Gå til innhold

Kjønnskille i skolen

Anbefalte innlegg

Skrevet

På skolen der barna mine går skiller de tydlg mellom jenter og gutter. De deler elevene ofte inn i guttegrupper og jentegrupper, gutter må bruke blå eller grønne mapper, jentene røde eller rosa. Jentene spiller fløyte i musikktimene, guttene spiller tromme osv. Lærerene, spessielt den ene, skriver også ofte veldig kjønsstereotype tekster som elevene skal skrive av.

Jeg liker dette svert dårlig og det ene barnet mitt protesterer også, men får bare beskjed om at slik er det. Hvordan forholder man seg til dette når barna generelt trives på skolen og undervisningen ellers sikkert er ok?

Anonymous poster hash: 4b100...c61
Videoannonse
Annonse
Skrevet

På skolen der barna mine går skiller de tydlg mellom jenter og gutter. De deler elevene ofte inn i guttegrupper og jentegrupper, gutter må bruke blå eller grønne mapper, jentene røde eller rosa. Jentene spiller fløyte i musikktimene, guttene spiller tromme osv. Lærerene, spessielt den ene, skriver også ofte veldig kjønsstereotype tekster som elevene skal skrive av.

Jeg liker dette svert dårlig og det ene barnet mitt protesterer også, men får bare beskjed om at slik er det. Hvordan forholder man seg til dette når barna generelt trives på skolen og undervisningen ellers sikkert er ok?

Anonymous poster hash: 4b100...c61

Klager til rektor. Tar det opp i FAU. Jeg synes det høres hårreisende t - hadde overhodet ikke likt det.

Anonymous poster hash: aa4fe...b75

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor skolen er så besatt av kjønn, hadde heller ikke likt det. Tenk om de får et barn som ikke føler seg hjemme i kjønnet sitt, de kommer jo til å gjøre det mye verre om de absolutt skal presse ungene inn i båser. Trodde vi var kommet lenger enn dette, syns det virker kunnskapsløst.

Anonymous poster hash: 884c7...ffc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...