Gå til innhold

Sitter her og gråter pga jordmortime..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin på lørdag, men ikke time til jordmor før tirsdag, trodde jeg. 

Så fikk jeg brev nå om at timen min var endret til neste fredag og timen er på en annen helsestasjon som jeg aldri har vært på før og vet ikke hvilken jordmor det er. 

Da er jeg jo en uke på overtid og jeg gikk på overtid forrige gang også. Dette er tredje barnet, men her er det vanlig praksis at man er på sykehuset på kontroll når man er en uke på overtid. 

Babyen er estimert til å bli stor også, så jeg er redd rett og slett for at jeg ikke får kommet på sykehuset til sjekk før jeg er nesten to uker over og at de da skal sette meg i gang! :(

Anonymous poster hash: 279a5...a61
Videoannonse
Annonse
Skrevet

skal ikke sykehuset som du har fødeplass ta deg inn på kontroll en uke over termin? da vurderer de deg og så får du max gå 11 dager over før du blir satt i gang. slik er det her i allefall. er jo egentlig ikke så mye å gråte for. du kan jo ringe føden om du er redd og usikker så får du snakket med en jordmor der.  :)

Skrevet

Jo, de skal jo det, men siden jordmoren min er syk har jeg bare fått time på hs en uke over. Tenker det tar noen dager før jeg får time på sykehuset da? Siden det er helg osv etter kontrollen min hos jordmor.. 

HI

Skrevet

Ring sykehuset, si at du er kjrmpebekymret (overdriv gjerne!) og krev å få komme inn for en sjekk.

Anonymous poster hash: bb814...934

Skrevet

Kan du ta kontrollen hos din fastlege. Her er det vanlig å ha kontroll hos fastlege på termindato som henviser videre til overtidskontroll på sykehuset.

Skrevet

Jeg kan sikkert få time hos en turnuskandidat på mandag eller noe, det er uker med ventetid hos fastlegen min og jeg har ikke vært der på årevis. Var hos en turnuskandidat når jeg fikk bekreftet at jeg var gravid også, ellers har jeg bare vært hos jordmor. Men jeg kunne heller tenke meg en kontroll når før helgen, for babyen er estimert til å være mye større enn mine andre barn.. 

HI

Skrevet

Ville ringt sykehuset i morgen.

Du skal på overtidskontroll på sykehuset 1 uke etter termin.

Jeg hadde termin om mandag og har time på sykehuset til Mandag.

Skrevet

Da jeg gikk gravid med sistemann nå så var jeg hos fastlegen min 3 dager før termin. Da sa han at hvis det ikke skjedde noe iløpet av de neste dagene skulle jeg selv ringe sykehuset og ordne overtidskontroll og kom da til å få time ca en uke over termin. Så du kan sikkert ringe og bestille din egen kontroll ved sykehuset. Jeg rakk ikke, gikk inn i fødsel rett etter kontroll hos fastlegen :P

Skrevet

Hei!

Ta kontakt med føden og forklar din bekymring, at barnet er forventet å være svært stort. Store barn får lettere gulsot enn gjennomsnittlige barn, og det er mulighet for mer komplikasjoner under fødsel. Hvis du er lei deg og fortvilet så få frem det også. Du skal se de tar deg inn til en sjekk!

Det finnes leger på sykehuset som kan bistå i vurderingen om du evt skal settes i gang. Det gjør ikke JM på HS uansett, de måler bare symfyse/fundus mål, urin, blodtrykk og annet.

Det er ikke noen grunn til å sitte med hendene i fanget og være snill pike, det er deg og barnet ditt sin helse det går i så jeg ville ikke nølt med å kontaktet føden!

Anonymous poster hash: ad9bf...deb
Skrevet

Men kjære deg... her har det nok vært en misforståelse mellom jordmødrene. Nå ringer du føden og får hjelp der, så ordner dette seg. :)

Skrevet

Huff, jeg sitter her og vurderer og ringe føden å si at jeg har hatt en blødning eller noe, bare for å få komme til en sjekk og evt. bli strippet.. Da kan jeg jo si at jeg ikke har noe kontroll for overtid heller. Men jeg klarer jo ikke å snakke usant heller. 

HI

Skrevet

Sannheten rekker da i massevis. Du har blitt så skremt av dette at du sitter og gråter. Legg frem de samme detaljene du har fortalt her. Det ordner seg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...