Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #1 Skrevet 5. november 2013 Så er det altså slik at ein del har problem i sin relasjon til svigermor. Grunnane kan variera, om ein har "rett" eller berre veldig nærtakande varierer nok og. Men samme kvifor det er slik, så er det desverre slik -for mange. For min del så har dette blitt eit kjempestort problem. Vurderer faktisk å gå til psykolog for første gong i mitt liv, for å læra strategier for å leva MED svigermor. Eg rekner med at eg ikkje klarer å forandra ho, og at målet difor må vera at eg slutter å gje ho makt over meg, slutter å bli lei meg pga ho, og slutter å la det bli eit tema mellom meg og mannen. Nokon som har råd? korleis best leva med svigermor? Når problem oppstår, skal dei handterast eller oversjåast? kven skal ta opp kampen? svigerdatter eller sønn? Det eg har gjort så langt for å ha eit bra forholdt il svigermor er å behandla sønnen hennas og abrenbarnet hennas veldig fint (mannen min seier både til meg og andre at han er lukkeleg. dei veit også at han føelr han har det godt med meg) Eg er alltid høfllig og vennleg. Takker, gjer positiv tilbakemelding til ho når ,e er på besøk osv. Eg trur ho likevel opplever meg som veldig bestemt og egenrådig. Noko som ho har rett i eit stykke på vei. (type- ho gjer utrykk for at eg burde gjort ting annleis, og eg føyer meg ikkje) mitt største problem med ho er at ho ikkje alltid er snill med sønnen sin (min mann), at ho har lite kompetanse på barn, at ho er kritisk til andre mennesker, at ho aldri seier noko fint til meg, og ein genrell følelse av at ho rett og slett ikkje er glad i meg). Me sender tidvis hyggelige meldingar til kvarandre, ho tilbyr å hjelpa meg, me låner ukeblad til kvarandre og slike ting) sjølvsagt har ho gode sider osv osv. men intuisjonen min pleier å stemma, og eg trur eg har rett i at ho ikkje er glad i meg. Eg og mannen min opplever ho heilt likt, slik at ho skaper ikkje uenighet mellom oss. Det blir likevel ein veldig stor belastning i ekteskapet vårt. Korleis skal me behandla svigermødrene våre best muleg? Korleis skal me best muleg beskytta og ta vare på oss sjølv? osv osv. Kanskje me kan hjelpa kvarandre her inne? Klem frå trist svigerdatter Anonymous poster hash: da9b4...c0c
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #2 Skrevet 5. november 2013 dytter Anonymous poster hash: da9b4...c0c
CaptainHindsight Skrevet 5. november 2013 #3 Skrevet 5. november 2013 Min svigermor er, og har alltid vært, veldig passivt aggressiv. Hun var negativ til meg før hun traff meg, og uansett hvor hyggelig jeg er, eller hvor hyggelig vi har det sammen, så baksnakker hun meg alltid, og kommer med små stikk om vi omgås. Hun er heller ikke særlig snill med mannen min, og favoriserer de andre barna sine. Nå er jeg så heldig at hun bor på andre siden av kloden, men vi har faktisk prøvd det meste. Vi snakket med henne (Det gjorde det verre) ignorerte henne (Funket ikke, da fikk hun andre til å spionere på oss) så nå har det blitt til at vi har en høflig, om litt begrenset kontakt. Svigerfar er en herlig person så vi forsto fort at vi ville ha kontakt med dem. Jeg tror at så lenge mannen din er av samme oppfatning så er det mye lettere for deg og dere å skape en høflig kontakt, men likevel ha litt avstand. Det er verre når mannen ser på moren sin som en helgen
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #4 Skrevet 6. november 2013 Uff, kjenner jeg er så takknemlig for at jeg har verdens herligste svigermor 😄😄 Har desverre ingen råd til deg HI, men ønsker deg lykke til 😀 Anonymous poster hash: 479ee...ed8
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #5 Skrevet 6. november 2013 dytter Anonymous poster hash: da9b4...c0c
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #6 Skrevet 6. november 2013 Vi besøker svigermor annenhver uke. Vi har da blomst/er med til henne. Hun er dessverre død, så vi må besøke hennes gravsted. Skulle ønske hun var i live. Og at jeg fikk oppleve hennes glede over barnebarna. Skulle satt pris på henne. Misunner alle som har en svigermor. Dere er heldige. Anonymous poster hash: 77e8b...22c
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #7 Skrevet 6. november 2013 Vi besøker svigermor annenhver uke. Vi har da blomst/er med til henne. Hun er dessverre død, så vi må besøke hennes gravsted. Skulle ønske hun var i live. Og at jeg fikk oppleve hennes glede over barnebarna. Skulle satt pris på henne. Misunner alle som har en svigermor. Dere er heldige. Anonymous poster hash: 77e8b...22c Eh...? Er du dum? Anonymous poster hash: c43d1...e82
Lillababy Skrevet 6. november 2013 #8 Skrevet 6. november 2013 så trist at ho er død og så fint at de har gode minner. du treng ikkje misunna alle likevel. for dei som ikkje har det godt i sin relasjon til svigermor så er det ein reell smerte. nett som å sei at ein misunner alle som har ein mann.- det er forskjell på folk, og me veit ikkje korleis andre har det før me har gått i deira sko
Frøken Ubesluttsom Skrevet 6. november 2013 #9 Skrevet 6. november 2013 Glad jeg har et godt forhold til min svigermor. Veit hun er glad i meg, og jeg er glad i henne. Vi er veldig på bølgelengde og har mye av den samme humoren. Syns det er synd at noen skal ha en dårlig relasjon til svigermødrene sine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå