Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #1 Skrevet 4. november 2013 Huset står like mye på meg som på han. D er jeg som mottar alt av regninger som, strøm, renovasjon osv på min nettbank. Dette ble gjort automatisk, siden jeg eier huset like mye. Men selve lånet på huset blir trekt fra hans konto, da han naturlig nok har mer penger enn meg. Hvordan er d dersom vi går fra hverandre? D skal forhåpentligvis aldri skje.. men er d slik at jeg sitter i den "vanlige samboerfella" da, siden vi ikke har noen samboerkontrakt? Eller eier jeg halvparten av verdien siden huset står på meg også? Anonymous poster hash: c99c3...c17
Berta_78 Skrevet 4. november 2013 #2 Skrevet 4. november 2013 Hvorfor er det naturlig at han har mer penger enn deg? Det vanlige er at man eier 50/50 når man kjøper sammen. Ville sjekket det ut for sikkerhets skyld. Man blir ikke automatisk mottaker av strømregningen fordi man eier et halv hus. Ville anbefalt deg å skaffe litt oversikt!
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #3 Skrevet 4. november 2013 Dere eier vel 50% hver? Det gjelder jo både nå, og vet et evt samlivsbrudd. Anonymous poster hash: ca6cd...85e
Heklemamma Skrevet 4. november 2013 #4 Skrevet 4. november 2013 Om eierskapet er delt 50/50 så skal du ha halve huset om det skulle bli slutt. Den som da vil bli boende må kjøpe ut den andre parten, eventuelt må dere selge og dele gevinsten.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #5 Skrevet 4. november 2013 Vi gjør det helt likt, tror vi får halvparten hver hvis det blir brudd. Anonymous poster hash: 05f4e...7ea
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #6 Skrevet 4. november 2013 Vi gjør det helt likt, tror vi får halvparten hver hvis det blir brudd. Anonymous poster hash: 05f4e...7ea Tror????? Anonymous poster hash: ca6cd...85e
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #7 Skrevet 4. november 2013 Vi gjør det helt likt, tror vi får halvparten hver hvis det blir brudd. Anonymous poster hash: 05f4e...7ea Tror????? Anonymous poster hash: ca6cd...85e Ja, vi har en spesifikk kontrakt som går på flere detaljer enn hus. Det er også arv i bildet. Jeg sitter derfor med ca halve huset. Alt i alt blir våre eiendeler fordelt likt. Anonymous poster hash: 05f4e...7ea
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #8 Skrevet 4. november 2013 Berta: i min verden er det naturlig at mannen tjener mer enn meg. Da hans gode inntekt gjør at jeg kan være mer hjemme og prioritere mer tid med barna våre, og ta meg av hus og hjem. Mulig jeg er gammeldags på området. Men som sagt i min verden, så er det en nødvendighet at han tjener mer enn meg. Slik vil jeg ha det Anonymous poster hash: c99c3...c17
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #9 Skrevet 4. november 2013 Vi har også hus sammen men alle felles utgifter går fra felles konto der vi setter inn like mye hver mnd. Og da har vi betalt like mye på huset hele tiden og alt deles 50/50 ved et eventuelt brudd. Vi har også gått inn med lik sum i egenkapital . Så når jeg skal inn med bsupengene mine om noen år. Så setter han inn akkuart samme sum fra sin konto. Anonymous poster hash: 08bde...d96
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #10 Skrevet 4. november 2013 Dere har kjøpt hus sammen og du tenker allerede på hva skjer hvis dere går fra hverandre. Jøss sier jeg. Lykke til. Anonymous poster hash: 34930...f72
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #11 Skrevet 4. november 2013 Dere har kjøpt hus sammen og du tenker allerede på hva skjer hvis dere går fra hverandre. Jøss sier jeg. Lykke til. Anonymous poster hash: 34930...f72 Det er jo gjerne litt sent å tenke på det når de går fra hverandre da (hvis de gjør det). Er jo nettopp det mange "brenner seg på". Anonymous poster hash: ca6cd...85e
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #12 Skrevet 4. november 2013 Dere har kjøpt hus sammen og du tenker allerede på hva skjer hvis dere går fra hverandre. Jøss sier jeg. Lykke til.Anonymous poster hash: 34930...f72 Det er jo gjerne litt sent å tenke på det når de går fra hverandre da (hvis de gjør det). Er jo nettopp det mange "brenner seg på". Anonymous poster hash: ca6cd...85e Og det er også litt for tidlig. Sorry meg om jeg ikke tenker litt og glad er jeg for det. Anonymous poster hash: 34930...f72
Edelweis Skrevet 4. november 2013 #13 Skrevet 4. november 2013 Vi eier også huset 50/50 HI. og huslånet blir trukket fra mannen sin konto hver måned. jeg har aldri tenkt over hvilken konto som jeg har betalt hva fra, men vi betaler bare regninger vi og setter det som skal inn til regninger der, mat på et felleskort, sparing på en konto osv... Det må komme på det samme. vi bidrar likt uansett! jeg har litt mindre betalt, ja, men barnetrygden kommer i mitt navn så da står vi likt
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #14 Skrevet 4. november 2013 Dere bør ha en samboerkontrakt! Og dere bør snakke sammen om hvordan dere fordeler økonomiske forhold i hverdagen. Vi er gift og enige om at alt er felles. Huslånet trekkes fra mannens konto, men lånet er så stort at jeg overfører litt under halvparten til ham hver måned. Ellers betaler han SFO, alarm, bompenger og forsikring. Jeg betaler barnehage, strøm og kommunale avgifter. Pluss at det jo er jeg som handler klær til barn. Det viktige er ikke hva dere blir enige om. Men det er viktig å snakke sammen og være enige om hva dere skal gjøre for at det skal oppleves rettferdig for begge - både nå og ved et evt brudd. Anonymous poster hash: 80bc1...b58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå