BikkjeBisk Skrevet 4. november 2013 #1 Skrevet 4. november 2013 Var milt sagt satt ut når jeg var å handlet på Rema 1000 i dag. En dame står der å selger slike blader, folk er folk (?). Svarte høflig at jeg har ingen penger, men neida. Gikk langt opp i fjeset mitt og tagg og tagg. Til slutt var jeg så irritert at jeg sa at jeg har knapt penger til å gi mitt eget barn mat og klær siden jeg er student. Fulgte langt etter meg og søt å forklarte på gebrokkent engelsk at hun sov i parken hadde ikke penger til mat osv. Hun var tilogmed å tok i handleposen min å spurte om hun kunne få den! Gav henne 10 kr til slutt, men ikke svartan om hun lot meg være. Hun fulgte seriøst etter meg 100 meter før hun gav opp. Syntes det var svært ubehagelig og jeg følte meg etter en stund truet. Når de selger slike blader er det ikke slik at de får trygderettigheter o.l?Når i f... drar de??
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #2 Skrevet 4. november 2013 Aldri. De tjener penger her, og staten kaster dem ikke ut. Noen får penger fra nav. De har ingen grunn til å dra, de har det så flott her. Dessverre!! Anonymous poster hash: 76bde...d8d
BikkjeBisk Skrevet 4. november 2013 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2013 Jeg får så lyst til og også sette meg ved siden av henne. Lage et skilt om at jeg er student å trenger penger, skal de få lov så hvorfor skulle ikke jeg få tigge? Ja, jeg skjemmer meg totalt ut - men det hadde vært utrolig morsomt å se om jeg kunne fått såpass penger at jeg kunne brødfø hele familien for en dag. Jeg kunne tilogmed prøvd å gått i øynene på henne for å tigge
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #4 Skrevet 4. november 2013 Ring politiet med en gang, eller dytt dem hardt vekk og si du føler deg truet hvis noen spør. Anonymous poster hash: 11bef...4ec
BikkjeBisk Skrevet 4. november 2013 Forfatter #5 Skrevet 4. november 2013 De har faktisk ikke lov å gå bort til folk og tigge. Da kan du si at det de gjør er ulovlig og at du kontakter politiet om de fortsetter. Er det virkelig slik? Trodde det var lov bortsett fra at de ikke skal tigge aggressivt?
Isola&Lille+julegave Skrevet 4. november 2013 #6 Skrevet 4. november 2013 Du må jo ikke gi de penger! Ikke 1kr engang! Får de ikke penger, og får de ikke solgt bladet sitt, har de ikke noe her å gjøre. Bortsett fra å stjele, da. Eneste måten vi kan bli kvitt de, med de tafatte politikerne vi har!
Fae Skrevet 4. november 2013 #7 Skrevet 4. november 2013 De har faktisk ikke lov å gå bort til folk og tigge. Da kan du si at det de gjør er ulovlig og at du kontakter politiet om de fortsetter. Er det virkelig slik? Trodde det var lov bortsett fra at de ikke skal tigge aggressivt? Det er jo rimelig aggressivt om de går bort til en person og fotfølger henne. Sist jeg sjekket her i bergen, var det kun lov å tigge passivt. (De trengte også arbeidstillatelse for å tigge i bergen, men det var vel unikt for byen).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå