guggu Skrevet 4. november 2013 #1 Skrevet 4. november 2013 Jeg må erstatte en tann og lurte på om noen har erfaring med bro eller stift? Fordeler og ulemper, spesielt holdbarhet. Har noen gjort det i utlandet? Blir veldig takknemlig for svar
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #2 Skrevet 4. november 2013 Jeg måtte erstatte ei fortann på grunn av rotfylling og ei cyste som ikke ville bli borte etter to operasjoner. Jeg hadde så slitasje og syreskader på alle fire fortennene, og ble derfor anbefalt å slipe ned de tre andre tennene og få bro. Jeg er vel fornøyd nok med jobben men.. Tannkjøttet krymper jo inn der det mangler ei tann, så har liksom hull over bro-tanna. Det synes nok ikke så veldig når jeg smiler vanlig, men jeg kvier meg litt for det likevel. Pluss det at det ikke er ekte mellomrom mellom tennene da. Jeg er redd for at folk skal legge merke til det, og skammer meg over å ha så dårlige tenner at jeg ikke har mine egne. Tror ikke jeg hadde følt det slik om jeg hadde satt den ene tanna på stift, og hadde fått kroner/falsetter eller hva det heter på de andre tennene. Men hvis det hadde dreid seg om ei jeksel kunne jeg nok valgt bro. Det er vel en del rimeligere enn å få tanna på stift, mener jeg? Anonymous poster hash: 9800e...f42
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #3 Skrevet 5. november 2013 Gebiss, og det er ikke ment som en fleip! Er det bak i munnen ville jeg valgt et enkeltstående protese. Anonymous poster hash: 2a5cf...999
guggu Skrevet 5. november 2013 Forfatter #4 Skrevet 5. november 2013 Det er nest bakerst i munnen så ses ikke så godt men føler at jeg trenger den for å trygge. Er "bare" 15 tusen i prisforskjell men frykter med bro at jeg ødelegger begge de friske tennen på siden når det må bores i dem med bro. Så som #2 takk da tenker jeg akkurat som deg:-D Og jeg har også mye skader på tennene... Nr #3 har du selv noen erfaringer med gebiss siden du anbefaler det? Takk for svar begge to
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå