Gå til innhold

Den nyoppretta facebookgruppa "Hvil i fred Ylva"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvem som har laget den? Det virker ikke som det er familien til Ylva som har laget den, men en blogger som ønsker seg treff på bloggen sin... Hvis det er tilfelle så syns jeg det er utrolig stygt gjort!

Anonymous poster hash: d8bd0...b0f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor må du mistenke alt i den verste mening??

Anonymous poster hash: 2d29a...c19
Skrevet

Det genererer jo uansett ikke treff på hans blogg, så her tror jeg du er litt vel mistenksom!

Anonymous poster hash: 057ff...4e3
Skrevet

Hvorfor jeg er mistenksom? Jeg er mistenksom fordi jeg opplever det som et stort overtramp at andre enn familien oppretter siden - pappa'n til Ylva har delt med alle, og nå går noen helt andre inn og "kupper" sorgen.

Han som har første innlegg vil få klikk inn på sin facebookside og videre inn på bloggen, noe som genererer mer penger/reklameinntekter for ham. Å sko seg på andres ulykke på den måten er nedrig!

hi

Anonymous poster hash: ee09b...3fe
Skrevet

Hvorfor jeg er mistenksom? Jeg er mistenksom fordi jeg opplever det som et stort overtramp at andre enn familien oppretter siden - pappa'n til Ylva har delt med alle, og nå går noen helt andre inn og "kupper" sorgen.

Han som har første innlegg vil få klikk inn på sin facebookside og videre inn på bloggen, noe som genererer mer penger/reklameinntekter for ham. Å sko seg på andres ulykke på den måten er nedrig!

hi

For å ikke nevne alle avisene og all media som generer klikk ved å skrive om det/lage video-klipp om det. Det burde bli forbudt å omtale at noen er død! Tenke seg å sko seg på andres ulykke.

Anonymous poster hash: 6146e...fb0

Skrevet

hi

For å ikke nevne alle avisene og all media som generer klikk ved å skrive om det/lage video-klipp om det. Det burde bli forbudt å omtale at noen er død! Tenke seg å sko seg på andres ulykke.

Så du tror at folk klikker seg inn på profilen hans og inn på bloggen? Vel.. Det er så mange innlegg på den siden uansett at det er umulig å se hvem som har første innlegg. Slapp av du, og la folk sørge med familien. Om pappaen ønsker å ha en egen minneside oppretter han nok det. 

Anonymous poster hash: 057ff...4e3

Skrevet

Han som har første innlegg vil få klikk inn på sin facebookside og videre inn på bloggen, noe som genererer mer penger/reklameinntekter for ham. Å sko seg på andres ulykke på den måten er nedrig!

hi

Hæ?? Skal man ikke omtale at noen er død??

Eks da Rolv Wesenlund døde...dette skal ikke aviser informere om?

Hva slags anstrengt forhold har du til døden?

Skrevet

Han som har første innlegg vil få klikk inn på sin facebookside og videre inn på bloggen, noe som genererer mer penger/reklameinntekter for ham. Å sko seg på andres ulykke på den måten er nedrig!

hi

Hæ?? Skal man ikke omtale at noen er død??

Eks da Rolv Wesenlund døde...dette skal ikke aviser informere om?

Hva slags anstrengt forhold har du til døden?

Ikke noe anstrengt forhold i det hele tatt. Men hvis noen omtaler at noen er død så tjener de jo klikk på det. Eller vinner interesse på det. Tjener man noe på noen som helst måte på andres ulykke så gjør man noe umoralsk. Derfor må det forbys å omtale at noen er død.

Skrevet

Tenk deg følgende:

Det var ditt barn som lå for døden

Det var du som delte tanker, følelser, opplevelser - livet og prosessen mot døden - på din facebookside.

Så døde barnet ditt og noen helt fremmede lagde ei minneside for ditt barn - med ett mål - å tjene mer penger til seg selv.

Ville du syns at det er helt ok?

Jeg bare lurer - og derfor spurte jeg...

Mitt svar er nei - jeg ville ikke syns det var ok. Men jeg vet ikke hva du syns.

Hi

Skrevet

Tenk deg følgende:

Det var du som delte tanker, følelser, opplevelser - livet og prosessen mot døden - på din facebookside.

Så døde barnet ditt og noen helt fremmede lagde ei minneside for ditt barn - med ett mål - å tjene mer penger til seg selv.

Mitt svar er nei - jeg ville ikke syns det var ok. Men jeg vet ikke hva du syns.

Hi

Nettopp! Eller tenk om en avis omtalte det for å tjene penger på det! Eller en bekjent fortalte det på telefon for å virke som hun hadde noe interessant å si. Nei, ikke greit! Forby omtale av døde nå!

Skrevet

Tenk deg følgende:

Hi

Helt enig med deg. Det er ufint og folk som gjør slikt (forutsatt at det ikke er noen i familen som faktisk har opprettet siden) bør skaffe seg folkeskikk.

Foreslår at den lille jenta får hvile i fred uten at noen skal forsøke å tjene penger på foreldrenes sorg og bunnløse ulykke.

Anonymous poster hash: 91f04...05d

Skrevet

Tenk deg følgende:

Hi

Dersom dette er tilfellet her så er jeg helt enig med deg.

Skrevet

Det er et innlegg av pappaen på den siden, så jeg tror det er han selv som har laget den.

Anonymous poster hash: e6091...c4a

Skrevet

Det er et innlegg av pappaen på den siden, så jeg tror det er han selv som har laget den.

Han ble lagt til etter siden ble opprettet, men det er ingen som står som adm. der... Så hvordan HI kan mene at det er en blogger som er ute etter å tjene penger som har startet dette? Nei, det vet ikke jeg.

Anonymous poster hash: 51e7b...71a

Skrevet

Jeg var inne på den igjen nå, og det aller første innlegget har blitt fjernet - det var lagt inn av en ung mann som er "rosablogger".

Hi

Skrevet

Han ble lagt til etter siden ble opprettet, men det er ingen som står som adm. der... Så hvordan HI kan mene at det er en blogger som er ute etter å tjene penger som har startet dette? Nei, det vet ikke jeg.

Anonymous poster hash: 51e7b...71a

Nei, det er nettopp det! Hadde noen hatt som hensikt å få klikk på bloggen hadde de vel reklamert mer om seg selv på denne siden!?

Det er vel det samme hvem som har laget siden, den er uansett skapt for å minnes Ylva, og det syns jeg er en fin tanke.

Man må vel ikke lage diskusjoner ut av alt hele tiden????

Anonymous poster hash: f78b6...459

Skrevet

Lurte også litt på hvem som hadde laget denne siden.  Men hvis det ikke er faren hennes, så er det nok noen som har fått lov til å lage denne siden. Ganske sikker på at hvis familien ikke hadde likt det så hadde den blitt fjernet ganske fort.

Anonymous poster hash: e2af6...edc
Skrevet

Her er sida jeg undret meg over i denne tråden:

https://www.facebook.com/pages/Hvil-i-fred-Ylva-/569854159752681

Denne sida hadde mange hundre tusen "likere", nå er det bare noen få igjen. Fordi den var laget av en som ikke hadde noe med Ylva eller familien å gjøre. Nå er navnet til bloggeren borte fra sida igjen også, han skjønner vel at det ikke var så populært... Og familien har laget sin egen minneside, som seg hør og bør! 

I rest my case!

Hi

Skrevet

Tenk deg følgende:

Det var du som delte tanker, følelser, opplevelser - livet og prosessen mot døden - på din facebookside.

Hi

Og dette er roten til hele diskusjonen rundt valgene pappan til ylva har gjort.

Jeg er kanskje kald og ekkel, men her tenker jeg at den som vil leke leken må tåle steken.

Han valgte å gjøre seg selv og ylva til offentlige personer. Dette er en del av det å være en offentlig person. ..

Gjest Frøken Regine
Skrevet

Faren har selv valgt dette og nå kommer konsekvensene. Ting kan spinne litt ut av kontroll når man dytter barna ut i offentligheten. Ylva er offentlig og det må foreldrene bare tåle og takle. De har valgt det.

Skrevet

Tenk deg følgende:

Det var du som delte tanker, følelser, opplevelser - livet og prosessen mot døden - på din facebookside.

Hi

Og dette er roten til hele diskusjonen rundt valgene pappan til ylva har gjort.

Jeg er kanskje kald og ekkel, men her tenker jeg at den som vil leke leken må tåle steken.

Han valgte å gjøre seg selv og ylva til offentlige personer. Dette er en del av det å være en offentlig person. ..

Enig. Dette er bare en av de åpenbare følgene av å kringkaste sitt eget barns dødsdom til siste åndedrag. Det er jo nettopp misbruk av oppmerksomheten dette gir som burde være en av de primære grunnene til å holde det privat. Jeg blir dårlig av hele saken der for jeg mener det er så feil å offentliggjøre et annet menneskes siste reise, og vedkommende er ute av stand til å si om det er ok, eller å forstå konsekvensene i tillegg. Å snakke om egen sykdom er fullstendig ok. Synes ikke meninga di er å være kald, men derimot respektfull overfor den døende, og beskyttende.

Anonymous poster hash: 472e4...38f

Skrevet

Faren skriver "Syntes det er flott at disse sidene er opprettet men jeg har ikke noe ansvar for innholdet som legges ut der"

Han har tydeligvis ikke noe imot det.

Anonymous poster hash: cecbe...449
Skrevet

Hvil i fred-gruppen står ikke familien bak nei. De har selv opprettet en side som heter "til minne om Ylva D H". Denne drives av familien. Han har også nå laget seg en offentlig profil hvor han fortsetter å dele tankene og følelsene sine.

Anonymous poster hash: eba3d...e4c

Skrevet

kan dere ikke bare slutte å kritisere, og heller ta andre valg hvis dere skulle være så jævli uheldige å ende opp i en slik grusom situasjon !!!

Anonymous poster hash: f31ad...23f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...