Gå til innhold

Aleneforsørger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det har vært mange emner om dette tidligere, men befinner meg nå i en håpløs situasjon og orker derfor ikke å lete. Er helt nedbrutt. Det jeg lurer på nå er hva jeg har rett på som aleneforsørger?

Jeg har inntekt på ca 360 000 i året. Har jeg noen rettigheter da? Har to barn på 2 og 3 år.

jeg har ikke råd til å sitte med leiligheten alene.. Leieprisene i dag, hvertfall her jeg bor, er jo like høye (for mindre kvm) enn det jeg betaler for å eie. Så jeg skjønner ikke hvor jeg har råd til å bo..

Håper noen kan hjelpe. på forhånd takk:)

Anonymous poster hash: 754fa...510

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tjener ca 40000 mer enn deg... 2 barn

har dessverre heller ikke mye til overs til hus/leil. men heldigvis leier jeg EKSTREMT billig -så der er jeg heldig... hadde ikke klart meg hvis ikke .

Leieprisene er fra 9000-12 000 for 2 soverom uten strøm, kunne like gjerne eid men får ikke lån..

Eneste jeg får i tillegg til lønn er jo dobbel barnetrygd, og barnebidrag (meg det går jo til ungene og vel så det)...

Så ville rådet deg til å tviholde så godt du kan på leiligheten for nytt lån/komme deg inn på boligmarkedet igjen senere vil være nærmest UMULIG om ikke du har egenkaptital...

tror ikke du får bostøtte heller med din lønn =/

Anonymous poster hash: a740c...656
Skrevet

Er dere aleneforsørgere, kan dere søke stønad til barnetilsyn også, bare til info :)

Skrevet

med den lønna vi har ?

Skrevet

Jeg har inntekt på 340 000 i året. Får overgangsstønad på 4500,- stønad til batnetilsyn, en ekstra barnetrygd og barnebidrag. Avtal møte med Nav og spør hva du kan søke på. Det gjorde jeg. Hadde ikke krav på bostøtte.

Anonymous poster hash: 2138c...d8c

Skrevet

med den lønna vi har ?

Jeg har 470000 i året og får stønad til barnetilsyn. Så får støtte fra nav på 1491 kr til barnetilsyn. Du kan tjene opptil 6G. 

Med lønn på 360.000 ville jeg tro du kunne få ett par tusen ca i os og...

Anonymous poster hash: 269b0...db3

Skrevet

Får vel bare undersøke.. Føler det er helt håpløst... Hvis jeg går opp i full stilling, noe jeg sikkert må går jeg opp til 400 000. Men det blir likevel knapt. Får høre med banken om jeg kan kjøpe han ut av leiligheten. Jeg servimidlertid ikke lyst på det. Vet ikke om det er realistisk.

Tenkte å skrive et budsjett, men vanskelig når man ikke vet hva man evt kan få.. Takk for svar:) HI

Skrevet

Synes jeg leste at man ikke har rett på overgangsstønad med inntekt over 340 000, så får nok ikke det.. Men da får jeg vel støtte til barnetilsyn da. Det hjelper jo masse:). HI

Skrevet

Stønad til barnetilsyn og os på ca 2800kr tror jeg du kan få :)

Anonymous poster hash: 29445...b72

Skrevet

Du vil få noen tusen i OS.

Anonymous poster hash: 5aefd...c93
Skrevet

Er det sånn at os får man i kun noen mnd/år? Hva gjør man når det faller vekk? Kommer jo ikke til å stige i lønn. HI

Skrevet

Er det sånn at os får man i kun noen mnd/år? Hva gjør man når det faller vekk? Kommer jo ikke til å stige i lønn. HI

Du får os i max 3 år, så lenge barna er under ein viss alder - dine er så unge at det er grei skuring. Du får nok- Det er ein overgangsstønad, som du har i starten for å kunne omstille deg. Du vil få om lag 1000 kr i mnd i os om du går opp i full stilling og tjener om lag 400 000.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...