Gå til innhold

Dersom jeg er for sent ute til å betale en regning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det går ikke til inkasso, men jeg får en betalingsvarsel. Er det historikk som vil gå ut til evt kreditorer ved søk av lån.

Når jeg sier søke lån nå - så ikke skyt meg. Tenker for å refinansiere alt og kutte ut dyre lån vi har. Få alt inn i huslånet, sånn at vi kun sitter med huslån og billån. Tenker vi kan melde oss slik at vi ikke kan få flere kredittlån, som det blir foreslått for ei annen her. Mener selv vi ikke trenger det nå, for vi har lært. Men gjør det dersom banken ønsker det.

Anonymous poster hash: 854c7...f17
Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er vel kun når en sak har gått til inkasso at man får betalingsanmerkning (er litt på utrygg grunn her, så rett meg om det er feil), og betalingsanmerkningen blir slettet så fort den er gjort opp. Ingen kan gå tilbake og se om du har hatt anmerkninger tidligere, de kan kun se det de har nå. 

Skrevet

Om du bare er sent ute og betaler den før du får inkasso, så skjer det ingenting. Du skal få både en og to purringer samt inkassovarsel før regningen går til inkasso.

Betalingsanmerkning får du ikke før saken går til inkasso. Betalingsanmerkningen skal slettes så fort saken er oppgjort.

Anonymous poster hash: 88d11...b4f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...