Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #1 Skrevet 4. november 2013 Betyr det mye for dere at barna får dyre gaver til jul og bursdag, eller er dere bare glad så lenge de får noe? Forventer dere at de får feriegaver også? Eller er det viktigst at de kjenner barnet å tar et regelmessig besøk for å vise at man bryr seg? Anonymous poster hash: f2503...e32
Gjest ronja røverdatter Skrevet 4. november 2013 #2 Skrevet 4. november 2013 Nei, gaver har ingenting med faddergjerningen å gjøre. Jeg forventer ingenting spesielt av fadderne annet enn at de deltar i dåpen.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 4. november 2013 #3 Skrevet 4. november 2013 Faddere skal sørge for og hjelpe til med at barna blir oppdratt i kristen tro. Gaver til jul og bursdag har ingenting med det å gjøre. Den ene ungen min har en fadder utenom familien, og har aldri fått annet enn dåpsgave. Jeg er fadder for en venninnes unge, og gir ikke gaver til denne heller.
Musemorbr / Skrevet 4. november 2013 #4 Skrevet 4. november 2013 Gaver er ikke nødvendig..Hun som har ærestittel gudmor her, gir julegave og en og annen ting nå og da. Hun vet det ikke er forventet. Hun stiller opp hvis vi trenger det, og er så langt den eneste som har fått lov til å ha gutten vår på besøk uten oss. Da var vi på ultralyd. Jeg valgte henne fordi hun alltid vil være der for barnet mitt på lik linje med at hun alltid har vært der for meg. I tillegg valgte jeg min søster. To er nok. Det som betyr noe er at barnet har en ekstra trygg voksenperson å gå til hvis det behøves.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #5 Skrevet 4. november 2013 Det skal være folk jeg stoler såpass mye på at jeg tror de stiller opp hvis det skjer noe med meg og barnefar. Anonymous poster hash: 26715...b16
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #6 Skrevet 4. november 2013 Takk for svar. Er fadder for ei jente på 1 år, (en av mine beste venner sin datter). Etter sist jul som var jentas første jul, ga jeg ungen en leike til rundt 100 kroner, fikk høre at en fadder hadde gitt 1000 kroner i julegave! Følte det veldig som et hint om at min gave var billig.. Vi reiser ofte på ferie men kjøper kun med noe til nærmeste familie, er fadder for 2 barn til å har selv stor familie å flere barn kommer etterhvert.. Da fikk jeg høre at hennes festvenninde som hun ikke liker så godt hadde kjøpt med masse merkeklær fra sin ferietur.. Jeg skryter jo å er glad for det de får av andre, men føler veldig på at hun hadde valgt meg som fadder for at hun regnet med jeg kom til å kjøpe masse å dyre gaver til ungen, virker ikke som hun skjønner at vi har flere barn rundt oss som også skal ha gaver å annet.. Vi har mye bedre økonomi enn de har, føler litt på at hun valgte meg som fadder for at vi har god økonomi å ikke for at jeg for alltid kommer til å stille opp å være der for dem, skulle ønske de satte mer pris på det enn dyre gaver. Hi. Anonymous poster hash: f2503...e32
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #7 Skrevet 4. november 2013 Dytt, flere som kan svare? Anonymous poster hash: f2503...e32
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #8 Skrevet 4. november 2013 Jeg er fadder og min oppgave er å lære barnet om kristendommen. Jeg er ikke en dyr gaveperson, men en som skal påse at barnet blir oppdratt i den kristne tro. Anonymous poster hash: bc111...0d7
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #9 Skrevet 4. november 2013 Det viktigste for oss er ikke at fadderne skal oppfostres i dem kristne tro, men at fadderne har god kontakt med barnet. At barnet og fadder har et godt forhold, å at fadderen er interessert og bryr seg om barnet. Kjærlighet er viktigst :-) ikke gaver. Anonymous poster hash: 84094...795
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #10 Skrevet 4. november 2013 Takk, da blir det kun fokus på kontakt å det å ha et godt forhold til barnet (som jeg allerede har). Så overhører jeg de teite hintene å kommentarene til foreldrene. Anonymous poster hash: f2503...e32
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #11 Skrevet 4. november 2013 Takk, da blir det kun fokus på kontakt å det å ha et godt forhold til barnet (som jeg allerede har). Så overhører jeg de teite hintene å kommentarene til foreldrene. Anonymous poster hash: f2503...e32 Anonymous poster hash: f90ff...639
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #12 Skrevet 4. november 2013 Takk, da blir det kun fokus på kontakt å det å ha et godt forhold til barnet (som jeg allerede har). Så overhører jeg de teite hintene å kommentarene til foreldrene. Anonymous poster hash: f2503...e32 Ja, for noen teite hint... Faddere har ingenting med gaver å gjøre.... Anonymous poster hash: f90ff...639
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #13 Skrevet 4. november 2013 Det viktigste for oss når vi valgte faddere var at det var mennesker vi ville knytte nærmere barnet, med egenskaper og etikk vi ønsker skal videreføres. Forventer ingen gaver, slikt velger en selv. Anonymous poster hash: fd1d3...a92
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #14 Skrevet 4. november 2013 Det viktigste for oss var at fadderne vi brukte skulle være i familie, for vi har ikke vane å bruke andre utenom til faddere. Hadde forventet at de dukket opp i dåpen, gjerne med en gave, men det var ikke nødvendig. Og et ønske om å ville følge opp barnet i årene fremover. Utover det så forventer vi hverken gave til jul, bursdag, ferie eller andre anledninger. Å være fadder er egentlig å følge opp barnet ved å lære barnet om kristen tro og verdier. Men det er mange som tror at faddere har noe å gjøre med hvem som skal ha barnet dersom foreldrene dør.. Anonymous poster hash: b578f...3df
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #15 Skrevet 5. november 2013 Det var det jeg også trodde, fint å få det bekreftet her. Skulle nesten skrevet ut denne tråden å sendt henne den i posten:-) da hadde det nok blitt stilt fra dem:-D Anonymous poster hash: f2503...e32
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #16 Skrevet 5. november 2013 Betyr det mye for dere at barna får dyre gaver til jul og bursdag, eller er dere bare glad så lenge de får noe? Forventer dere at de får feriegaver også? Eller er det viktigst at de kjenner barnet å tar et regelmessig besøk for å vise at man bryr seg? Anonymous poster hash: f2503...e32 Hadde jeg brydd meg mye om gaver ville jeg ikke spurt en gjeng med studenter og folk i lavtlønnede yrker om å være gudforelder. Det er koselig at de gir en gave til jul og bursdag, særlig om det er noe nyttig. De fleste gudforeldrene kommer og spør meg først om det er noe jenta mi trenger, så gavene er ganske sjeldent leker. Men det aller viktigste er at vi besøker dem og de besøker oss. At de viser at de bryr seg, tar del i livet til barnet, bryr seg og er der som støtte. Jeg ønsker at min datter skal få et nært forhold til sine gudforeldre, jeg håper at de er noen hun kan spørre om hjelp og råd dersom mamma er uaktuell for temaet Eller om hun bare er helt rasende på meg og trenger å komme seg litt bort, da håper jeg gudforeldrene blir et naturlig tilfluktssted. Jeg forventer ingen gaver, men de gir alltid gave til jul og bursdager. Det jeg forventer er kontakt, og det har vi:) Anonymous poster hash: 702cb...952
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå