Gå til innhold

Studielån, når er vi ferdig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor lang nedbetalingstid det normalt sett er? Har betalt hvert avdrag siden 2003...

Anonymous poster hash: 49648...608

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå inn på min side på lanekassen.no, der står din nøyaktige nedbetalingsplan ;)

Anonymous poster hash: af2e2...869
Skrevet

Takk for svar! Ja må gå inn på sidene, husker ikke passordet, men det kan jo fikses! 20 år er lenge...

Skrevet

Det står på siste fakturaen også. Jeg hadde 10 år nedbetalingstid. Kommer vel an på størrelsen på lånet.

Skrevet

Det avhenger av størrelsen ja. Se på min side eller på siste faktura :)

Anonymous poster hash: 15fcd...f68
Skrevet

Ser jeg skal være ferdig i 2021. Tror eg må betale litt fortere ned... Det er veldig lenge! Men sånn er livet :)

Skrevet

Det kommer vel an på størrelsen på lånet.

Jeg hadde rett i underkant av 100 000 og hadde 10 års nedbetaling. Min mann hadde rundt 300 000 og har 20 års nedbetaling.

Men dette står på fakturaen(om du får det) og på din side på lånekassen sine sider.

Anonymous poster hash: 9ec7f...020
Skrevet

Ser jeg skal være ferdig i 2021. Tror eg må betale litt fortere ned... Det er veldig lenge! Men sånn er livet :)

Det er veldig lite lurt å betale ned fort på studielånet, med mindre du er helt gjeldfri og tror du skal være det de neste 8 årene. Betal heller ned på andre lån, eller spar til høyere egenkapital om du har penger til overs. 

Anonymous poster hash: 15fcd...f68

Skrevet

Det er veldig lite lurt å betale ned fort på studielånet, med mindre du er helt gjeldfri og tror du skal være det de neste 8 årene. Betal heller ned på andre lån, eller spar til høyere egenkapital om du har penger til overs.

Anonymous poster hash: 15fcd...f68 [/quote

Ja jeg vet. Men det fristende å bli kvitt et av lånene, det er ikke et uoverkommelig beløp. Har bare huslån utenom, det er mye større og ca samme rente.

Skrevet

Da hadde jeg heller betalt ned fortere på huslånet. Studielånet forsvinner om du dør - det gjør ikke huslånet....

Anonymous poster hash: 0b38e...b35
Skrevet

Jeg vil kvitte meg med studielånet selv for å kunne "løse ut" de tudenlappene som går med til det hver mnd. og siden det er et lavt beløp er det jo lettere å kvitte seg med.

Står inne på "mine sider" eller på papirene du har fått fra lånekassen tidligere.

Anonymous poster hash: 90c68...134
Skrevet

Jobbet i Finnmark og ble kvitt studielånet etter 8 år

Anonymous poster hash: 006b3...6ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...