Gå til innhold

Smårollinger og søvn - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille vennen er nå 20 mnd og bruker 45-60 minutter på å sovne, kaver rundt i senga og tøyser. Sover 1-1.5 time i barnehagen. Han har også begynt å våkne på natta og ha en våkenperiode på 30-60 minutter flere ganger i uka. Legges kl 19 og sover til 6-7. Tidligere sov han i løpet av 10-15 minutter og fram til 7 uten oppvåkninger.

Er dagdubben for lang, kanskje? Bør han vekkes i barnehagen, og i tilfelle etter hvor lenge?

Anonymous poster hash: 68156...cab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :) Jeg ville ikke kuttet ned på luren i barnehagen. Erfaringsmessig fører det bare til overtrett og grettent barn. Søvn avler søvn. Jo lengre og bedre lur i barnehagen. Hvordan er soverutinene på avdelingen til barnet ditt? Våre små kunne lett sove fra endt måltid kl.11.35 til stellet kl.13.45.

Skrevet

Han bruker 15-25 minutter på å sovne i barnehagen også, blir lagt etter lunch og stell og sover til han våkner av seg selv.

Skrevet

Prøv å droppe duppen i bhg i 1 uke og se om det gir noen effekt? Hvis ikke så er det bare å gå tilbake til den gamle rutinen igjen. Søvn avler søvn i mange tilfeller, men definitivt ikke for alle..

Anonymous poster hash: 24609...6db
Skrevet

man dropper ikke duppen i bhg når de er små! Men kanskje endre litt, så ungen ikke får sove så lenge han vil, men 1 time ca i bhg.

Anonymous poster hash: d040f...ef9
Skrevet

man dropper ikke duppen i bhg når de er små! Men kanskje endre litt, så ungen ikke får sove så lenge han vil, men 1 time ca i bhg.

HI skriver at han bruker 15-25 min på å sovne i bhg også da, og at han ofte ikke sover mer enn 1 time før han våkner av seg selv.

Skrevet

HI skriver at han bruker 15-25 min på å sovne i bhg også da, og at han ofte ikke sover mer enn 1 time før han våkner av seg selv.

min mening er å regne med den tiden han bruker på å sovne inn i den ene timen, dårlig forklart av meg, men nå sier jeg det.. Vi gjorde det med våre barn, og da sovnet de lettere etter en ukes tid. Poenget er at barnet til HI får sove til han selv våkner, om man stopper det, så kan det i fleste tilfeller utgjøre at barnet sovner fortere, fordi det vet at duppen blir mindre.

Skrevet

Våre sluttet å sove i bhg da de var ca 2 år. På slutten fikk de kun sove i 30 min. Jeg syntes det høres ut som du må red sovetiden i bhg. Det er også relevant når på døgnet dagduppen er. Jo nærmere leggetid, dvs ettermiddag, jo vanskeligere å sovne på kvelden. Ideelt med dagdupp ca i 12 tiden.

Anonymous poster hash: 15a8e...e6f

Skrevet

Takk for svar (selv om jeg ikke ble mye klokere, får vel se situasjonen litt til..). Setter pris på at dere deler erfaringer.

Flere?

Skrevet

vi kuttet ut duppen rundt 2år, og han sov lenge 45 min før vi kuttet ut duppen. å vil anbefale deg å vekke han etter 45 min en periode for å se om det hjeler. Her var det stor forskjell på om han som 1 time eller 45 min, sov han mer enn 45 min tok det laaaang tid før han sovnet om kvelden.

Anonymous poster hash: 82996...44b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...