Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #1 Skrevet 6. november 2013 Burde jeg få tatt en synstest på sønnen min?Jeg lurer på om han har begynt å bli litt nærsynt. Han hadde ok syn på fireårskontrollen for et halvt år siden, men han han har i det siste blitt fort sliten i øynene av å se fim/tv. Jeg ser også at han må nærmere skilt osv enn meg for å klare å lese tall og bokstaver. Jeg har ikke lagt merke til noe sånt før. Jeg er litt obs, siden jeg var nærsynt og har hatt briller fra jeg var fire år, og fikk opp gjennom årene stadig sterkere briller, så vet at sånt kan endre seg ganske fort. Tar jeg i så fall direkte kontakt med øyenlege, eller går det gjennom helsestasjonen eller fastlegen? Noen med erfaringer? Anonymous poster hash: 955a3...8ab
Julie (: Skrevet 6. november 2013 #2 Skrevet 6. november 2013 Optiker, kanskje? Eller er det bare for oss voksne?
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #3 Skrevet 6. november 2013 Takk for forslag. Tenkte kanskje det var noen som var spesialister på barn, og at det utgiften kanskje dekkes for de små. Jeg har ikke undersøkt noenting ennå, tenkte kanskje noen hadde vært gjennom det som kunne opplyse meg ;-D Anonymous poster hash: 955a3...8ab
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #4 Skrevet 6. november 2013 Tok med barnet tom fastlegen og ble henvist derfra til øyelege, optikere og ortoptist på sykehuset. Vi har vært der hver 3 mnd fra han var 7 mnd og vi får dekket brilleglass og 450kr av infatningen. Jan skjeler og bruker øyelapp 2 timer om dagen. Datteren skjeler ikke og vi ble også da henvist fra fastlegen, men ikke til sykehuset. Bare til vanlig øyelege. Tok opp dette med ortoptisten på sykehuset og hun sa at jeg skulle ta med begge barna beste hang, så skulle hun se på de begge. Tror det kommer an på hva synsproblemene er, men fastlegen henviser uansett. Anonymous poster hash: 11247...664
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå