Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #1 Skrevet 4. november 2013 Jeg er alene med 3 barn. Faren vil ikke ha noe med de å gjøre og jeg har ikke familie som kan hjelpe meg med å passe barn. I flere år har jeg hatt en god venninne og hun har passet barne når det er foreldremøter o.l. Jeg har også betrodd meg til henne både før og etter at faren til barna stakk av fra oss for et par år siden. Hun har vært den beste støttespillerne min og vi kaller oss bestevenninner.. For et par uker siden fikk jeg en overraskende telefon fra farmor og farfar til barna. De ville ha de hos seg en helg for det var så lenge siden sist. Jeg tenkte litt vinn/vinn og takket ja til tilbudet etter en samtale med barna om dette.. Men.. Dette handler ikke om barna. Denne venninnen inviterte meg med på fest. Jeg takket ja, for jeg tenkte at jeg kunne ha behov for å være sosial, så fredagen var je klar og dro på denne festen. Jeg er ikke en spesielt åpen person. Jeg snakket gjerne om at jeg har barn og har ikke store problemer med å si at jeg et alenemor, men det stopper der.. Jeg synes måten alt skjedde på rundt bruddet og at faren ikke vil ha kontakt med barna fortsatt gjør vondt. Jeg synes heller ikke at det emnet har noe å gjøre på en fest... DET synes tydeligvis venninnen min. Hun la ut om hvordan jeg har det og at det ikke var nok med at jeg hadde vært alene i 2 år, me. Jeg følte meg alene i lang tid før det også og om hvordan min ex klarer å ødelegge slik at jeg ikke får stønader fra Nav og retning slett la ut om hele min situasjon.. Jeg ble satt ut og tok tidlig kvelden. Jeg ble plutselig det hele festen handlet om og fant ut at det jo var alt dette jeg ville vekk fra med å dra på denne festen også jaget det meg til og med der. Jeg vet i alle fall hvem jeg ikke skal åpne meg for mer.... Anonymous poster hash: ec77b...c2f
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #2 Skrevet 4. november 2013 Vet ikke helt men jeg får på følelsen at venninnen din nok ikke mente å såre deg med å fortelle om situasjonen din. Hun delte litt vel mye og sa ting hun kanskje kunne latt være men det kan jo være hun på en måte ville gi deg innpass og sympati hos de menneskene som var på festen sammen med dere. Kanskje hun også ville vise at hun bryr seg ved å forsvare deg og ta ditt parti foran sine bekjente. Selvfølgelig helt umulig å vite hva hun tenkte men jeg tenker at det kan i alle fall hende hun ikke mente å gjøre noe dumt men at det ble litt upassende. Anonymous poster hash: 0c92d...ff3
soleia Skrevet 4. november 2013 #3 Skrevet 4. november 2013 Dette er nok ikkje gjort med vond meining, ho ville nok sanke litt sympati til deg frå dei andre (samt å få oppmerkosmheit sjølv). Synes du skal fortelje denne veninna at du synes dette var ubehageleg, og at du ynskjer at det aldri skal gjenta seg. Men det høyres ut som denne veninna er ei god støttespelar i ein litt vanskeleg familiesituasjon, og eg synes ikkje du skal avskrive henne som veninne etter dette.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #4 Skrevet 4. november 2013 Jeg tenker: om hun sier alt dette på fest, hva sier hun når jeg ikke er der? Alt jeg har fortalt henne et i fortrolighet og hun er fullstendig klar over dette. Vi bor på en ganske liten plass og hun vet at jeg ikke vil ut med noe annet enn at jeg et alene med barna og at de ikke er hos faren sin. Hun har vært en god støttespiller, ja, men hvis mine ord ikke stoppetni hennes øre, er hun jo ikke til å stole på.. Jeg har andre venninner som i alle fall ikke sier slikt videre, men de bor et stykke unna.. HI Anonymous poster hash: fde5e...132
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #5 Skrevet 4. november 2013 Jeg forstår at du ikke ønsket at alle skulle vite dette, men jeg tror ikke din venninne sa dette for å såre deg. Hun tenkte seg nok ikke om, kanskje var det litt alkohol inni bildet som gjorde henne litt korttenkt. Virker som om dette er ei god venninne som stiller opp for deg, så jeg ville latt dette gå. Kanskje du kan "le" av det å si at neste gang kanskje hun kan la være å fortelle slike ting til fremmende. Men jeg ville ikke skapt dårlig stemning om dette. Lykke til. Virker som om du har ei god venninne, selv om hun sa litt mer enn hun burde :-) Anonymous poster hash: e1679...f83
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #6 Skrevet 4. november 2013 Lager nok ikke noe oppstyr pga dette, men jeg vokter nok mine ord litt mer enn jeg har. Dette var jo ikke fremmede mennesker for meg (med unntak av et par stykker). Hadde det vært mennesker jeg så den gangen og aldri mer, hadde problemet vært mindre.. Dette et bekjente. Foreldre i barnehagen, ansatte i barnehagen, foreldre på skole os . Jeg skal treffe disse menneskene hver dag og de vet mer enn de skal.. De ser på meg med masse sympati og stakkar meg som et alene og ikke har noen til p hjelpe til og som aldri kommer seg ut alene osv. Det var jo dette jeg ville unngå. Jeg vil ikke ha denne sympatien. Jeg vil bli behandlet som en helt vanlig alenemor. Er flere mammaer som spurte me i dag om jeg trengte hjelp et par timer og om jeg hadde det bra tross omstendighetene. Takket pent nei og svarte at ja, jeg har det bra og ba de pent om å ikke ta opp dette tema foran barna.. Dominoeffekt.. HI Anonymous poster hash: fde5e...132
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #7 Skrevet 4. november 2013 Du må jo snakke med henne, si at det der er IKKE greit. Hvis dere er "bestevenninner" er det lov å ta opp sånt. Anonymous poster hash: b417c...b7e
Gjest suzette Skrevet 4. november 2013 #8 Skrevet 4. november 2013 Utrolig unødvendig. Men jeg tenker som de andre her, hun mente nok ingenting vondt med det. Det var snilt av henne å tilby deg hjelp da! Ikke la stoltheten din hindre deg om du føler for et avbrekk:)
MJ<3 Skrevet 4. november 2013 #9 Skrevet 4. november 2013 Huff... Ikke noe gøy. Jeg hadde blitt utrolig flau og såret selv må jeg si. Det er nok ikke sikkert at hun mente noe vondt med det, men ja, jeg er enig i at hun er korttenkt. Det skal ikke så mange hjerneceller til for å skjønne at man ikke buser ut med alle private ting, spesielt ikke når det er et såpass lite miljø. Jeg ville nok tatt det opp med henne, og sagt det jeg føler om det, og gi beskjed at du ikke synes det er greit at alle vet alt om din situasjon. At DU velger hvem du vil fortelle det til, og gjør det på dine premisser. Det jeg tror vil skje da, er at hun sikkert blir litt flau over det hun gjorde, men er dere gode venner så vil hun også forstå deg og det er viktig at dere får rensket opp hvis dere skal fortsette vennskapet. Men det er meg da, mulig du klarer å la det gå. Håper det ordner seg hvertfall!
Isola&Lille+julegave Skrevet 4. november 2013 #10 Skrevet 4. november 2013 Du må snakke med henne, ja! Dette var et tilitsbrudd for deg, men kanskje hun trodde det var greit siden du ikke stoppet henne? Du var jo der. Hun gikk jo ikke bak din rygg.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #11 Skrevet 4. november 2013 Jeg forsøkte på en pen måte å si ifra.. Jeg sa "dette passer det ikke å snakke om her" og "kan vi ikke snakke om noe annet enn meg. Dette er ubehagelig". Men likevel ga hun seg ikke. La merke til at hun satt pris på oppmerksomheten hun fikk for det og det gjorde det ennå verre. Siden dette kun har skjedd en gang, skal eg la det gå med at jeg hinter til at det ikke var ok. Men som sagt... Jeg forteller ikke mer til henne.. HI Anonymous poster hash: fde5e...132
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #12 Skrevet 4. november 2013 Jeg er enig med Soleia. Det var nok ikke vondt ment, og jeg vil tro at hun bare var litt kort akkurat her, og tenkte der og da at du sikkert kunne behøve litt omtanke og støtte. Hun tenkte kanskje at siden du var så åpen med henne, så var det noe du var åpen om også til andre. Men hun burde nok ha spurt deg. Anonymous poster hash: 52e12...dd0
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #13 Skrevet 4. november 2013 Huff, da hadde jeg flytta Anonymous poster hash: 43c68...00d
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #14 Skrevet 4. november 2013 Med at du prøvde å si fra i situasjonen at dette ikke var greit og hun ikke stoppet syntes jeg du for all del ikke skal la det gå forbi med bare noen hint. Jeg ville vært klar på at hun ikke bare ødela kvelden for deg men at du nå syntes det er flaut og ubehagelig å bevege deg rundt fordi hun har fortalt alt som for deg er privat til så mange og i en liten bygd betyr det i stor grad at innen en dag eller to så vet alle også de som ikke var tilstede. Vær klar på dette slik at hun virkelig skjønner at det hun gjorde såret deg og var galt og får muligheten til å be om unnskyldning og ikke minst vet å ikke gjøre det igjen. Hvis du ikke får snakket ut om det er det vel en stor mulighet at dette går å gnager på deg og kan ødelegge vennskapet isteden for å få renset luften og gått videre. Skjønner godt du syntes det er flaut akkurat nå, men det går fort i glemmeboken om du bare lar det, for de andre som var der var det nok langt fra så stor sak som det er for deg. Og om du trenger litt hjelp å avlastning så ikke vær for flau til å si ja, den som spør gjør det fordi den bryr seg og ønsker å hjelpe. Og trenger du ikke hjelpen så kan du jo heller takke for tilbudet og si at du ikke trenger det men det hadde vært hyggelig om dere kunne finne på noe med barna sammen (antar hun som spurte var mor til noen i bhg) så kan du jo få utvidet omgangskretsen litt Anonymous poster hash: 8daae...764
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #15 Skrevet 4. november 2013 Vel... Akkurat nå et jeg bygdas stakkar takket være henne..mulig jeg vil le av dette en gang, men akkurat nå er det kjipt.. Jeg har flere venninner enn henne altså men har liksom ikke åpnet meg ang dette til flere, vært overfladisk kanskje.. Men jeg ønsker ikke å belaste søle jeg kjenner med dette. En mor sa ved henting i dag at denne venninnen etter at jeg dro, trakk frem hvor flink til å stille opp for meg og hvor sliten hun blir av det... Altså har hun nok sagt alt dette for egen vinning.. HI Anonymous poster hash: fde5e...132
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #16 Skrevet 4. november 2013 Vel... Akkurat nå et jeg bygdas stakkar takket være henne..mulig jeg vil le av dette en gang, men akkurat nå er det kjipt.. Jeg har flere venninner enn henne altså men har liksom ikke åpnet meg ang dette til flere, vært overfladisk kanskje.. Men jeg ønsker ikke å belaste søle jeg kjenner med dette. En mor sa ved henting i dag at denne venninnen etter at jeg dro, trakk frem hvor flink til å stille opp for meg og hvor sliten hun blir av det... Altså har hun nok sagt alt dette for egen vinning.. HI Anonymous poster hash: fde5e...132 Da hadde jeg faktisk kuttet ned litt på kontakt med denne venninnen og ikke bedt henne om hjelp igjen. Hadde også takket nei om hun tilbudte seg og hadde hun spurt hvorfor hadde jeg sagt at siden ejg nå vet hun blir så sliten så spør jeg heller andre. At hun kom med slikt etter at du gikk viser jo at hun rett og slett var ute etter å tråkke litt på deg for å stille seg selv i godt lys, det er ikke slikt virkelige venner gjør Anonymous poster hash: 8daae...764
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå