondt eller ikke.

Anonymous poster hash: 7700d...a19

Men jeg ser jo at han får vondt? Jeg ser jo at dette andre barnet både slår, og sparker helt uten mening. At barnet går bevisst inn for å ødelegge leken til mitt barn, og ved allerede levering i barnehagen starter det.

Og barnet mitt gråter hver dag og trygler om å få bli med hjem?

Det er jo ikke riktig at de da skal fortelle meg at han overdramatiserer? :(

Ja jeg må nok snakke med ped.leder. Hun er en veldig god person å forholde seg til heldigvis.

Jeg får helt vondt av å tenke på at han skal plages igjennom en hel dag.

HI

Skrevet

Det eneste jeg tenker her at det er helt sykt at du forsetter leverer han i barnehagen før dette er ordnet opp i.

Barnet mitt kommer før jobben så jeg hadde nølt med å ta han ut frem til barnehagen finner en løsning.

Stakkars unge som må være så redd :(

Anonymous poster hash: 82f16...d19
Skrevet

Ingen barn skal være redde, så dette skal de ta tak i!!

Snakk med ped. Leder.

Skrevet

Det eneste jeg tenker her at det er helt sykt at du forsetter leverer han i barnehagen før dette er ordnet opp i.

Barnet mitt kommer før jobben så jeg hadde nølt med å ta han ut frem til barnehagen finner en løsning.

Stakkars unge som må være så redd :(

Anonymous poster hash: 82f16...d19

Ja jeg har vurdert det. :(

Jeg synes ikke dette er noe gøy. Han er vanligvis så glad og full av liv, men nå gruer han seg plutselig hver eneste dag. Og barnehagen våger å kalle det "faking"? 

Jeg blir så oppgitt.

HI

Skrevet

Utrolig uprofesjonelt av bhg!

Nei, jeg slutter meg til det de andre sier; ta en samtale med ped.leder, skriv gjerne ned punktene du vil ta opp og ta med til samtalen. Man glemmer ofte alt man skal huske å si;)

Og be om at dere tar en oppfølgingssamtale etter f.eks 1-2 uker der bhg kan gi deg resultatet av den planen de skal ha jobbet ut i fra på den tiden etter første møte.

Dette skal du ikke gi deg på.

Lykke til:)

Skrevet

Jeg hadde blitt veldig sint om de hadde sagt at barnet mitt faket når han gråt spesielt når han har forandret seg slik du beskriver.

Ta en samtale med pedleder, om hun ikke tar deg alvorlig gå til styrer om du fortsatt ikke blir hørt og det blir satt inn tiltak så gå over hodet på styrer også. Hvis ting er slik som du tror det er og føler det er så blir barnet ditt utsatt for mobbing og på toppen av det hele latterliggjort av de voksene som skal være der og ta seg av han og beskytte han.

Selvsagt vet ikke det andre barnet at han mobber, han er tross alt bare 3, men virkningen er jo det samme for ditt barn samme hva.

Og her er det to barn disse ansatte skal hjelpe men tydeligvis overser jobben sin med, både ditt barn som lider under dette barnets være måte. Og dette barnet som ikke blir rettledet til riktig oppførsel.

Hadde jeg ikke fått til forandring så hadde jeg tatt barnet ut av bhg og fått det inn i en bhg hvor han kan starte på nytt 

Anonymous poster hash: 04397...484

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...