Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #1 Skrevet 5. november 2013 Vært mye hets på at noen ikke liker utlendinger og dere kaster frem rasist kortet. Senest i dag har en utlending drept 3 personer og kapret en buss og nå er dere enige i at nok er nok? Anonymous poster hash: de169...14e
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #2 Skrevet 5. november 2013 Hva da enige? Jeg har ALDRI sett noen her inne forsvare kriminelle handlinger, drap eller voldtekter. Jeg har sett forsøk på å forklare hvordan det kan skje, og at man prøver å si at man ikke skal stigmatisere hele folkegrupper pga av hva enkeltindivider foretar seg uansett hvilken etnisitet dem har. Det som er nok, er at det er alt for dårlig kapasitet til å ta vare på dem som kommer på en ok måte.Det må løses her i Norge gjennom økt kompetanse på psykiatri hos krigsrammede, tortyr offer, samt barnesoldater. Gjennom politisk/ religiøs kompetanse på forskjellige grupperinger/ stammer og regioner, samt ulike regimer . Hva gjelder å sende dem ut så er det ikke så enkelt som man skulle tru. Norge har gjennom meneskerettighetskommisjonen sagt ja til å ta imot et visst antall flyktinger og asylsøkere, og det kommer vi neppe ifra fra fordi om vi byttet regjering. Problemet med å sende tilbake forbrytere er ofte at landene de kommer ifra ikke vil ta dem tilbake, og nekter de innpass i landet sitt. Dels fordi dem er papirløse, og dels fordi dem kan anses som fientlige til regimet dem flyktet fra, og hvor skal vi da gjøre av dem?? Norge har om vi vil eller ikke et ansvar for disse menneskene pga at det er hit dem først kom, og det vil ikke heller forandre seg uansett hvilken regjering vi har. Dels fordi vi er en rettstat som setter menneskerettigheter høyt, og dels for at man ikke vet om disse forfølges og drepes hvis dem får innpassi sitt eget land igjenn. Norge ville ikke på noen måte være tjent med å bli sett på som en nasjon med blod på hendene fordi man sender tilbake flyktinger som blir jaget , forfulgt og drept i hjemlandet. Vi ville fort tape omdømme for å være den stolte nasjon vi er, som setter frihet, rettferd, menneskeverd og ytringsfrihet høyt. Mennesker som kommer hit og utfører kriminelle handlinger bør selvsagt bli forsøkt deportert, men først og fremst skal dem straffes her. Så kan man diskutere om strafferammene generelt burde bli høyere her i landet, men det burde gjelde alle forbrytere som utfører samme kriminelle handlinger. Anonymous poster hash: 3cf42...844
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #3 Skrevet 5. november 2013 Hva da enige? Jeg har ALDRI sett noen her inne forsvare kriminelle handlinger, drap eller voldtekter. Jeg har sett forsøk på å forklare hvordan det kan skje, og at man prøver å si at man ikke skal stigmatisere hele folkegrupper pga av hva enkeltindivider foretar seg uansett hvilken etnisitet dem har. Det som er nok, er at det er alt for dårlig kapasitet til å ta vare på dem som kommer på en ok måte.Det må løses her i Norge gjennom økt kompetanse på psykiatri hos krigsrammede, tortyr offer, samt barnesoldater. Gjennom politisk/ religiøs kompetanse på forskjellige grupperinger/ stammer og regioner, samt ulike regimer . Hva gjelder å sende dem ut så er det ikke så enkelt som man skulle tru. Norge har gjennom meneskerettighetskommisjonen sagt ja til å ta imot et visst antall flyktinger og asylsøkere, og det kommer vi neppe ifra fra fordi om vi byttet regjering. Problemet med å sende tilbake forbrytere er ofte at landene de kommer ifra ikke vil ta dem tilbake, og nekter de innpass i landet sitt. Dels fordi dem er papirløse, og dels fordi dem kan anses som fientlige til regimet dem flyktet fra, og hvor skal vi da gjøre av dem?? Norge har om vi vil eller ikke et ansvar for disse menneskene pga at det er hit dem først kom, og det vil ikke heller forandre seg uansett hvilken regjering vi har. Dels fordi vi er en rettstat som setter menneskerettigheter høyt, og dels for at man ikke vet om disse forfølges og drepes hvis dem får innpassi sitt eget land igjenn. Norge ville ikke på noen måte være tjent med å bli sett på som en nasjon med blod på hendene fordi man sender tilbake flyktinger som blir jaget , forfulgt og drept i hjemlandet. Vi ville fort tape omdømme for å være den stolte nasjon vi er, som setter frihet, rettferd, menneskeverd og ytringsfrihet høyt. Mennesker som kommer hit og utfører kriminelle handlinger bør selvsagt bli forsøkt deportert, men først og fremst skal dem straffes her. Så kan man diskutere om strafferammene generelt burde bli høyere her i landet, men det burde gjelde alle forbrytere som utfører samme kriminelle handlinger. Anonymous poster hash: 3cf42...844 Rart at ingen andre land tar imot så mange som oss da, men likevel ikke blir sett ned på. Finland foreksempel... Man bør stenge grensene, gjøre det strengere for såkalte "papirløse" flykninger og heller ta vare på en liten gruppe kvoteflyktninger som kan integreres. Skattebetalere skal ikke betale for kriminelle utlendinger, de bør hives ut av landet, uansett hva de blir sendt tilbake til. Bør ta lenger tid for å få statsborgerskap, og det bør være en prøveperiode, hvor hele familien kan risikere å bli deportert om et familiemedlem gjør noe galt. Og ingen trygderettigheter. Man hadde kunne gjort enormt der de kommer fra, i stedenfor å sløse bort pengene her, som da man brukte 12 millioner for å få 15 mennesker fra Somalia ut i jobb, to av de fikk seg en jobb, resten gikk på trygd... Heia Norge... Anonymous poster hash: 303af...559
*Miss Marple* Skrevet 5. november 2013 #4 Skrevet 5. november 2013 Jeg er enig i at alle kriminelle må få straff som står i forhold til forbrytelsen. Man skal vel ikke har forskjellig straffenivå etter hvor gjerningsmannen kommer fra?
Iiiiik Skrevet 5. november 2013 #5 Skrevet 5. november 2013 Rart at ingen andre land tar imot så mange som oss da, men likevel ikke blir sett ned på. Finland foreksempel... Man bør stenge grensene, gjøre det strengere for såkalte "papirløse" flykninger og heller ta vare på en liten gruppe kvoteflyktninger som kan integreres. Skattebetalere skal ikke betale for kriminelle utlendinger, de bør hives ut av landet, uansett hva de blir sendt tilbake til. Bør ta lenger tid for å få statsborgerskap, og det bør være en prøveperiode, hvor hele familien kan risikere å bli deportert om et familiemedlem gjør noe galt. Og ingen trygderettigheter. Man hadde kunne gjort enormt der de kommer fra, i stedenfor å sløse bort pengene her, som da man brukte 12 millioner for å få 15 mennesker fra Somalia ut i jobb, to av de fikk seg en jobb, resten gikk på trygd... Heia Norge... Anonymous poster hash: 303af...559 Men det stemmer jo ikke at vi tar imot flere flyktninger enn andre land. Lurt å sammenligne med Finland, for det er vel nesten bare dem som tar imot færre flyktninger enn Norge. Hvis målet er at de som reddes ut, både skal være de som har det aller verst og man skal forvente at de lærer seg norsk, ikke har helseplager og de skal komme seg i jobb, da er det en eller annen logikk jeg ikke skjønner. De hardest rammete har jo ikke forutsetninger til å komme seg i jobb, de er syke og traumatiserte. Dessuten undres jeg alltid over argumentet "Det er bedre å hjelpe dem der de er". Mistenker nemlig sterkt at de innvandringsfiendtlige er de samme som dem som hevder at "Vi kan ikke sende penger til de korrupte folka der, det kommer jo ikke dem som trenger det til gode". Så da sitter vi igjen med egoisme - vi i Norge har det vi trenger. Drit i resten, det er da ikke vårt problem! Når det er sagt, så er det klart at man må se på hvordan systemet fungerer. Bedre kartlegging av risiko for alvorlige psykiske lidelser er én ting, bedre oppfølging lengre er en annen ting. Men å stenge alle ute, kaste alle ut, det har jeg ingen tro på. Så ikke si - "nå er dere enige" hvis du med det mener at vi er enige om at vi ikke skal ha asylsøkere og flyktninger her. Jeg er i hvert fall ikke enig!
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #6 Skrevet 5. november 2013 Hva da enige? Jeg har ALDRI sett noen her inne forsvare kriminelle handlinger, drap eller voldtekter. Jeg har sett forsøk på å forklare hvordan det kan skje, og at man prøver å si at man ikke skal stigmatisere hele folkegrupper pga av hva enkeltindivider foretar seg uansett hvilken etnisitet dem har. Det som er nok, er at det er alt for dårlig kapasitet til å ta vare på dem som kommer på en ok måte.Det må løses her i Norge gjennom økt kompetanse på psykiatri hos krigsrammede, tortyr offer, samt barnesoldater. Gjennom politisk/ religiøs kompetanse på forskjellige grupperinger/ stammer og regioner, samt ulike regimer . Hva gjelder å sende dem ut så er det ikke så enkelt som man skulle tru. Norge har gjennom meneskerettighetskommisjonen sagt ja til å ta imot et visst antall flyktinger og asylsøkere, og det kommer vi neppe ifra fra fordi om vi byttet regjering. Problemet med å sende tilbake forbrytere er ofte at landene de kommer ifra ikke vil ta dem tilbake, og nekter de innpass i landet sitt. Dels fordi dem er papirløse, og dels fordi dem kan anses som fientlige til regimet dem flyktet fra, og hvor skal vi da gjøre av dem?? Norge har om vi vil eller ikke et ansvar for disse menneskene pga at det er hit dem først kom, og det vil ikke heller forandre seg uansett hvilken regjering vi har. Dels fordi vi er en rettstat som setter menneskerettigheter høyt, og dels for at man ikke vet om disse forfølges og drepes hvis dem får innpassi sitt eget land igjenn. Norge ville ikke på noen måte være tjent med å bli sett på som en nasjon med blod på hendene fordi man sender tilbake flyktinger som blir jaget , forfulgt og drept i hjemlandet. Vi ville fort tape omdømme for å være den stolte nasjon vi er, som setter frihet, rettferd, menneskeverd og ytringsfrihet høyt. Mennesker som kommer hit og utfører kriminelle handlinger bør selvsagt bli forsøkt deportert, men først og fremst skal dem straffes her. Så kan man diskutere om strafferammene generelt burde bli høyere her i landet, men det burde gjelde alle forbrytere som utfører samme kriminelle handlinger. Anonymous poster hash: 3cf42...844 Rart at ingen andre land tar imot så mange som oss da, men likevel ikke blir sett ned på. Finland foreksempel... Man bør stenge grensene, gjøre det strengere for såkalte "papirløse" flykninger og heller ta vare på en liten gruppe kvoteflyktninger som kan integreres. Skattebetalere skal ikke betale for kriminelle utlendinger, de bør hives ut av landet, uansett hva de blir sendt tilbake til. Bør ta lenger tid for å få statsborgerskap, og det bør være en prøveperiode, hvor hele familien kan risikere å bli deportert om et familiemedlem gjør noe galt. Og ingen trygderettigheter. Man hadde kunne gjort enormt der de kommer fra, i stedenfor å sløse bort pengene her, som da man brukte 12 millioner for å få 15 mennesker fra Somalia ut i jobb, to av de fikk seg en jobb, resten gikk på trygd... Heia Norge... Anonymous poster hash: 303af...559 Veldig mange land tar imot flere flyktninger enn Norge, også i forhold til folketallet. Anonymous poster hash: 6ae27...401
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #7 Skrevet 5. november 2013 Vært mye hets på at noen ikke liker utlendinger og dere kaster frem rasist kortet. Senest i dag har en utlending drept 3 personer og kapret en buss og nå er dere enige i at nok er nok? Anonymous poster hash: de169...14e "senest i dag"? Nei, det var i går.. Men uansett, du vet vi er mange her inne? Er ikke slik at det alltid er de samme som diskuterer det ene temaet hver gang. Man er ikke rasist, fordi om man ønsker at norske myndigheten tar i et tak, og gjør det tryggere for ALLE her til lands, som å utvise de som har dom på seg, og de som dreper mens de er asylsøkere. Det handler ikke om å være rasist, men å være redd for hvor mye kriminalitet det er, og hvor lite de aktuelle blir straffet for det, de fleste utlendinger som ikke har bodd i landet i mange år, blir sett som utilregnelig, og får komme ut i samfunnet igjen etter kun 2 år på psykiatrisk.. For min sin del gjelder det samme med nordmenn som blir sett på som utilregnelig, de slipper ut etter 2 år, så har de fritt frem i samfunnet igjen, hvorfor skal det være rettferdig? Og hvorfor skal det være slik at de etterlatte og påvirkede skal måtte sitte der å være redd og triste fordi morderen er ute i samfunnet og skal behandles som om ingenting har hendt?? Anonymous poster hash: a0723...dc4
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #8 Skrevet 5. november 2013 Jeg tenker på tragedien som ligger bak mannen skjebne. Man kan ikke forvente at man blir menneskelig under oppvekstvilkår mange har. De aller fleste kommer seg gjennom uten og bli drapsmenn/kvinner, men noen "klikker" det for. Desverre e rdet ingen som kan forutsi hvem som blir det elelr ikke. Jeg har hørt historier fra aslysøkere fra diverse land i Afrika og Asia, og det er så forferdelige ting man hører at jeg seriøst hadde tatt livet av mine egen barn, fremfor og måtte sende de til en oppvekst i noen av disse landene. Lievekl er det en handling som bør straffes, noe som ikke skal skje. Men og "Lukke" landene hvro folk bokstavelig talt lever i Dantes Inferno fra den dagen de blir født,- det tror jeg bare vil være med på og utsette et problem som da vil vokse seg enda større og eksplosivt.. Det er urettferdig fordeling av verdens ressurser, samt mennesktes egoistiske trang til stadig ville ha mer som er årsak til slike skjebner. For og hindre at slikt skjer må man jobbe for at verden skal bli en bedre plass for alle. Også de som bor i Sør Amerika, Asia og Afrika. VI kan lukke øyne og øre og ikke ta inn noen flytkniger. VI kan sende de tilbake, skyte ned båter med flyktninger og la de drukne på sjøen, det fjerner det "synlige" problem for de få av oss som lever opppi "nissland", men problemene vil ikke bli borte. De vil bare vokse, vokse, vokse og vokse,. Vi kan si hva vi vil og mene hva vi vil om at "de kan det til selv",- VI skal ikek måtte dele for de at noen land har hatt dårlige ledere,- til syvende og sist, om ikke noe blri gjort, så VIL vi bli møtt i døre av verdens elendighet vi også. Og frykt for "isslamisering" vil være en ren drøm i forhold til de tilstander som vi kan vente oss om vi bare skal la "de seile" sin egen sjø.................. For og hjelpe oiss selv, og gjøre Norge tryggere,- så må vi gjøre det tryggere og bedre for folk fleste i sine repsektive hjemland. SÅ enkelt og så vankelig er det. DET VIL kreve at vi kanskje må ofre litt av egne goder, men på sikt så vil det nok være verdt det.ALternativet er så mye verre. Men vi skal kanskje bare drite i barn og barnebarn og bare forstsette og velte oss i mat, biler, hytter, sydenturer og annen luksus, og stenge ute alle vi er "redde" for, også håpe at de utrydder seg selv før årsaken til DERES elendighet blir årsak til VÅR elendighet her oppe i Norge............ Anonymous poster hash: d203f...939
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #9 Skrevet 5. november 2013 Jeg er ikke rasist. Når man leser avisene ser man hvem som er overrepresentert i statistikken på grov voldskriminalitet og overfallsvoldtekter. Det har gjort at jeg er redd for å bevege meg i mitt eget land, fordi jeg ikke vet hvem som er ustabile og traumatiserte av de som kommer fra ikke vestlige land. De fleste oppfører seg jo bra, men redselen sitter i. Jeg syntes også vi tar i mot for mange, og skulle ønske at Norge heller hjalp landene rundt der de kommer fra til å ta i mot flere. Kulturen der er likere, noe som letter integreringen. Det vil også være lettere for de og flytte hjem igjen når situasjonen har roet seg for dem i hjemlandet sitt. Når jeg ser rundt meg kjenner jeg ikke igjen Norge. Jeg syntes at vår egenart og kultur er i ferd med å forsvinne, og er redd vi blir en forfulgt minoritet en gang i fremtiden. Jeg ser også dessverre at mange fra fremmede land sliter med å komme inn på arbeidsmarkedet, og at mange havner på trygd. Det er ikke en bærekraftig innvandring. Skulle ønske næringslivet og staten kunne samarbeidet bedre om å få jobb til dem. Jeg bodde en periode i utlandet uten å få jobb, og det gjorde meg rasende, og jeg følte meg avvist av hele landet siden jeg så inderlig ville ha jobb. Jeg føler deres frustrasjon og vrede, for mange vil jo ha jobb men får ikke. Litt kontroversielt, men jeg har tenkt litt på kriminelle som Norge vil sende tilbake men hjemlandet nekter å ta de i mot. Hva med om Norge tar i bruk Dronning Mauds land? Ingen sammenligning for øvrig, men Britene tok i bruk Australia i sin tid. På Dronning Mauds land kan de få bygge opp et flott og trygt samfunn som soning, og så kan de leve i frihet der når soningen opphører. Det viktigste er jo å være trygge for dem (og for oss andre). Norge har da fortsatt tatt dem i mot i hht internasjonale regler. Arbeidsoppgaver kan være de samme som staten nå outsourcer til distriktene. Grønlendere har klart seg finy de også. Anonymous poster hash: 7a8f4...549
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #10 Skrevet 5. november 2013 Vært mye hets på at noen ikke liker utlendinger og dere kaster frem rasist kortet. Senest i dag har en utlending drept 3 personer og kapret en buss og nå er dere enige i at nok er nok? Anonymous poster hash: de169...14e "senest i dag"? Nei, det var i går.. Men uansett, du vet vi er mange her inne? Er ikke slik at det alltid er de samme som diskuterer det ene temaet hver gang. Man er ikke rasist, fordi om man ønsker at norske myndigheten tar i et tak, og gjør det tryggere for ALLE her til lands, som å utvise de som har dom på seg, og de som dreper mens de er asylsøkere. Det handler ikke om å være rasist, men å være redd for hvor mye kriminalitet det er, og hvor lite de aktuelle blir straffet for det, de fleste utlendinger som ikke har bodd i landet i mange år, blir sett som utilregnelig, og får komme ut i samfunnet igjen etter kun 2 år på psykiatrisk.. For min sin del gjelder det samme med nordmenn som blir sett på som utilregnelig, de slipper ut etter 2 år, så har de fritt frem i samfunnet igjen, hvorfor skal det være rettferdig? Og hvorfor skal det være slik at de etterlatte og påvirkede skal måtte sitte der å være redd og triste fordi morderen er ute i samfunnet og skal behandles som om ingenting har hendt?? Anonymous poster hash: a0723...dc4 Men det gjelder også norske pedofile som soner en latterlig kort straff og blir bosatt i samme nabolaget som familien til offeret slik at de må treffe på sitt barns overgriper på butikken hver dag. Det er rettssystemet i Norge som ikke funker optimalt, ikke "utlendinger". Slutt å skjære alle utlendinger over en kam, vi lovlydige utenlandske borgere blir provosert over å bli satt i samme bås som drapsmenn og psykopater bare fordi vi også er fra utlandet. Anonymous poster hash: 8a770...fe3
Eliane Skrevet 5. november 2013 #11 Skrevet 5. november 2013 Lurer bare på noe, hvorfor kan ikke norge også nekte papirløse innvandrere/asylsøkere innreise? Sendes tilbake med samme fly de kom med? Ei lengere oppe som sa at hjemlandet ikke ønsket de kriminelle tilbake,hvorfor skal vi sitte å bruke resurser ,som strengt tatt burde brukes på andre nødvendigheter,på kriminelle lykkejegere?
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #12 Skrevet 5. november 2013 Vært mye hets på at noen ikke liker utlendinger og dere kaster frem rasist kortet. Senest i dag har en utlending drept 3 personer og kapret en buss og nå er dere enige i at nok er nok? Anonymous poster hash: de169...14e "senest i dag"? Nei, det var i går.. Men uansett, du vet vi er mange her inne? Er ikke slik at det alltid er de samme som diskuterer det ene temaet hver gang. Man er ikke rasist, fordi om man ønsker at norske myndigheten tar i et tak, og gjør det tryggere for ALLE her til lands, som å utvise de som har dom på seg, og de som dreper mens de er asylsøkere. Det handler ikke om å være rasist, men å være redd for hvor mye kriminalitet det er, og hvor lite de aktuelle blir straffet for det, de fleste utlendinger som ikke har bodd i landet i mange år, blir sett som utilregnelig, og får komme ut i samfunnet igjen etter kun 2 år på psykiatrisk.. For min sin del gjelder det samme med nordmenn som blir sett på som utilregnelig, de slipper ut etter 2 år, så har de fritt frem i samfunnet igjen, hvorfor skal det være rettferdig? Og hvorfor skal det være slik at de etterlatte og påvirkede skal måtte sitte der å være redd og triste fordi morderen er ute i samfunnet og skal behandles som om ingenting har hendt?? Anonymous poster hash: a0723...dc4 Men det gjelder også norske pedofile som soner en latterlig kort straff og blir bosatt i samme nabolaget som familien til offeret slik at de må treffe på sitt barns overgriper på butikken hver dag. Det er rettssystemet i Norge som ikke funker optimalt, ikke "utlendinger". Slutt å skjære alle utlendinger over en kam, vi lovlydige utenlandske borgere blir provosert over å bli satt i samme bås som drapsmenn og psykopater bare fordi vi også er fra utlandet. Anonymous poster hash: 8a770...fe3 Hvor skriver jeg at "alle" utlendinger er slik? Vis meg det! Jeg har mange venner som er utlendinger, har også en eks som er utlending, så jeg er da fullt klar over dette ikke gjelder alle! Poenget mitt her var rettssystemet rundt "uberegnelig", men for all del, her til lands burde hele rettssystemet bli gjort om og bedret, samtidig burde fengslene bli til fengsler, ikke fortsette som et hotell, det er alt for komfortabelt å sone her til lands, som samboeren sier (han satt inne i 8 mnd) så hadde det ikke vært noe stress å sitte inne igjen, man får et behagelig rom, god mat, tv og internett tilgang, og som om det ikke var nok så kan man både ta gratis utdanning og tjene inn penger på å jobbe. Anonymous poster hash: a0723...dc4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå