Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #1 Skrevet 4. november 2013 De har et barn i tenårene fra før, og jeg og han har en gutt sammen som skal begynne på barneskolen til høsten. Hun jobber der som lærer. Vet at hun vil få mye med barnet vårt å gjøre. Forholdet oss imellom har vært svært konfliktfyldt. Er redd for urettferdig behandling osv av vårt barn..da hun hater meg sterkt. Hva kan jeg evnt gjøre med dette? Kan jeg spørre om å få en annen lærer til vårt barn? Blir syv laaaange år ellers.. Anonymous poster hash: 3ef6e...fb7
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #2 Skrevet 4. november 2013 Det går nok fint om det er slik at det er flere kontaktlærere på det trinnet. Ta en tlf til rektor du:) Anonymous poster hash: 717d0...3c6
Serepta Skrevet 4. november 2013 #3 Skrevet 4. november 2013 Kan dere bytte klasse ? Man har mye med læreren å gjøre de første årene, inkl samtaler etc. Jeg hadde ikke vært komfortabel.
Optatium Skrevet 4. november 2013 #4 Skrevet 4. november 2013 Vanligvis pleier lærere å slippe elever som er i nær relasjon, så det kan jo hende hun har tenkt på det også
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #5 Skrevet 4. november 2013 Hadde ikke godtatt å få henne som kontaktlærer om forholdet deres er konfliktfylt. Hadde kontaktet rektor å lagt frem problemet. Er det flere klasser på trinnet slik at lærerne bare kan bytte klasse så hun ikke får deres sønn? Ellers så må skolen stokke om på lærerkabalen. Hva sier barnets far? Anonymous poster hash: 0aa88...e10
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #6 Skrevet 4. november 2013 Hadde vært svært ukomfortabel med å ha henne som lærer til mitt barn ja...hun er sjalu på meg og har prøvd mye for å ødelegge mellom meg og min mann. Vi har bla prøvd å anmelde henne flere ganger for trakassering..så ille er det, men hun er jo omgjengelig og "normal" til andre vil jeg tro, så jeg har litt vanskelig for å bli trodd føler jeg.. Men hva skal man si til rektor da...? For å ikke bli sett på som den gale og sjalu her..Er redd for at det skal se ut som det er jeg som er ute etter henne, så de ikke tar meg seriøst.. Så det er rektor jeg må snakke med? HI Anonymous poster hash: 3ef6e...fb7
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #7 Skrevet 4. november 2013 Barnets far er enig med meg heldigvis. Kunne vært mer engasjert i å unngå dette men.. HI Anonymous poster hash: 3ef6e...fb7
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #8 Skrevet 4. november 2013 Overlat dette til far. Det er vel strengt tatt han som har en relasjon til henne. Anonymous poster hash: a5bfe...1c7
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #9 Skrevet 4. november 2013 Overlat dette til far. Det er vel strengt tatt han som har en relasjon til henne. Anonymous poster hash: a5bfe...1c7 Hvorfor skal alt overlates til far? Det er da Hi sin sønn også, hun har like mye hun skulle ha sagt til dette som faren. Sikkert enda mer grunn til å hate henne også. Anonymous poster hash: e526f...ed4
Iiiiik Skrevet 4. november 2013 #10 Skrevet 4. november 2013 Men når barnet ennå ikke har begynt på skolen ville jeg synes det var rart at du kontaktet rektor allerede. Det mest sannsynlige utfallet er jo at denne dama ikke blir kontaktlærer for barnet. At de allikevel kommer til å ha med hverandre å gjøre er neppe til å unngå hvis hun jobber på småtrinnet og skolen er liten. Dere kan jo ikke kreve at hun bytter jobb for deres del (vil gjette at hun ikke vil gjøre noe for deres del), da er alternativet at dere flytter eller søker barnet inn på en annen skole i kommunen.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #11 Skrevet 4. november 2013 Går det ikke an å vurdere en annen skolekrets for barnet da? Blir kanskje mye med flytting osv, men da slipper dere å tenke på dette i alle årene barnet deres skal gå på skole. Hvis ikke dere bor på et lite sted da... Anonymous poster hash: d1368...965
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #12 Skrevet 4. november 2013 Det er han som har hatt en relasjon til henne ja, men dette er min sønn det er snakk om. Ja jeg er redd for at det skal bli sett på som rart jeg også, er derfor jeg idet heletatt luftet dette her inne, men dette bekymrer meg mer og mer..kan jeg søke inn min gutt på en annen skole med dette som grunnlag da? Hvis vi ikke kan unngå henne.. Hvis ikke kan vi faktisk bli nødt til å flytte ja, dette er såpass viktig for meg. HI Anonymous poster hash: 3ef6e...fb7
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #13 Skrevet 4. november 2013 Jeg hadde blitt rasende om rektor hadde satt spørsmålstegn ved min habilitet. Om jeg hadde fått barnet til elskerinnen til eks'en min eller barnet til den nåværende "dama" hans i klassen hadde jeg latt det gå prestisje i å gjøre jobben min på en så god måte som mulig. Jeg ville insistert på at barnet skulle forbli i min klasse. Jeg ville tatt samarbeid med hjemmet, utviklingssamtaler etc. på strak arm! Anonymous poster hash: a63d5...6b9
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #14 Skrevet 4. november 2013 Kan ikke mannen din snakke med henne om dette da? Regner med at hun kanskje har tenkt på dette selv og.. Anonymous poster hash: 24279...58c
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #15 Skrevet 4. november 2013 Kan du ikke bare si at sønnen din er halvbror til hennes barn og at dere derfor synes det blir blanding av roller hvis dere må forholde dere til henne som kontaktlærer? Vil tro alle skjønner det. Du trenger ikke legge ut om konflikter. Anonymous poster hash: 4c796...963
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #16 Skrevet 4. november 2013 Overlat dette til far. Det er vel strengt tatt han som har en relasjon til henne. Anonymous poster hash: a5bfe...1c7 Hvorfor skal alt overlates til far? Det er da Hi sin sønn også, hun har like mye hun skulle ha sagt til dette som faren. Sikkert enda mer grunn til å hate henne også. Anonymous poster hash: e526f...ed4 Hvorfor skal alt overlates til mor? Det virker som om far ikke tar det så tungt. Eller så hadde han vel tatt tak i dette. Eller hatt planer om det hvertfall. Jeg syns far burde ta dette opp med eksen. Blir for dumt at h.i. skal koble rektor inn i en personlig konflikt mellom dine, mine våre barn. Å så bør heller denne dama gi beskjed til sin sjef om at hun har nære relasjoner til foresatte i den klassen. Synes det er mer ryddig, enn at h.i. kontakter rektor ut av det blå. Anonymous poster hash: a5bfe...1c7
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #17 Skrevet 4. november 2013 Jeg hadde blitt rasende om rektor hadde satt spørsmålstegn ved min habilitet. Om jeg hadde fått barnet til elskerinnen til eks'en min eller barnet til den nåværende "dama" hans i klassen hadde jeg latt det gå prestisje i å gjøre jobben min på en så god måte som mulig. Jeg ville insistert på at barnet skulle forbli i min klasse. Jeg ville tatt samarbeid med hjemmet, utviklingssamtaler etc. på strak arm! Anonymous poster hash: a63d5...6b9 Jeg hadde ønsket at jeg ble informert om det og hadde medbestemmelsesrett om jeg ønsket å være lærer for barnet. Jeg hadde absolutt foretrukket, med tanke på historikk, å ikke være kontaktlæreren. Anonymous poster hash: 3835b...93b
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #18 Skrevet 5. november 2013 Jeg hadde blitt rasende om rektor hadde satt spørsmålstegn ved min habilitet. Om jeg hadde fått barnet til elskerinnen til eks'en min eller barnet til den nåværende "dama" hans i klassen hadde jeg latt det gå prestisje i å gjøre jobben min på en så god måte som mulig. Jeg ville insistert på at barnet skulle forbli i min klasse. Jeg ville tatt samarbeid med hjemmet, utviklingssamtaler etc. på strak arm! Anonymous poster hash: a63d5...6b9 Men du hadde kanskje ikke gått så langt at din ex og hans nye dame valgte å anmelde deg for trakassering i forkant? Anonymous poster hash: 50fea...cba
Iiiiik Skrevet 5. november 2013 #19 Skrevet 5. november 2013 Jeg hadde blitt rasende om rektor hadde satt spørsmålstegn ved min habilitet. Om jeg hadde fått barnet til elskerinnen til eks'en min eller barnet til den nåværende "dama" hans i klassen hadde jeg latt det gå prestisje i å gjøre jobben min på en så god måte som mulig. Jeg ville insistert på at barnet skulle forbli i min klasse. Jeg ville tatt samarbeid med hjemmet, utviklingssamtaler etc. på strak arm! Anonymous poster hash: a63d5...6b9 Men det er vel ikke bare læreren det handler om i denne relasjonen. Det er snakk om en far som skal samarbeide med en eks og det er snakk om en mor som skal sende barnet sitt på skolen for første gang og måtte overlate det til en kvinne hun ikke stoler på. Profesjonalitet og habilitet handler ikke bare om det den profesjonelle gjør, men også om den andres forventninger og hvordan den andre ser på det som er gjort. På en stor skole vil det være mye enklere for alle parter hvis man unngår sammenblanding av roller på den måten. Det er jo ikke alltid det er mulig, men er det det, synes jeg man skal legge til rette for at barnet går i en annen klasse.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #20 Skrevet 5. november 2013 Jeg tenker at det må da vel være mye bedre om du tar kontakt før barnet begynner på skolen, så dere slipper å evt ta det etter skolestart...! Som noen sier over her, du trenger jo ikke nevne så mye om konfliktene, bare lufte tanken om at du syns det blir for nære relasjoner. Som rektor ville jeg syns det hadde vært ryddig og greit om dette hadde blitt tatt opp på forhånd, akkurat som jeg hadde villet vite om andre spesielle behov, osv. Det er lov å komme med ønsker, er jo tross alt barnas trivsel og velvære det er snakk om...! Anonymous poster hash: 9d296...a8b
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #21 Skrevet 5. november 2013 Det hadde ikke jeg ønsket heller. Skulle ønske mennesker var voksne nok til å forholde seg alle barn nøytralt, men tror dessverre ikke det alltid er sånn. Anonymous poster hash: 908ef...e87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå