Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #1 Skrevet 4. november 2013 Jeg syns (nesten) alle som skriver at de har blitt meldt til barnevernet eller er under barnevernet er de som skriver dårligst. Det lyser dysleksi av innleggene dems. Tror dere det er en sammenheng? At det ligger noe i det? At de som kanskje gjør rede for seg dårligere fortere blir stemplet som ressurssvake? Bare en tanke fra meg en mandagskveld... Anonymous poster hash: 78c0b...c69
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #2 Skrevet 4. november 2013 Det er ingen sammenheng, men mennesker som opplever store kriser i livet kan ofte få problemer med å sortere tanker og med å ordlegge seg for en periode. Å ha dysleksi er verken ensbetydende med å være resurssvak eller med å utvise dårlig omsorg for barna sine. Anonymous poster hash: 093b8...1e4
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #3 Skrevet 4. november 2013 Har tenkt akkurat det samme selv faktisk. Men det kan nok være tilfeldig, det er jo veldig mange som skriver dårlig om helt andre temaer også... Anonymous poster hash: 666de...874
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #4 Skrevet 4. november 2013 Både jeg og samboeren har dysleksi ingen av oss har vært innenfor BV hverken nå eller som barn.. Kjenner 4 andre som har dysleksi og barn, heller ingen av de har hatt noe med BV å gjøre.. Så finner det ikke helt trolig det du lurer på nå nei. Anonymous poster hash: 4cba5...dca
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #5 Skrevet 4. november 2013 Jeg tenkte mer på skrivefeil, (dysleksi eller ei) - og ikke dårlig til å ordlegge/formulere seg. Anonymous poster hash: 666de...874
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #6 Skrevet 4. november 2013 Jeg tenkte mer på skrivefeil, (dysleksi eller ei) - og ikke dårlig til å ordlegge/formulere seg. Anonymous poster hash: 666de...874 Var egentlig det jeg tenkte på også. Dysleksi ble bare brukt for å beskrive graden av skrivefeil. De jeg tenker på her inne skriver gjerne verre og dårligere enn en dyslektiker. Hi Anonymous poster hash: 78c0b...c69
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #7 Skrevet 4. november 2013 Å ha dysleksi er ikke ensbetydende med å være ressurssvak eller en dårlig omsorgsperson. Men det kan hende at det er en sammenheng mellom dårlige ferdigheter i norsk og/eller andre fag og de som blir meldt til bv. Men da er det nok ikke dysleksien som gjør det, men helheten av mange andre faktorer som også spiller inn. Anonymous poster hash: 1f28e...d21
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #8 Skrevet 4. november 2013 Det har jeg også lagt merke til. Alltid når noen her skriver at de har problemer med barnevernet, er innlegget stappet med skrivefeil og dårlige formuleringer. De skriver på en veldig "umoden" måte. Og det forbinder jeg med resurssvake mennesker. Men for all del, kan være helt tilfeldig,.. Anonymous poster hash: 172ea...cad
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #9 Skrevet 4. november 2013 Hahaha, det var vel kvelden beste Sef er det ingen sammenheng, men jeg har lurt litt på om det er en sammenheng mellom å være lite inteligent og de som skriver tåplige ting her inne??? Har en hypotese på det, og er rimelig sikker på at den stemmer. Anonymous poster hash: f9250...a02
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #10 Skrevet 4. november 2013 Innleggene dems?? Vet ikke, jeg fikk 5 i norsk skriftlig, 6 i muntlig og 4 i nynorsk, men allikevel sendte eksen min barnevernet på meg.. Kanskje det var de gode karakterene mine og formidable måte å ordlegge meg på som gjorde at saken ble så fort henlagt? Hmmmm... 😁😜 Anonymous poster hash: e4c0e...e46
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #11 Skrevet 4. november 2013 Det kjem vel ikkje som ei bombe at dei som har vore innom barnevernet kanskje har hatt andre ting å tenkje på under oppveksten, enn skulegangen sin. Det er vel og slik at dei som blir melde til barnevernet ikkje er dei som involverar seg mest i skulegangen til borna. Lett er det difor å konkludere med at dei som har vore innom barnevernet ikkje nødvendigvis er dei som fekk flest toppkarakterar på skulen. Det har lite med dysleksi å gjere. Det er noko anna, og har lite med oppvekst å gjere. Anonymous poster hash: 7bb0a...f3d
Skautrollet Skrevet 4. november 2013 #12 Skrevet 4. november 2013 har vel ingen som helst forbindelse i d hele tatt kan like godt være godt utdannede folk som kommer inn i BV søkelys også
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #13 Skrevet 4. november 2013 Hahaha, det var vel kvelden beste Sef er det ingen sammenheng, men jeg har lurt litt på om det er en sammenheng mellom å være lite inteligent og de som skriver tåplige ting her inne??? Har en hypotese på det, og er rimelig sikker på at den stemmer. Anonymous poster hash: f9250...a02 Ja jeg fikk godt fram i hovedinnlegget hvor sikker jeg var på at det stemte, syns du ikke? Jeg legger også merke til at flere sier seg enig, uten å få noe større tro på tanken min. Hi Anonymous poster hash: 78c0b...c69
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #14 Skrevet 4. november 2013 Det kjem vel ikkje som ei bombe at dei som har vore innom barnevernet kanskje har hatt andre ting å tenkje på under oppveksten, enn skulegangen sin. Det er vel og slik at dei som blir melde til barnevernet ikkje er dei som involverar seg mest i skulegangen til borna. Lett er det difor å konkludere med at dei som har vore innom barnevernet ikkje nødvendigvis er dei som fekk flest toppkarakterar på skulen. Det har lite med dysleksi å gjere. Det er noko anna, og har lite med oppvekst å gjere. Anonymous poster hash: 7bb0a...f3d Det ble feil å sammenligne det med dysleksi ja. Prøvde å omformulere meg på den litt høyere opp her om du ikke så det. Men jeg ser veldig poenget ditt i resten av innlegget ditt, og det er vel grunnen til at jeg har bitt meg merke til at det ofte er slik, kanskje. Hi Anonymous poster hash: 78c0b...c69
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #15 Skrevet 4. november 2013 Med tanke på din formuleringsevne så vet du kanskje svaret på det selv? Anonymous poster hash: 4c553...caf
skjotta Skrevet 4. november 2013 #16 Skrevet 4. november 2013 Vel.... der kan være mange grunner til at noen skriver dårlig. Kanskje "stein stokk dum" har en sammenheng med evnen til å ta vare på barn? Fra spøk til revolver. Jeg tror ikke dysleksi er en faktor, nei.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #17 Skrevet 4. november 2013 Jeg tror helt klart du har et poeng. Jeg har hatt kontakt med barnevernet flere ganger pga bekymringsmeldinger ang mitt barn. Nå har jeg høyere utdanning da, men bekymringen gjaldt forhold hos min ex. Han har dysleksi, og har ingen utdannelse. Han formulerer seg svært "klønete". Flere andre i hans omgangskrets har barnevernet involvert, alle av "samme type" folk. Anonymous poster hash: fa780...84b
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #18 Skrevet 4. november 2013 Vel, sosiologisk sett henger ting veldig i sammen Anonymous poster hash: 498ca...712
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #19 Skrevet 4. november 2013 Har aldri tenkt på det før, men har to bekjente av meg som er meldt til barnevernet, og begge formulerer og skiver ufattelig dårlig! Men det kan også være at det ligger mer i modenhet enn skrivefeil egentlig. Om man er veldig umoden, blir det faktisk vanskeligere å formulere seg voksent? Tror du er inne på noe hl. Anonymous poster hash: 7767e...457
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #20 Skrevet 4. november 2013 Jeg syns (nesten) alle som skriver at de har blitt meldt til barnevernet eller er under barnevernet er de som skriver dårligst. Det lyser dysleksi av innleggene dems. Tror dere det er en sammenheng? At det ligger noe i det? At de som kanskje gjør rede for seg dårligere fortere blir stemplet som ressurssvake? Bare en tanke fra meg en mandagskveld... Anonymous poster hash: 78c0b...c69 Nå imponerer du vel ikke akkurat med et veldig bra formulert innlegg selv? Anonymous poster hash: e61d4...949
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #21 Skrevet 4. november 2013 Ressursfattige er ofte dårligere til skriftlige formuleringer enn andre. Jeg mener dét er årsakssammenhengen her, ikke omvendt. Anonymous poster hash: 57ceb...b90
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #22 Skrevet 4. november 2013 Jeg syns (nesten) alle som skriver at de har blitt meldt til barnevernet eller er under barnevernet er de som skriver dårligst. Det lyser dysleksi av innleggene dems. Tror dere det er en sammenheng? At det ligger noe i det? At de som kanskje gjør rede for seg dårligere fortere blir stemplet som ressurssvake? Bare en tanke fra meg en mandagskveld... Anonymous poster hash: 78c0b...c69 Nå imponerer du vel ikke akkurat med et veldig bra formulert innlegg selv? Anonymous poster hash: e61d4...949 Har aldri prøvd å imponere heller. Men jeg formulerer meg langt ifra verst, og jeg har heller ikke mye skrivefeil. Kan nok hende en del av det jeg skriver gjenspeiler at jeg sitter mye på mobil med liten og knotete skjerm og vanskelig å gå ordentlig over. Men det er vel lov å legge merke til noe uten å nødvendigvis ha toppkarakter? Anonymous poster hash: 78c0b...c69
me_87 Skrevet 4. november 2013 #23 Skrevet 4. november 2013 Jeg er dårlig til å skrive her inne,jeg har mange skrivefeil å sikkert annet småplukk som er feil i skrivemåten min. Men har fortsatt aldri hatt med barnevernet å gjøre Men han er jo bare to år enda da
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #24 Skrevet 4. november 2013 Jeg er enig med deg HI. Hver gang noen skal klage på barnevernet her inne er innlegget fullt av skrivefeil og dårlige formuleringer. Anonymous poster hash: 3475e...42e
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #25 Skrevet 4. november 2013 Tror det er en del som misforstår med vilje her. Saken er at vi tror at mange som har barnevernet involvert er ressurssvake, og har lite utdanning. Mange har nok dysleksi. Det vil jo ikke dermed si at alle med dysleksi blir meldt til barnevernet. Anonymous poster hash: fa780...84b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå