Gå til innhold

Noen som vet ang reklamasjonsrett av salgsvare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en vaskemaskin som har blitt ødelagt etter 6 mnd bruk. Maskinen var kjøpt på salg. Har nå fått beskjed om at vi kan komme å velge oss en ny maskin.

Da var det noen som mente på at vi hadde rett på å få en maskin som tilsvarer fullprisen av maskinen vi har. For de mente at vi har rett til å få et fullgodt produkt som det vi har.

Jeg er veldig usikker og har tenkt at vi må gå ut ifra den prisen vi betalte.

Noen som vet hvordan dette fungerer?

Anonymous poster hash: 7e579...9c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har krav på den samme maskinen, enten den er på salg nå eller ikke. Dersom de ikke har den eksakt samme varen inne, har du krav på en som er like god, dvs med samme kapasitet, kg, energimerke osv., uavhengig av pris :)

Skrevet

Takk for svar:-)

Jeg tror kanskje de har samme produktet. Men har veldig lite lyst på samme maskinen igjen, da vi har hatt mye problem med den.Ventet i 7 mnd før vi fikk reparasjon på den blandt annet.

Sier vi fra oss retten til en fullgod maskin da?

Hi

Skrevet

Da vil jeg tippe at dere får det beløpet dere beltalte for den "gamle" maskinen, som tilgode lapp. Men da er vel sansynligheten liten for at dere får en god en da, uten å måtte ut med mer penger.

Men nå vet ikke jeg i hvilken prisklasse dere er heller. Men vil tro det er sånn. Er jo det mange andre plasser, og forventet levetid her er jo vesentlig mer enn 6 mnder........

Spør pent om dere kan velge dere en annen:)

Skrevet

Takk for svar igjen:-)

Vi får nok velge en annen da han jeg snakket med ikke anbefalte oss å velge samme maskin.

Vi får vel bare se når vi kommer inn for å velge. Håper bare ikke de prøver å få oss til å kjøpe en mye dyrere enn den vi kjøpte.

Andre som har erfaring?

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...