Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #1 Skrevet 4. november 2013 Har 6 dager til termin og har den siste uken fått spørsmål flere ganger daglig "Har du ikke rier enda?" "Har du ikke født? Får håpe hun kommer snart da" "Kjenner du virkelig ingenting heller? Ikke antydning til noe som helst? VIRKELIG?" Blir så leeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeei!!! Anonymous poster hash: 8d657...c8c
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #2 Skrevet 4. november 2013 Gud forby at noen er interessert i deg og ditt! Sukk, det må være slitsomt...... Anonymous poster hash: 47e12...cba
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #3 Skrevet 4. november 2013 Har du ikke vært gravid #2? Er du en av disse barnløse som skal rakke ned på de som er gravide for du ikke blir gravid selv? Greit at folk bryr seg, men når det tikker inn meldinger hele tiden og jeg er sliten og lei og vil selvfølgelig føde NÅ... Går rundt med krykker det jeg klarer pga kraftig bekkenløsning så er veldig sliten og nedfor.. HI Anonymous poster hash: 8d657...c8c
♥Nemi♥ Skrevet 4. november 2013 #4 Skrevet 4. november 2013 Jeg så på det som koselig. Men om du er sliten, så kan du jo si i fra? :-)
Gjest mamma til goprinsen Skrevet 4. november 2013 #5 Skrevet 4. november 2013 Skjønner veldig godt at du er lei. har en og de begynte og mase 3 uker før ;(
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #6 Skrevet 4. november 2013 Forstår deg godt! Her begynte maset allerede en mnd før termin!! Godt jeg fødte to uker før Anonymous poster hash: d043f...39c
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #7 Skrevet 4. november 2013 Du får gjøre som meg. Slutt å ta telefonen og slett alle meldinger, så kan de gå rundt og lure på om du er på føden eller ikke. Jeg var så frustrert på overtid at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg og det ble 1000 x verre av at folk maste. Så all mulig sympati fra meg til deg (skjønt nå er jeg midt i 1. trimester og skulle mer enn gjerne vært fødeklar:P) Anonymous poster hash: 9f44f...d1a
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #8 Skrevet 4. november 2013 Nei, fikk besøk for en stund siden og da de kom inn døren så var det "åh, er du hjemme, hvorfor er du ikke på sykehuset?" Vet ikke om jeg skal le eller gråte. HI Anonymous poster hash: 8d657...c8c
Dini Skrevet 4. november 2013 #9 Skrevet 4. november 2013 Har bare ei venninne som har spurt meg to ganger om det har kommet noe nurk enda, så det anser jeg ikke som mas Nå VET jeg selv at jeg får baby innen fredagen er over, så om de begynner å mase NÅ så ser jeg ikke noe problem med det. De MENER det jo bare hyggelig Men skjønner deg godt. Er ikke så kjekt når en går og venter i spenning selv
Dini Skrevet 4. november 2013 #10 Skrevet 4. november 2013 Nei, fikk besøk for en stund siden og da de kom inn døren så var det "åh, er du hjemme, hvorfor er du ikke på sykehuset?" Vet ikke om jeg skal le eller gråte. HI Anonymous poster hash: 8d657...c8c Ok, jeg trekker nesten det jeg skrev tilbake.. Det er jo bare mas med de her folka dine jo..
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #11 Skrevet 4. november 2013 Forstår ikke problemet. Syntes bare det var koselig at folk "masa" på slutten. Viser jo at de bryr seg. Bare koselig. Fødte nettopp selv. Anonymous poster hash: c6771...6ad
Fullrulle86 Skrevet 4. november 2013 #12 Skrevet 4. november 2013 Vet hvordan du har det!!! Her er det helst sånn "wooow så stor du er, ikke lenge igjen nå?!" greit nok når en er 38 uker på vei, men i uke 28 var det ikke like kult... Er i uke 37 nå og begynner å bli lei over alle kommentarene om magen min!
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #13 Skrevet 4. november 2013 Har du ikke vært gravid #2? Er du en av disse barnløse som skal rakke ned på de som er gravide for du ikke blir gravid selv? Greit at folk bryr seg, men når det tikker inn meldinger hele tiden og jeg er sliten og lei og vil selvfølgelig føde NÅ... Går rundt med krykker det jeg klarer pga kraftig bekkenløsning så er veldig sliten og nedfor.. HI Anonymous poster hash: 8d657...c8c Jeg har flere barn OG takler at andre mennesker bryr seg og er interessert. Det er ikke så vanskelig. #2 Anonymous poster hash: 47e12...cba
Groosalugg Skrevet 4. november 2013 #14 Skrevet 4. november 2013 Skjønner deg godt, sånt mas er slitsomt. Selvfølgelig er det et tegn på at folk bryr seg, men det betyr jo ikke at det ikke er irriterende.
☆☆☆ Skrevet 4. november 2013 #15 Skrevet 4. november 2013 Vet hvordan du har det!!! Her er det helst sånn "wooow så stor du er, ikke lenge igjen nå?!" greit nok når en er 38 uker på vei, men i uke 28 var det ikke like kult... Er i uke 37 nå og begynner å bli lei over alle kommentarene om magen min!Ikkje noko kjekkare med "Å, så liten mage!", får høre det fleire gongar i veka frå folk eg møter på butikken osv. Har forøvrig ein mage heilt på gjennomsnittet på SF-mål, inneholdande ein gjennomsnittlig baby (om vekstestimeringa stemmer). Men folk meinar ikkje noko vondt, det er vel heller det at dei føler dei må ha noko å seie..
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #16 Skrevet 4. november 2013 All min sympati til deg!! Det er forferdelig med det maset!! Både mamma og begge søstrene mine sendte meldinger eller ringte 3-5 ganger om dagen fra jeg var 7 dager før termin til jeg omsider fødte 17(!) dager over termin. Anonymous poster hash: fc9c3...4fe
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #17 Skrevet 4. november 2013 Forstår deg godt HI. Her var det mange slike da jeg var på overtid med begge mine to. Verst var svigermor da jeg var gravid med første. Hun ringte og sendte sms mange ganger for dag for at hun skulle være den første som fant ut om jeg var i fødsel. Arg. Jeg sa at hun måtte slutte og at vi skulle ringe om det skjedde noe, men nei det brydde hun seg ikke om. Anonymous poster hash: 9e245...42c
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #18 Skrevet 4. november 2013 Bit det i deg, og finn en fin svarreplikk som sier sitt uten å være frekk. Folk mener det bare godt, de viser interesse over det som skal skje, og forstår ikke at det er irriterende for deg. Hadde vel vært kjedelig om ingen brydde seg om graviditeten/fødselen/babyen som kommer også? Ikke så lett for folk å opptre "riktig" ovenfor gravide bestandig... Anonymous poster hash: a7f79...fea
Fullrulle86 Skrevet 4. november 2013 #19 Skrevet 4. november 2013 Vet hvordan du har det!!! Her er det helst sånn "wooow så stor du er, ikke lenge igjen nå?!" greit nok når en er 38 uker på vei, men i uke 28 var det ikke like kult... Er i uke 37 nå og begynner å bli lei over alle kommentarene om magen min!Ikkje noko kjekkare med "Å, så liten mage!", får høre det fleire gongar i veka frå folk eg møter på butikken osv. Har forøvrig ein mage heilt på gjennomsnittet på SF-mål, inneholdande ein gjennomsnittlig baby (om vekstestimeringa stemmer).Men folk meinar ikkje noko vondt, det er vel heller det at dei føler dei må ha noko å seie.. Nei det er ikke gøy å være i noen ende av skalaen! Skjønner bare ikke hva som gir folk rett til å kommentere kroppen til gravide! Men det er nok bare jeg som er litt lei å hårsår nå det verste er at jeg kommenterer sikkert andres gravide mager når jeg ikke er gravid selv... Man glemmer fort
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #20 Skrevet 4. november 2013 Noen alternativer til svar som stopper de opp: "nei, tenkte å vente til vi to er alene og du må leke jordmor! "jo mer du maser, jo mer kniper jeg igjen" "nei, men slimproppen har gått" (funker best på menn, de slutter fort å mase, når du starter å gi detaljer) "Pass deg for hva du ønsker, ellers må du kjøre meg til føden snart" Alle de her ga masingen rundt meg en brå stopp Anonymous poster hash: 82de9...bee
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #21 Skrevet 4. november 2013 Skjønner virkelig ikke problemet. Har hørt om fødeklare damer som har fått slike spm, og at de har blitt sure for d. Nei d skjønner jeg virkelig ikke. Er gravid for 3.gang nå . Jeg elsker når folk viser intr. Og at de bryr seg. Nei da har dere d litt for godt, spør du meg. Anonymous poster hash: 2c927...8c7
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #22 Skrevet 4. november 2013 Skjønner virkelig ikke problemet. Har hørt om fødeklare damer som har fått slike spm, og at de har blitt sure for d. Nei d skjønner jeg virkelig ikke. Er gravid for 3.gang nå . Jeg elsker når folk viser intr. Og at de bryr seg. Nei da har dere d litt for godt, spør du meg. Anonymous poster hash: 2c927...8c7 Du liker interessen, andre er mer private. Det har vel ingenting med om folk har det for godt eller ikke å gjøre. *risterpåhodet*. HI: jeg forstår godt at du er lei maset. Hva med å si ifra på en fin måte: " alle får beskjed når babyen er ute/fødselen i gang. Det går dessverre ikke fortere av at dere spør så ofte". Lykke til med fødsel:) Anonymous poster hash: 08382...fa1
Trultemor85 Skrevet 4. november 2013 #23 Skrevet 4. november 2013 Skjønner deg jeg HI. Er noen dager over termin nå og fått flere sms og spm fra samme menneskene opptil to ganger hver dag om noe har skjedd.. Familiemedlemmer også, Jeg sier at jeg selvsagt gir beskjed når jeg har født. Hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå