Gå til innhold

Holdt dere navnet hemmelig?


Katrine Andreassen

Anbefalte innlegg

Vi var helt åpne om det med førstemann og vil være det med huleboeren i magen også, (så snart vi enes om navn der). Litt fordi jeg følte vi fikk en nærere relasjon til han i magen når han hadde navn, men også pga at vi ikke ønsket å komme i den situasjonen at noen venner skulle snappe opp navnet rett foran nesen på oss.

Dessuten har jeg intrykk at at det er foreldre selv som synes det er størst stas å holde det hemmelig, ingen andre er så nyskjerrige.



Anonymous poster hash: 0fa02...a55
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fortalte navnet vi vurderte til de nærmeste. Vi bestemte oss ikke hundre prosent før babyen var født uansett.

 

Angrer skikkelig på det i ettertid ettersom min tante gratulerte meg på face etter fødselen til nr 2 med "Gratulerer med lille *****". Fikk lyst til å bytte navn pga det. Gikk vel 3mnd før vi bestemte oss helt da!

Får vi nr 3 noen gang skal jeg kun røpe noe for min mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var hemmelig fram til barna var født. På den måten slipper man diskusjoner.

 

Anonymous poster hash: 582e9...1d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første så sa vi et navn vi tenkte på, men at ingenting var sikkert. Vi ville se om barnet passet til navnet, og det gjorde hun :) Bryr meg midt i fua hva andre skulle mene om navnet til mitt eget barn, er tross alt jeg som skal være fornøyd med det :)

Nå vet vi ikke kjønn og har dermed vanskeligere for å finne et navn så nå bare venter vi til babyen kommer ut likesågreit :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde kommet frem til noen navnealternativer tidlig i svangerskapet, de delte vi ikke med noen andre. Men siden vi ikke visste kjønn med noen av dem så ble ingenting bestemt før vi så hvem som kom ut under fødsel.

 

Den første gangen var det mannen som kom med forslag av våre hovedvalg. Heldigvis var det også min aller høyeste favoritt. Når nr. 2 kom sa mannen at det var min tur å få mitt høyeste ønske, så da valgte jeg det som jeg likte best. Siden vi fikk et av hvert kjønn så fikk vi brukt begge våre favorittnavn.

Vi er veldig fornøyde med navnene og kan ikke se for oss at de skulle hete noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...