Gå til innhold

Fastlege Grandalen igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg lest to av hennes leserinnlegg og jeg er veldig overrasket over måten hun ordlegger seg. Er det ikke særdeles dårlig skrevet?? Hun skriver som et barn, en ungdomsskoleelev.

Klart en lege må få argumentere for sitt syn, men come on! Kan nesten ikke ta det seriøst.

 

Anonymous poster hash: d3a68...796

Skrevet

Hjelpes! Snakk om en uopplyst og ureflektert person. Hele leserinnlegget er jo bare rot.

Må også trekke på smilebåndet av at en lege tilsynelatende trekker frem angrepillen som et god prevensjonsmiddel. 

 

Lenge leve uvitenhet, trangsyn og retten til å dømme andre. 



Anonymous poster hash: b1e88...656
Skrevet

Man trenger tydeligvis ikke å være spesielt sosialt intelligent for å bli lege. Empati er det heller ikke så nøye med...

Dama virker jo særdeles lite oppegående. Håper folk tar henne på ordet og faktisk bytter fastlege!!!

 

Anonymous poster hash: 58323...f0a

Skrevet

Dama er ikke rett..

Kvaliteten på legene har vel falt mye etter man kunne begynne å dra til Polen osv for å betale seg til legestudie. Tragisk men sant..

 



Anonymous poster hash: 45542...9c2
Skrevet

Ikke engang politiet som håndterer ekte kriminelle, drapsmenn, voldsforbrytere osv. omtaler sine "klienter" på den måten.

 

Den dama burde absolutt ikke være i et omsorgsyrke! Ikke kun basert på at hun er imot abort, jeg respekterer at mennesker er mot abort, men på grunnlag av hvordan hun opptrer i regi av å være fastlege.

 

 



Anonymous poster hash: 95a81...d6d
Skrevet

 

Dama er ikke rett..

Kvaliteten på legene har vel falt mye etter man kunne begynne å dra til Polen osv for å betale seg til legestudie. Tragisk men sant..

 

 

Anonymous poster hash: 45542...9c2

Basert på flere opplevelser med leger i Polen er jeg dypt uenig med deg. Kvaliteten på behandlingen er meget høy, og utdanningen likeså.

 

Anonymous poster hash: 94376...ad8

Skrevet

Jeg syns ikke innlegget var så dårlig skrevet. Jeg forsto Hvor hun ville, og jeg kan også forstå hvorfor hun har dette synspunktet. Hun har sverget en ed på å gjøre alt hun kan for å redde liv, og i følge hennes overbevisning gjelder det også er liv i mors mage. Det sier jeg til tross for at jeg selv har fått utført en abort og er for selvbestemt abort.

 

Det er en vanskelig debatt. Det skal ikke være enkelt å få utført en abort, jeg angrer ikke, men jeg tok for "lett" på det. Sier ikke at alle har hatt en opplevelse lik min, men at det kanskje finnes flere som meg også. Men nok en gang: jeg er for selvbestemt abort! Men er åpen for at vi kan ha ulike meninger.

 

Anonymous poster hash: abf36...eb3

Skrevet

Jeg syns ikke innlegget var så dårlig skrevet. Jeg forsto Hvor hun ville, og jeg kan også forstå hvorfor hun har dette synspunktet. Hun har sverget en ed på å gjøre alt hun kan for å redde liv, og i følge hennes overbevisning gjelder det også er liv i mors mage. Det sier jeg til tross for at jeg selv har fått utført en abort og er for selvbestemt abort.

 

Det er en vanskelig debatt. Det skal ikke være enkelt å få utført en abort, jeg angrer ikke, men jeg tok for "lett" på det. Sier ikke at alle har hatt en opplevelse lik min, men at det kanskje finnes flere som meg også. Men nok en gang: jeg er for selvbestemt abort! Men er åpen for at vi kan ha ulike meninger.

 

Anonymous poster hash: abf36...eb3

 

Hun er i sin fulle rett til å fremme sitt syn, men det er fullt mulig å gjøre dette uten å tråkke på andre mennesker. Å tråkke på andre er ikke god omsorg.

 

Jeg har jobbet som politi i mange år. Jeg har også fremmet mitt syn i media, men du vil aldri lese eller høre at jeg skriver eller omtaler feks. drapsmenn / kvinner som mordere. Morder er et svært sterkt ord, som også kan oppleveles som krenkende for de som står rundt (også for de pårørende).

 

Skal man fremme en sak og få gehør og respekt for sitt syn så må man også velge ordene man bruker. Språk er mat og språk kan fremme eller hemme budskapet. I denne saken hemmer det budskapet hennes, mener jeg. Eneste hun oppnår er støy og at hun selv fremstår som lite empatisk og ei kjeftsmelle (sånn, der var jeg også litt frekkas).

 

Jeg skal ikke legge føringer for hvordan andre skal uttale seg, men om hun ønsker at man skal lytte og å ha respekt for hennes meninger så bør hun tenke litt over hvordan hun fremstår og hva hun sier.

Ville du gått til henne og fortalt dine innerste problemer? Personlig ville jeg ikke brukt henne til noe som helst for jeg ville aldri hatt tillitt til en lege som henne.

 

#6

 

Anonymous poster hash: 95a81...d6d

Skrevet

"Språk er mat...." skal være "Språk er makt...." ;)

 

#6 og #9



Anonymous poster hash: 95a81...d6d
Skrevet

Dama er ikke rett..Kvaliteten på legene har vel falt mye etter man kunne begynne å dra til Polen osv for å betale seg til legestudie. Tragisk men sant..  Anonymous poster hash: 45542...9c2

Å, er det slik det er? Mine kolleger som har studert i Polen, er kjempeflinke, men de har altså kjøpt og betalt utdannelsen sin? Nei huff og huff, nå tør jeg aldri å ha vakt med dem mer...

 

Ikke uttal deg om noe du ikke noe om!

 

Anonymous poster hash: 19e1d...d60

Skrevet

Jeg syns ikke innlegget var så dårlig skrevet. Jeg forsto Hvor hun ville, og jeg kan også forstå hvorfor hun har dette synspunktet. Hun har sverget en ed på å gjøre alt hun kan for å redde liv, og i følge hennes overbevisning gjelder det også er liv i mors mage. Det sier jeg til tross for at jeg selv har fått utført en abort og er for selvbestemt abort.

Det er en vanskelig debatt. Det skal ikke være enkelt å få utført en abort, jeg angrer ikke, men jeg tok for "lett" på det. Sier ikke at alle har hatt en opplevelse lik min, men at det kanskje finnes flere som meg også. Men nok en gang: jeg er for selvbestemt abort! Men er åpen for at vi kan ha ulike meninger. Anonymous poster hash: abf36...eb3

Hvilken ed snakker du om? Den hippokratiske ed? Den avlegges ikke av leger lenger, den har kun kuriøs interesse og er viktig pga legekunstens lange historie.

 

Anonymous poster hash: 19e1d...d60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...