oslofrk Skrevet 4. november 2013 #1 Skrevet 4. november 2013 Hei kloke, erfarne mødre! Min lille skatt på 7 uker promper utrolig mye. Minst hvert kvarter - jeg overdriver ikke. Det er jo fint at hun får det ut, men det er tydeligvis vondt og jeg synes så synd på henne. (I natt har hun skreket fra 3 til 6..) Jeg drikker ikke sitrus, unngår bønnemat/kål/løk/krydder, men det hjelper ikke. Noen som har tips? Litt lei av å unngå masse mat, men om det er verdt det om det hjelper! Noen som har andre tips, eller vet om det kan være en sykdom/feil? Takknemlig hilsen sliten mamma
Plutselig_gravid Skrevet 4. november 2013 #2 Skrevet 4. november 2013 Førstemann reagerte veldig på melk. Han hadde kraftig kolikk og sprutgulpet døgnet rundt. Det ga seg med en gang jeg kuttet ut melkeprodukter Synd det tok over 2 mnd før vi fant det ut... Jeg kunne ikke spise en liten bit raspet ost en gang. Da var det gjort...
oslofrk Skrevet 4. november 2013 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2013 Takk for svar! Jeg drikker ikke melk, men spiser litt ost.. Skal kutte den også. Noen flere som har erfaringer/tips?
skjotta Skrevet 4. november 2013 #4 Skrevet 4. november 2013 Husker jenta mi reagerte på nugatti! Jeg bodde i utlandet og når hun var 1 mnd fikk vi besøk hjemmefra. De hadde med en del "norsk" mat men etter en skive med nugatti hadde hun kjempevondt i magen!
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #5 Skrevet 4. november 2013 Jenta mi reagerte på sjokolade Anonymous poster hash: 963ab...a3c
Siamese Hellhound Skrevet 4. november 2013 #6 Skrevet 4. november 2013 Prøv å amme sånn at barnet ligger mest mulig oppreist, da går lufta opp som rap istedenfor ned i magen. Vær nøye med å få baby til å rape etter hvert måltid. Sykle litt med beina til babyen, da kommer lufta ut. Har du veldig mye melk og melkespreng? De sluker mer luft når melka kommer fort og de må skynde seg å svelge unna.
oslofrk Skrevet 4. november 2013 Forfatter #7 Skrevet 4. november 2013 HI her. Takk lure dere! Jeg skal jammen prøve å endre ammestilling - mener du nesten sittende? Ja, jeg har masse (!) melk og har forsøkt å håndpumpe litt før hun spiser, men ga opp. Bør kanskje prøve det igjen?
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #8 Skrevet 4. november 2013 Hei vår sønn prompet så jeg ble flau! Han stinka lett ut stua for å si det sånn vi prøvde noe som heter INT B1 fra helsekost. Anbefalt av helsestasjon. Brukes på sykehus for å regulere magen etter antibiotika. Bare snakk med helsesøster Anonymous poster hash: 68896...802
oslofrk Skrevet 4. november 2013 Forfatter #9 Skrevet 4. november 2013 Å, takk! Helsestasjonen har bare sagt det er vanlig, men jeg kan ikke skjønne det.. Ringer helsestasjon NÅ!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå