Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #1 Skrevet 6. november 2013 Jeg har lest om flere emner om svigermødre, men nå skal jeg fortelle om min svigerfamilie. Eldstesønnen kjøpte en to roms leilighet for ca 20 år siden. Er gift, uten barn og har gjeld oppover øra. Har fast jobb, men prioriterer helt feil. Lever som grever så fort lønna kommer inn og går over til kredittkort når kontoen er tom. Stadig vekk hos sine foreldre for å få penger og mat. Snart 50. Hans kone er pillemisbruker og går på nav. Eldste datteren leier hos oss. Er operert for epilepsi. Og har valgt å fortsette å nave. Har to tenåringssønner som ser at det lønner seg. Faren er alkoholiker. De bor ikke sammen. Datter nr 2 er død. Hun var gift med en pedofil som for øyeblikket sitter inne for overgrep mot egne og andres barn. Barna bor på fosterhjem og er selvsagt preget av oppveksten. Yngste gutten er min mann. Han er også enig at hans familie ikke er helt god. Yngste datteren er 30, bor hjemme. Har jobb men er avhengig av sin mor og det er gjengjeldt. Hun bader en gang i uka og da hjelper hennes mor henne med hårvasken! Moren vekker henne når hun skal på jobb og lager frokost før hun legger seg igjen. Mor og yngste datter er stadig vekk på Ingmars konserter. Ikke noe galt i det, men de kommer lenge før de åpner dørene og er de siste som drar. Må jo prate med bandet.. På bilen har hun skrevet "Harry og stolt av det". Håret har hun ikke klipt siden hun begynte å spare til langt da hun var barn. Kun panneluggen. 17 mai kler hun seg i bunaden og kjører med sine foreldre det meste av dagen til steder som er 4-5 timer unna. Kler seg også i bunad på julaften. Svigerfar er en hyggelig mann, men en dott som godtar alt. Svigermor har 5 katter med datteren. Tidligere 7. Gjør forskjellsbehandling av barn og barnebarn. Men kun i det "skjulte". Sover til ca 15.00, kun oppe for å sende datteren på jobb. De har overført hytta på yngste datteren fordi hun er den eneste som bruker den. Og hun skal arve alle smykkene etter svigermor da hun er "eneste" datteren. De to eldste er svigerfar sine. Eldste sønnen er svigermor sin. Har de to yngste sammen. På hytta ligger svigermor og datter på stua og svigerfar på det ene rommet. De har 2 frysebokser og to fryseskap, men må låne plass hvis de handler inn noe stort som feks kalkun. For øyeblikket er svigermor fornærmet og da også datteren på oss fordi hun ikke har fått sett vår yngste så mye hun vil da han legger seg kl 19. Det rekker jo ikke hun. Og han liker ikke å kjøre bil så vi drar ikke mye på visitt. Skylder på datterens jobb at de ikke rekker det når de drar på hytta på fredager. Kjører fordi døra vår. Greit nok, men hun jobber vel ikke lørdag og søndag? Hytta er ca 30 min fra der vi bor. Var der hele sommeren og kom ikke en gang. Har hatt godt forhold før han ble født. Vi har 4 barn. Svigermor fortalte at når våre to mellombarn var hos de sist så satte hun inn brus og kjeks til de sånn at de hadde noe å spise til de stod opp. Har i alle år trodd svigermor stod opp når hun hadde barnebarna på besøk. Vel, yngste skal aldri sove over der noen gang. De eldste har bestandig fått noe når svigers har kommet på besøk. Og masse gaver til jul. Nå lurte hun på om han bare skulle få penger. Hun blir også fornærmet når yngste er redd henne. Hun er VELDIG intens når hun kommer til. Nå sist satt hun og datteren og plukket på ungen konstant i 10 minutter før han fikk nok. En liten beskrivelse av min svigerfamilie. Min familie er slettes ikke perfekt, men i forhold til svigerfamilien så er de det. Jeg har spurt svigermor om hvorfor hun er sur/fornærmet, men hun er flink til å juge og forestille seg så hun virket overrasket. Men datteren har ikke nok øvelse og var sur som en padde ved siden av Yngste datteren får gaver for minst 1000 til jul og bursdag. De andre får 500 til jul og max 200 til bursdagen. Sa ifra nå i helgen at vi vil feire julen hjemme i år pga de har en trang leilighet og eldste sønnen deres har med bikkja som ikke er helt trygg. Tilbød oss å komme 1.juledag i stedet. Datteren sa med lav stemme i nærheten av vår eldste at hun syntes at vi sa ifra litt seint! Hallo er da nesten 2 måneder til jul og de pleier aldri å dra noen steder. Men da kan de ikke sove hele dagen som planlagt. Svigerfar står opp tidlig. Beklager veldig langt innlegg. Men når jeg først begynner så er det vanskelig å slutte. Anonymous poster hash: 2a2ea...5e3
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #3 Skrevet 6. november 2013 Hva er galt med bunad? Anonymous poster hash: 0762a...17d
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #4 Skrevet 6. november 2013 Hi her. Etter over 17 år i denne familien så blir jeg fremdeles overrasket over nye ting som kommer frem. Må si at svigermor kan være veldig hyggelig, men kun på sine premisser. Og da må det sies høyt slik at alle hører det. Hun prater i ett sett og gjentar seg selv hver eneste gang! Blir sur om vi prater om ting hun ikke har interesse for eller vet noe om. Men gnåler om disse konsertene som ingen andre bryr seg døyten om. Anonymous poster hash: 2a2ea...5e3
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #5 Skrevet 6. november 2013 Hi her. Ikke noe galt med bunad, men det er settingen. Å stivpynte seg for å kjøre bil eller med nærmeste familie som den eneste. For meg er det noe man bruker i dåp, bryllup eller ute blant folk 17 mai. Men på den andre siden så er det vel bedre enn da andre antrekkene hennes. Det som tok kaka var den gangen hun kledde seg som en påskehare for å gi påskeegg til medlemmene i Ingmars. Ikke sånn full drakt, men som en av Hugh Hefners bimboer. Anonymous poster hash: 2a2ea...5e3
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #6 Skrevet 6. november 2013 Du vet, din egen familie velger du ikke, men svigerfamilie kan du velge om den påvirker hverdagen din så negativt. Det burde du vel forstått etter første besøk, men du valgte å bli... Tror du må gå i deg selv og håndtere ting på en annen måte! Anonymous poster hash: 2cd05...f86
Sint naken biltyv Skrevet 6. november 2013 #7 Skrevet 6. november 2013 Hvorfor er ene datteren død? Hva døde hun av? Hadde jeg vært dere hadde jeg flytta laaaangt vekk fra de.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #10 Skrevet 6. november 2013 Stakkars familie som har en sønn som er sammen med en som deg. Som utleverer de på den måten. Ja, de høres ut som de lever på en annen måte enn mange andre. Likevel ikke grunn til å bli brettet ut på nettet på den måten. Din mann må det jo også være noe feil på og det for hans del er vel å finne en partner meg så dårlig dømmekraft. Anonymous poster hash: 25a9e...e7f
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #11 Skrevet 6. november 2013 Åjåjåj, og jeg trodde min svigerfamilie var spesiell. Av det du skriver så får jeg inntrykk av at svigermor har dullet så lenge og mye med yngstedatteren at hun har "ødelagt" henne? Behandlet henne som et barn og hindret henne i å bli voksen? Svigermor har lav intelligens, mens svigerfar egentlig er normal? Jeg kjenner igjen noen av tingene i en familie jeg kjenner til og de er overhodet ikke normalt intelligente. Barnevernet burde vært inne i bildet når de voksne er for uintelligente til å oppdra barna. Din mann er heldig som kom seg ut av familien som normal! Anonymous poster hash: 13a5c...91e
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #12 Skrevet 6. november 2013 oj oj oj! Når en vokser opp i enkelte familier, så blir man egentlig født den dagen en flytter ut! Anonymous poster hash: de969...a51
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #13 Skrevet 6. november 2013 Jeg har ingen svigerforeldre, de døde i ung alder begge to. Av og til savner jeg det men absolutt ikke når jeg leser om tilfeller som hos deg. Hvor mye stress, fortvilelse og irritasjon dette måtte skaper for dere klarer jeg nesten ikke forestille meg.. Lykke til :-) Anonymous poster hash: fd6cb...983
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #14 Skrevet 6. november 2013 Du vet, din egen familie velger du ikke, men svigerfamilie kan du velge om den påvirker hverdagen din så negativt. Det burde du vel forstått etter første besøk, men du valgte å bli... Tror du må gå i deg selv og håndtere ting på en annen måte! Anonymous poster hash: 2cd05...f86 Hi her. I alle år så har svigermor og jeg hatt et godt forhold, sånn tildels. Jeg har stadig vekk ringt henne og hun meg. Er kun i de siste årene det har endret seg og spesielt nå det siste året. Men plager ikke meg. Er hennes liv og hun velger livet sitt som hun vil. Men hun kan ikke komme og klage at hun ikke får sett barnebarna ofte nok hvis hun ikke gjør noe for det sjøl. Anonymous poster hash: 2a2ea...5e3
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #15 Skrevet 6. november 2013 Hvorfor er ene datteren død? Hva døde hun av? Hadde jeg vært dere hadde jeg flytta laaaangt vekk fra de. Hi her. Hun var syk, en arvelig sykdom. Vi bor langt nok unna. Trenger ikke å møtes utenom bursdager, jul og slikt. Anonymous poster hash: 2a2ea...5e3
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #16 Skrevet 6. november 2013 Stakkars familie som har en sønn som er sammen med en som deg. Som utleverer de på den måten. Ja, de høres ut som de lever på en annen måte enn mange andre. Likevel ikke grunn til å bli brettet ut på nettet på den måten. Din mann må det jo også være noe feil på og det for hans del er vel å finne en partner meg så dårlig dømmekraft. Anonymous poster hash: 25a9e...e7f Hverken min mann eller jeg er perfekte, men det er vel heller ikke du? Så lenge man ikke kjenner meg eller den familien så er det ikke godt å finne ut hvem de er. Og de som kjenner meg har fått historien muntlig i tillegg til alt som jeg ikke har sagt noe om. Anonymous poster hash: 2a2ea...5e3
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #17 Skrevet 6. november 2013 Åjåjåj, og jeg trodde min svigerfamilie var spesiell. Av det du skriver så får jeg inntrykk av at svigermor har dullet så lenge og mye med yngstedatteren at hun har "ødelagt" henne? Behandlet henne som et barn og hindret henne i å bli voksen? Svigermor har lav intelligens, mens svigerfar egentlig er normal? Jeg kjenner igjen noen av tingene i en familie jeg kjenner til og de er overhodet ikke normalt intelligente. Barnevernet burde vært inne i bildet når de voksne er for uintelligente til å oppdra barna. Din mann er heldig som kom seg ut av familien som normal! Anonymous poster hash: 13a5c...91e Ja yngstedatteren var veldig etterlengtet og de gjorde utrolig mye for å få henne. Og hun har fra dag en vært svigermors favoritt unge. Og ja barnevernet burde vært inne i bildet fra dag en hun fikk barn, men akkurat den historien er rett og slett for horribel til å utleveres. Tror ikke svigermor veit at jeg veit om det heller. Svigerfar er vel heller dumsnill eller har gitt opp. Andre hadde for lengst tatt snippsekken og dratt. Anonymous poster hash: 2a2ea...5e3
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #18 Skrevet 6. november 2013 Jeg har ingen svigerforeldre, de døde i ung alder begge to. Av og til savner jeg det men absolutt ikke når jeg leser om tilfeller som hos deg. Hvor mye stress, fortvilelse og irritasjon dette måtte skaper for dere klarer jeg nesten ikke forestille meg.. Lykke til :-) Anonymous poster hash: fd6cb...983 Det er egentlig ikke så ille. Ja de er utrolig sære og rare, men det merkelige er at man etter hvert blir vant med det. Men nye mennesker som aldri har møtt de før blir advart, og enda så blir de sjokkert. Anonymous poster hash: 2a2ea...5e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå