Gå til innhold

Det med kjønn på barna.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så mye fokus på en av hver. Og at folk er heldige når de får barn av forskjellige kjønn.

Hvorfor er det ingen som syns folk som går 2 gutter eller 2 jenter er heldige?

Jeg ønsket meg veldig ei søster i oppveksten, men jeg fikk bare en bror.

Og når jeg nå ønsker et barn til av samme kjønn, tror folk ikke på meg.

Jeg ønsker selvfølgelig en frisk baby først, og ingenting annet betyr noe, men når det kommer til kjønn debatten, så sier jeg at det ikke spiller noen rolle, men st det hadde vært koselig med en til av samme kjønn. Det sjønner ikke folk, de forventer at jeg skal si det motsatte kjønn..

Hvorfor er ikke det bra nok?

Så hva er greia?

Anonymous poster hash: b4fac...b37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke.

Har to jenter og er kjempeglad for de.

Ville jeg nok vært med to gutter og.

Tror bare det er en tanke om at da får man opplevd begge kjønn.

Vi venter nr 3, og får stadig kommentar på at "ja nå kommer endelig gutten", og "alle som har to av samme kjønn må prøve en siste gang".

Blir litt irritert, blir likeglad for ei jente til.

Anonymous poster hash: e6016...57a
Skrevet

Hehe, slik har jeg lurt på lenge og.

Har to vakre gutter. Og når jeg ble gravid med nr 2, begynte folk å mase om jenta..

Og etter nr 2, begynte folk å lure på når jeg skulle prøve å få jenta!!!! Alle mødre må jo liksom ha en jente???

Jrg har vært sint og frustrert mange ganger Pga kommentarer og andre folks meninger.

Har en ny mann nå og han ønsker seg selvfølgelig et eget barn. Og tre barn vil passe meg perfekt. Jrg ble gravid tidlig å nyåret og Gjett hva folk sa ang kjønn...

Denne gangen venter jeg faktisk en jente, og endelig sier de da.. Selvom jeg nå vet jeg får en jente de nærmeste dagene, er det fortsatt ikkr noe jrg ønsket meg. Tør å innrømme det.

Ville bare ha et friskt barn jeg. Kunne godt tatt en gutt til og.

Kall meg hva som helst, men kjønn har aldri betydd noe for meg. Og det er ikke derfor jeg venter nr 3.

Skrevet

Jeg gir blanke i hvilket kjønn nr 2 er, så lenge barnet kommer ut friskt :)

Men dersom det kommer en jente nå, og vi kanskje vil prøve på en tredje om noen år, så håper jeg ikke fokuset ligger i hvilket kjønn barnet har.. 

Skrevet

Jeg har ei jente å en gutt:) å er strålende fornøyd med det. Men det hadde jeg vært uansett om jeg hadde to av samme også.

Skrevet

Vi venter gutt nr.2 og har fra oul fått kommentarer som "nå må dere få en tredje for å se om jenta kommer" og "dere er jo så unge at dere rekker å prøve en gang til på jenta". Angrer nesten litt på at vi fortalte kjønnet. Vi skal nok ha flere barn, men det er ikke fordi vi ønsker oss en jente. Vi ønsker oss flere barn, gutt eller jente er ikke så nøye.

Anonymous poster hash: 27432...4ba

Skrevet

Jeg venter jente nr 2, og syns jeg er kjempeheldig! Ingen som har sagt noe på at det ikke er en gutt.

Skrevet

Ventar jente nr 2, i den grad det blir kommentert er det helst at "det er praktisk, spesielt når dei blir så tette". Nokre få har ymta om at då kjem vel ein tredje om nokre år, men det er ikkje ein del av planen..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Skjønner ikke jeg heller. Hadde En av hver, og ventet nr 3. Da fikk jeg spørsmål om hvorfor jeg skulle ha en til, jeg som hadde en av hver...; for det er jo kun derfor man får barn :P

Skrevet

har en gutt og ei jente. dette med kjønn spiller ingen rolle! ser virkelig ikke hva saken er, det er jo tilfeldig hva man får :-)

Anonymous poster hash: 2857b...88e

Skrevet

Føler det der er mer et tema om man har gutter fra før å får mange barn, da mener og tror folk at man prøver på en jente.

Jeg har 3 jenter og venter jente nr 4 til våren, og har aldri fått det spm om vi prøver på gutt.

Mens 2 av mine venninner som har 2 gutter fra før og er gravid med nr 3 får den hele tiden, å nå kommer vel jenta, eller prøver dere på jente siden dere vil ha nr 3 osv osv.....

Anonymous poster hash: e88f6...87f
Skrevet

Føler det der er mer et tema om man har gutter fra før å får mange barn, da mener og tror folk at man prøver på en jente.

Jeg har 3 jenter og venter jente nr 4 til våren, og har aldri fått det spm om vi prøver på gutt.

Mens 2 av mine venninner som har 2 gutter fra før og er gravid med nr 3 får den hele tiden, å nå kommer vel jenta, eller prøver dere på jente siden dere vil ha nr 3 osv osv.....

Anonymous poster hash: e88f6...87f

Så du tror at folk mener at man "må" ha en jente, men det er ikke så viktig å få en gutt?

Har stikk motsatt erfaring. I min familie kan man først se seg fornøyd når man har minst en gutt.

Anonymous poster hash: 348d7...30d

Gjest meg&mini
Skrevet (endret)

"Ååå, får du enda en jente du! Jaja, du får sikkert en gutt neste gang"

Dette hørte jeg flere si og da svarte jeg bare at jeg ikke ønsket meg en gutt;)

Tenk om jeg hadde mistet mange ganger, prøvd i flere år, kanskje det var prøverør og kanskje vi hadde brukt hundrevis av kroner på å bli gravide. Man kjenner ikke alltid til historien. Og man burde være litt forsiktig med hva man sier.

Dette var ikke tilfelle her, men jeg kjenner til en som ikke kan bli gravid og en som mistet mange mange ganger. Hun har fortsatt ikke fått den babyen som hun lengter sånn etter og tviler på at hun hadde brydd seg om kjønnet.

Jeg håpte først og fremst på at babyen min skulle være frisk.

Etterhvert begynte jeg å "håpe" litt på en jente til. Aner ikke hvorfor, for jeg hadde blitt like glad uansett:)

Endret av meg&mini
Skrevet

Vi planlegger en til, men har ikke tenkt å få vite kjønn. Det som betyr noe er at babyen er frisk. Og siden vi ikke vil vite kjønn håper jeg å slippe kommentarer rundt det også, annet enn at det blir spennende å se hva det blir. :P

Skrevet

Jeg har en jente, og tar gjerne en jente til. Fordi det er herlig å ha en jente, masse klær kan arves og vi har liksom kontroll på det. Når det er sagt blir jeg ikke skuffet om det kommer gutt, det er jo like spennende uansett. :)

I følge søsteren mi passer jeg visst som en mamma til energiske rampegutter, så det blir kanskje en win-win situasjon dette. ;)

At hvem som helst skal spekulere i vordende foreldres ønsker.. Vel.. Er ikke det egentlig litt rart!?!

Anonymous poster hash: 6593a...86e

Skrevet

Jeg har 2 gutter og hadde syntes det var supert med en liten gutt til om noen år (har nettopp født) =)

Skrevet

Jeg ville gjerne ha to av samme kjønn. Men jeg tar meg selv i å si til andre, hvis de får barn av begge kjønnene: "å, så fint da. En av hver". Det er egentlig bare en dårlig form for small talk, for jeg bryr meg jo ikke egentlig.

Skrevet

Nrå jeg fikk første, var det revnende likegyldig hvilket kjønn det ble, bare babyen var frisk. Når neste skulle komme, håpte jeg på samme kjønn, så førstemann skulle få en søster. Når nr tre kom, håpte jeg på gutt, så vi skulle få begge deler. Når nr fire kom, håpte jeg på enda en gutt, så gutten også skulle få en bror, og ikke bare søstre.

Selv har jeg bare søstre, og som barn følte jeg faktisk på savnet av en bror. Derfor har jeg vært veldig "oppsatt" på at alle barna skulle få et søsken av samme kjønn. Slik ble det "dessverre" ikke (Men er strålende fornøyd med tre jenter og en gutt, bare så det er sagt ;) ) og håper gutten ikke vil savne en bror når han blir større.

Anonymous poster hash: cbed1...44c
Skrevet

Jeg opplever det omvendt. Vi har en av hver og folk syns jo det er flott, men det er så mange som innrømmer at de helst ønsker to av samme kjønn, da det ikke er måte på hvor gode venner deres barn skal være i oppveksten og det er praktisk med tanke på klesinnkjøp (det er det jo da). Dette er stort sett folk som kun ønsker 2 barn.

Skrevet

Det er så mye fokus på en av hver. Og at folk er heldige når de får barn av forskjellige kjønn.

Hvorfor er det ingen som syns folk som går 2 gutter eller 2 jenter er heldige?

Jeg ønsket meg veldig ei søster i oppveksten, men jeg fikk bare en bror.

Og når jeg nå ønsker et barn til av samme kjønn, tror folk ikke på meg.

Jeg ønsker selvfølgelig en frisk baby først, og ingenting annet betyr noe, men når det kommer til kjønn debatten, så sier jeg at det ikke spiller noen rolle, men st det hadde vært koselig med en til av samme kjønn. Det sjønner ikke folk, de forventer at jeg skal si det motsatte kjønn..

Hvorfor er ikke det bra nok?

Så hva er greia?

Anonymous poster hash: b4fac...b37

Hvem er det egentkig som har så mye fokus på det? 

Anonymous poster hash: 920a3...b88

Skrevet

Aner ikke. Men har fått inntrykk av at mange jenter ønsker seg i hvert fall en jente slik at de kan dolle dem opp (har venninner som har sagt det rett ut).

Har også en venninne som påstår at hun er såååå heldig som har en av hver. At det er det beste. Men nå har hun alltid vært ekstremt overfladisk også da. Tror det kan ha en sammenheng.

Jeg har tre gutter, og jeg har ikke nok ord for hvor stolt jeg er!! Herregud, et skikkelig trekløver!! Elsker det, og jeg har aldri savnet en jente.

Det må jo være mer spesielt med barn av samme kjønn enn en av hver, om man skal tenke sånn??

Skrevet

Har jeg lurt på også. Vi har verdens fineste gutt, og vi håper på å bli velsignet med ett barn til, uansett kjønn. Blir AKKURAT minst like glad for en gutt til! 

Anonymous poster hash: cf475...a61
Skrevet

Jeg har to gutter og er kjempe fornøyd med det. De har et godt forhold og begge liker og ligge på gulvet og leke med biler. Veldig praktisk med to barn av samme kjønn og.

Har fått en del kommentarer på at vi skal vel snart få en nr3, siden vi vil vel ha en jente og. Men for å være ærlig så savner jeg ikke et jentebarn har det supert med de to guttene vi har, og blir det en nr3 så er det likegyldig om det kommer en gutt eller jente.

Skrevet

Ønsket meg jente, men fikk en gutt. Nå som jeg har en gutt ønsker jeg meg en gutt til, men det betyr egentlig ingenting bare barnet er friskt. Men øsnker er det jo lov å ha :)

Anonymous poster hash: 243cc...aa4
Skrevet

Jeg har aldri fått slike kommentarer og har tre av samme kjønn. Gutter til og med. Og det hadde aldri falt meg inn å skulle komme med liknende kommentarer til andre.

Har heller aldri fått kommentarer på gravid-magene mine, bortsett fra at jeg ser fresh og strålende ut (selv om jeg har følt meg nøyaktig motsatt. Ingen har heller klådd på magen uten lov.

Så jeg må innrømme at jeg av og til lurer på hva slags mennesker det er noen av dere dibbere omgås i det virkelige liv.... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...