Gå til innhold

hvor mye koster hunden din dere i mnd/året?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å være forvært for en hannhund som akkurat er født. Dette er en liten rase (king charls kokkespaniel). Men er usikker på hvor nye det koster og om jeg har råd.

Så hvor mye koster det å ha en hund med forsikring, dyrlege (vanlig sjekk en gang i året), mat og div? :-)

Anonymous poster hash: 11263...809

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen? ?

Anonymous poster hash: 11263...809

Skrevet

Vår chihuahua har kostet gjennomsnittlig ( mat, vaksine, forsikring) 3000 kr pr år. Og det er utenom leker, dilldall og kurs :)

Skrevet

Mat koster ca 600 i mnd. Forsikring noen tusen i året. Regner vi grovt så koster vel hunden vår 1000 kr i mnd. Dette er en stor rase som går på spesialfor og derfor blir det dyrere.

Anonymous poster hash: 9d302...875

Skrevet

Men, om du har en hund på helfor. Så er det eier som skal betale forsikring, for og for lege besøk!. Ditt annsvar som forvert er og trene hunden, stelle osv.. Og ta han evnt med på utstilling med mindre eier gjør dette selv. Tenk deg nøye igjennom før du går med på en slik avtale, og ha alt skriftelig!.. Eier kan  ta hunden tilbake! 

go eier får også alt av inntekten på valpene som blir til. som sagt med mindre dere har avtalt noe annet. 

Skrevet

Mat for min koster ca 200 kr i året (småspist...)
Så er det godteri , kanskje 100 kr i året
Forsikring betaler besteforeldrene mine, men aner ikke hva den ligger på.. (stod noe på papirene om 1200 kr i mnd, men den kan da virkelig ikke være mnd'pris :P)

Det dyre er jo evt vetrinærbesøk.. 
Hitill har jeg betalt 700 kr for chip + vaksine (+ de andre vaksinene, husker ikke hva jeg betalte for kun de)
3000 kr for trekking av tenner
750 kr for klipping av klør..

Skrevet

Tja...600kr i året i forsikring. 800kr for spesialfor (har forallergi) hver 2-3 mnd. Vaksine på noen hundre en gang i året. Det er vel de vanligste utgiftene.

Tileggsutgifter blir jo leker man kjøper, litt godis noen ganger, nytt bånd, hundeposer.

Hender jo at de blir syke og må inn til vetrinæren og da blir jo det en utgift på en tusen lapp + medisiner.

Er ikke billig men absolutt verdt det.

Det går jo mnd hvor jeg nesten ikke bruker penger på han i det hele tatt også.

Anonymous poster hash: ad4cd...96c
Skrevet

Forsikring 1800 i året, mat 789 kr hver sjette uke, helsekontroll og vaksinasjon 800 kr pr år. Hunden min har også en sykdom som koster 20.000 kr i året med veterinæroppfølging og medisiner, men det dekker forsikringen.

Anonymous poster hash: 96ca8...eaf

Skrevet

Forsikring: ca. 3000 kroner i året.

Kurs: har så langt vært på kurs x 2 (ca. 6000 for begge kurs) Men det er vel ikke alltid nødvendig.

Mat: ca. 500 i mnd.

Godteri: ca. 50 kroner i mnd.

Leker: ca. 100 kroner i mnd.

Annet utstyr som må kjøpes med en gang: seng (300), bur (1000), sele (400), bånd (400).

Anonymous poster hash: 9c35f...d38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...