Gå til innhold

Regnskapsførere eller andre med peiling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere forklare meg hva som er forskjellen på Resultat og Balanse, og hva som er vanlig betegnelse på det  på norsk og engelsk? Er p&l resultat og b/S balanse? Hvordan uttales det? 

Om noen i tillegg kan fortelle kort om hva som er annerledes med kontantstrøm hadde jeg blitt sjeleglad!

Anonymous poster hash: 7c2f1...72e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

resultat viser inntekter og kostnader i den gitt perioden resultatet gjelder for.

Balansen viser verdier bedriften har på et bestemt tidsunkt og HVORDAn disse midlene er finansiert..Med lån eller med penger i bank etc.

Hva som er annerledes med kontantstrøm??Annerledes enn hva? tenker jeg..Men uansett; kontantstrømmen er penger inn vs penger ut. En del kostnader er i et resultat er verdiforringelse av driftsmidler og varer. Dette er ikke penger som går UT, men likvel en kostnad. (avskrivninger og svinn f.eks)... Så et negativt resultat kan likvel bety at man øker pengebeholdnignen sin i banken......For og si det enkelt...

I forhold til engelsk , er jeg i tvil på betegnelsene du hadde og hva osm er hva...Men det finner du vel på nettet tenke rjeg...

Anonymous poster hash: 1aea7...f48
Skrevet

resultat viser inntekter og kostnader i den gitt perioden resultatet gjelder for.

Balansen viser verdier bedriften har på et bestemt tidsunkt og HVORDAn disse midlene er finansiert..Med lån eller med penger i bank etc.

Hva som er annerledes med kontantstrøm??Annerledes enn hva? tenker jeg..Men uansett; kontantstrømmen er penger inn vs penger ut. En del kostnader er i et resultat er verdiforringelse av driftsmidler og varer. Dette er ikke penger som går UT, men likvel en kostnad. (avskrivninger og svinn f.eks)... Så et negativt resultat kan likvel bety at man øker pengebeholdnignen sin i banken......For og si det enkelt...

I forhold til engelsk , er jeg i tvil på betegnelsene du hadde og hva osm er hva...Men det finner du vel på nettet tenke rjeg...

Anonymous poster hash: 1aea7...f48

Takk :) 

Anonymous poster hash: 7c2f1...72e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...