Gå til innhold

Tre drept i buss-kapring :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig? Jeg er helt sjokkert...

Anonymous poster hash: f0882...819
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tragisk. Er her vi bor, så håper ikke det er noen vi kjenner...

Anonymous poster hash: 10792...417
Skrevet

Og den pågrepne er ikke etnisk norsk... No shit... Hvorfor har det blitt sånn at det er det første man tenker, og så er det riktig... :(

Anonymous poster hash: 2e5d1...ce8

Skrevet

Og den pågrepne er ikke etnisk norsk... No shit... Hvorfor har det blitt sånn at det er det første man tenker, og så er det riktig... :(

Ikke sant :( Første gang den ble kapret så var det jo en asylsøker :( Tenkte på det samme jeg også dessverre. Huff, så grusomt dette er :( Kanskje det er samme mannen?

Skrevet

Hvor har du det fra? jeg har bare lest at han er en mann i 50 årene

Anonymous poster hash: ac9e1...044

Skrevet

Stedet har nettopp motatt over 100 flyktninger. Håper inderlig det ikke er en av de som er gjerningsmannen. Da blir det ikke lett å integrere resten..

Skrevet

"En politikilde opplyser til TV2 at den pågrepne ikke er etnisk norsk, og at det var brannmannskap som pågrep han"

Kilde: Dagbladet.no

Anonymous poster hash: 49495...13c

Skrevet

Dagbladet.no

Skrevet

Dette er jo bare helt forferdelig, stakkars folk... :'-(

Skrevet

Typisk det.... Hva er poenget med å ta inn asylsøkere ? La folk med utdanning og en jobb klar komme og steng grensa for resten. , hjelp dem heller der de er istedet for at folk skal voldtas og drepes her : ( grusomt hvordan det er blitt i Norge .

Anonymous poster hash: f21ab...2be

Skrevet

Jeg for min del er glad for at svenskene lot oss nordmenn rømme til dem under krigen. 

Anonymous poster hash: a9a55...a4d
Skrevet

Grusomt :( Fikk vondt i magen da jeg leste overskriftene. 

Ekstra sjokkerende siden dette har skjedd før. 

Gjest mamma til goprinsen
Skrevet

Kjempe trist ;( Men synes ikke man skal dra alle utlandske under samme kam, noen er faktisk kjempe koselig

Skrevet

Ikke sant? Det var det jeg også tenkte- og det stemte :sad:

Anonymous poster hash: d60b2...7c6

Skrevet

Kjempe trist ;( Men synes ikke man skal dra alle utlandske under samme kam, noen er faktisk kjempe koselig

Selvfølgelig, men om dette viser seg å være nok en asylsøker så må man nesten vurdere om lukkede mottak hvor traumatiserte mennesker kan få behandling er den rette veien å gå. 

Det er ikke rett å la tikkende bomber gå fritt rundt i samfunnet. 

Skrevet

Jeg har ikke noe i mot flyktninger. Men, det som er skummelt er at man ikke vet hva slags problemer og traumer de sliter med. Noe som desverre fører til slike handlinger som dette.

Skrevet

Når dette skjer i et lite samfunn så får alle stempel på seg. Kjenner flere innvandrere som er kjempe koselige. Men, hvor mange av de som man slipper inn i landet har ikke vert gjennom grusomme traumer. Traumer de ikke får bearbeidet.....og som fører til tragiske hendelser :(

Skrevet

Sitter her og gruer meg og gå på arbeid. Tenker på kven som får den grusomme budskapet. Er redd for at jeg kjenner dei. Alle kjenner alle her i Årdal.

Anonymous poster hash: 47ec1...187

Skrevet

Ikke glem at det var det første mange tenkte 22.juli også , og da var det en etnisk nordmann....

Anonymous poster hash: a9c44...936

Skrevet

Sitter her og gruer meg og gå på arbeid. Tenker på kven som får den grusomme budskapet. Er redd for at jeg kjenner dei. Alle kjenner alle her i Årdal.

Anonymous poster hash: 47ec1...187

Huff :( Grusomt. 

Skrevet

Ikke glem at det var det første mange tenkte 22.juli også , og da var det en etnisk nordmann....

Anonymous poster hash: a9c44...936

Alle trodde det var muslimer fordi muslimer tok på seg skylden.

Skrevet

Jeg for min del er glad for at svenskene lot oss nordmenn rømme til dem under krigen.

Anonymous poster hash: a9a55...a4d

Jeg er også glad for at vi kunne rømme til nabolandet som er ganske likt vårt eget. Skulle ønske de også holdt seg til nabolandene der de har ganske lik kultur, og hvor de lett kan flytte tilbake til hjemlandet sitt for å hjelpe til å bygge opp gamlelandet sitt uten å stikke av. Vi var gjester i Sverige og dro så hjem igjen og bygde opp landet vårt igjen.

Vi oppførte oss også som greie gjester i Sverige.

De

Anonymous poster hash: 6dab4...24e

Skrevet

Sykt hvor mange uskyldige nordmenn som har måttet bøte med livet pga "våre nye landsmenn".. Norge hadde vært en fredlig plett i verden hvis det ikke var for de.. NÅR ER DET NOK???

Anonymous poster hash: 48cec...d43
Skrevet

Er ikke lett å være asylsøker i Norge, når deler av de drar alle ned i Norges syn på de.

Ja, det er forferdelig at dette har hendt, så klart det er, å si noe annet er å lyve. Men samtidig øker dette min mening ang asylsøkingen.

Asylsøkere bør stilles annerledes, de bør holdes på bestemte steder og bli integrert varsomt (få med seg en form for støttekontakt når de skal ut av mottaket) De bør kunne norsk muntlig og skriftlig godt, før de sendes ut for å klare seg selv. Kjenner noen som har fått oppholdstillatelse her nå, men de kan jo ikke norsk! Eneste grunnen til at jeg kan snakke med de er at jeg kan deres språk, jeg snakker norske ord med de, mens de er på venteliste for å gå norsk lære?! Mange utlendinger risikerer å ikke få lære norsk før de har bodd her i flere år, hvordan kan det da ventes at de av utlendingene som er her med god hensikt, skal klare å integrere seg?

Man burde også stenge av litt, ikke la alle komme, sjekk politiattest på de, sykdomsregister osv. Hold de samlet i forhold til hvilke land de kommer ifra, hvilke religion og hvilke politikk de følger, hadde stoppet opp det aller meste av bråket innenfor asylsøkernes vegger, de braker jo sammen pga store uenigheter. Bør også være slik, om de først går inn for å sloss/drepe, så blir det å reise ut av landet, om det så hender inne i asylsøkernes bo, eller når de har fått "slippe ut"..

Burde være slik at godkjente asylsøkere har en prøvetid på 3 år eller mer, hvor de kan bli fratatt rettighetene for å bo i Norge, om de gjør noe som strider imot de norske regler.

Anonymous poster hash: 0c53a...499

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...