Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #1 Skrevet 4. november 2013 Jobber som fagarbeider i barnehage og syns det er nedlatende. Tror ikke det er ont ment, men. .. Anonymous poster hash: fcb1f...ac5
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #2 Skrevet 4. november 2013 Nei, jeg har ikke for vane å omtale mennesker jeg ikke er i familie med for tanter, onkler, besteforeldre eller søsken, bruker heller ikke frøken eller herr om lærerene. Bruker navnet, ped.leder eller ansatt. Anonymous poster hash: 563a2...bfe
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #3 Skrevet 4. november 2013 Det gjør jeg. Uten problem. Men sier ikke neger og mongolid. Anonymous poster hash: 9a637...cf5
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #4 Skrevet 4. november 2013 Nei, hadde aldri falt meg inn... Dem har tanter som er våre søsken. Anonymous poster hash: 2893d...66a
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #5 Skrevet 4. november 2013 Nei, synes det høres helt teit ut. Bruker navnet og de vikarene som kommer inn hilser jeg på og presenterer meg seg og vips vet jeg hva de heter også Som gruppe sier jeg "de voksne" til barna mine. Anonymous poster hash: 3c76d...4d9
Siamese Hellhound Skrevet 4. november 2013 #6 Skrevet 4. november 2013 Nei, det blir jo som å si 'frøken' om de kvinnelige lærerne på skolen. Veldig utdatert, mao.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #7 Skrevet 4. november 2013 Det gjør jeg. Uten problem. Men sier ikke neger og mongolid. Anonymous poster hash: 9a637...cf5 Uten problem...hvilke problem skulle du evt hatt? Er det et litt vanskelig ord å uttale? Og takk for tilleggsopplysningen! Anonymous poster hash: 3c76d...4d9
valkyrien Skrevet 4. november 2013 #8 Skrevet 4. november 2013 Nei, alle de ansatte har navn, så da bruker jeg de
Gjest ronja røverdatter Skrevet 4. november 2013 #9 Skrevet 4. november 2013 Jeg tror heller ikke det er vondt ment, det er vel heller mangel på kunnskaper. Det er ingen stor sak for meg, folk måtte gjerne kalle meg tante i barnehagen, men jeg er ganske forundret over at det fremdeles finnes folk som bruker den betegnelsen. Trodde den hadde gått ut på dato for 20 år siden, minst.
☆☆☆ Skrevet 4. november 2013 #10 Skrevet 4. november 2013 Nei, men finn det ikkje nedlatande heller. På same måte som eg ikkje finn det nedlatande når nokon kallar meg søster (er sjukepleiar), kun utdatert.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #11 Skrevet 4. november 2013 Bruker navnene eller betegnelsen "de voksne". Jeg vet dessverre ikke tittelen til alle de ansatte i barnehagen. Han som er mann i barnehagen kaller seg selv "barnehageonkel". Det virker som det er damer stort sett som reagerer på ordet "barnehagetante". (Og før jeg ble introdusert for BiM så visste jeg ikke at ordet var nedlatende, jeg har alltid ansett det som koselig, i likhet med mine barnehagetante-venninner som er utdannet pedagoger og førskolelærere. Er dette by-fenomen?) Anonymous poster hash: ed655...cdd
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #12 Skrevet 4. november 2013 Selvfølgelig ikke. Jeg er hverken frekk eller dum Anonymous poster hash: 00d38...2ed
Honningmelon Skrevet 4. november 2013 #14 Skrevet 4. november 2013 Nei, bruker navn. Barnehagetante er rimelig gammeldags.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #15 Skrevet 4. november 2013 Nei, jeg omtaler de som Kari, Inger og Anne. (Uansett hva de heter selvsagt. ) Jeg synes ikke tante er nedlatende, og jeg forstår helt ærlig ikke problemet med det. Men respekterer likevel det jeg har skjønt er et ønske fra mange som jobber i bhg. Hadde jeg ikke vært på forumet her, så hadde jeg nok ikke visst at "tante" var fy-fy, og da kunne jeg fort å kommet i skade for å bruke det. Anonymous poster hash: 529a0...64c
Trultemor85 Skrevet 4. november 2013 #16 Skrevet 4. november 2013 Nei jeg sier ikke barnehagetante, men hører OFTE at den generasjonen som er eldre gjerne sier det til barna mine. Fks : hva heter tanten i barnehagen da. Osv osv.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #17 Skrevet 4. november 2013 Jeg sier det ikke til de, men bruker betegnelsen når jeg snakker med andre voksne. Spesielt om den andre voksne ikke kjenner til de i barnehagen. Jeg synes heller ikke det er nedlatende, men koselig. De tar seg av mitt barn på den beste måten og er nærmest som familie for barnet å regne. Ellers støtter jeg det stjerna sier. Jeg blir heller ikke fornærmet om jeg blir kaldt søster på jobb. Jeg klarer å skille privatlivet og karrierelivet likevel Anonymous poster hash: c4c6a...ffa
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #18 Skrevet 4. november 2013 Ja, ser på det som uproblematisk. Det var del av språket når jeg vokste opp på 70/80 tallet, ser ingen grunn til at det skal gå utav språket. Anonymous poster hash: 84af3...115
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #19 Skrevet 5. november 2013 Ja. Og jeg mener det ikke frekt. Det var det de ansatte het da jeg0gikk i barnehagen. Født i 88, så ikke så gammel jeg da men:) Anonymous poster hash: bf2fb...68a
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #20 Skrevet 5. november 2013 Bruker navn eller "de voksne".. Nå blir det vel SFO her da.. Men når jeg var liten sa vi barnetante. ntaw.. Har forstått det er utdatert nå da.. Jeg er sykepleier, og tenker ikke så mye over når disse født i 1940 og nedover sier "sykesøster".. Kunne ikke falt meg opp å korrigere en pasient på 90 ihverfall Anonymous poster hash: 34173...14f
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #21 Skrevet 5. november 2013 Nei selvfølgelig ikke. Kaller de ved navn eller sier "de voksne". Anonymous poster hash: 025ad...ff5
Dini Skrevet 5. november 2013 #22 Skrevet 5. november 2013 Bruker navnene deres ovenfor barnet og snakker om "de barnehageansatte" til personer jeg snakker med. Men bruker ikke "titlene" deres, sier ikke barnehageassistenten eller den pedagogiske lederen. For det er for mange titler å huske på. Barnehagetante føler jeg ikke er riktig å bruke etter å ha hørt at det er nedlatende mot de barnehageansatte. Vil jo gjerne vise litt respekt for de som tross alt tar seg av barnet mitt opptil flere timer i løpet av en uke.
Gilette Skrevet 5. november 2013 #23 Skrevet 5. november 2013 Ja Bruker og onkel politi, sykesøster og andre oldingstitler :-)
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #24 Skrevet 5. november 2013 Ja Bruker og onkel politi, sykesøster og andre oldingstitler :-) Samme her. Kun bhg.tantene som blir fornærmet. Tror de har litt mindreverdighetskomplekser Anonymous poster hash: 57a13...874
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #25 Skrevet 5. november 2013 Jegsier det sjelden til dem ettersom jeg vet mange misliker det, men jeg kan godt si det om gruppen når jeg snakker med venner. Jeg sier også helsesøster og jordmor. Anonymous poster hash: 869e7...bf7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå