Edelweis Skrevet 4. november 2013 #1 Skrevet 4. november 2013 eventuelt hvilke produkter bruker dere? og hva bruker dere for å kamuflere det til barna? jeg er ikke så veldig glad i ting som smaker gress og pulver selv heller så her lages det smoothies hver morgen slik at barna skal få i seg dette. men begynner å bli litt tom for nye ideer å prøve ut! her har vi brukt: Greens chia frø activated barley purely fruit lecithin har også bestilt purely carrot.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #2 Skrevet 4. november 2013 Gir ikke supermat til barna pga. muggsoppen som kan komme av uheldig lagring eller under transport. Det er en av grunnene til at man ikke bør gi supermat til barn. Anonymous poster hash: 62753...fb2
Edelweis Skrevet 4. november 2013 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2013 Det har jeg ikke hørt så mye om, men har blitt anbefalt å gi noen av produktene til eldste pga konsentrasjonsproblemer o.l. og har sett stor framgang! lagrer maten som det står at den skal lagres da.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #4 Skrevet 4. november 2013 Det har jeg ikke hørt så mye om, men har blitt anbefalt å gi noen av produktene til eldste pga konsentrasjonsproblemer o.l. og har sett stor framgang! lagrer maten som det står at den skal lagres da. Det er gjerne under transport at det kan dannes giftig muggsopp om lagringen under transport ikke er god nok. Vet ikke hvor ofte det skjer, men jeg tar ikke sjangsen med mine barn Anonymous poster hash: 62753...fb2
ms.Pond Skrevet 4. november 2013 #5 Skrevet 4. november 2013 (endret) Junior får purely greens max, purely fruit og purely carrot. Bruker det i ferskpresset juice, enten eple eller den røde bær -juicen til csf. Med purely fruit får du mye ekstra fruktsmak i supermaten, og det grønne blir ikke overdøvende. Her går det i alle fall ned på høykant. I grøt får han chiafrø og hampfrø. Bruker aman prana oljer innimellom, men det er en stund siden sist nå. Spiser selvsagt det samme selv. Har ikke hørt om muggsopp i supermat, leser gjerne om det hvis du har noen linker. Men klorofyll (i grønn supermat) bekjemper muggsopp i andre matvarer i alle fall. Endret 4. november 2013 av mama foodie
Fruen i huset Skrevet 4. november 2013 #6 Skrevet 4. november 2013 Ja. Gir mye forskjellig. Smaker det for ille tar jeg oppi en banan, litt stevia eller lignende. De drikker det meste de får
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #7 Skrevet 4. november 2013 Hva skal til for at dere kaller det supermat? Både kålvekster, eple, løk og selleri har egenskaper som er ekstremt nyttige for kroppen. Slike ting bruker vi mye av. Ikke trenger vi kamuflere det heller. De spiser det som vanlig mat. Anonymous poster hash: d83dc...a88
ms.Pond Skrevet 4. november 2013 #8 Skrevet 4. november 2013 (endret) Hva skal til for at dere kaller det supermat? Både kålvekster, eple, løk og selleri har egenskaper som er ekstremt nyttige for kroppen. Slike ting bruker vi mye av. Ikke trenger vi kamuflere det heller. De spiser det som vanlig mat. Anonymous poster hash: d83dc...a88 Rå vekster med veldig høyt næringsinnhold, økologisk dyrket er definisjonen jeg har fått i alle fall. Endret 4. november 2013 av mama foodie
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #9 Skrevet 4. november 2013 Hva skal til for at dere kaller det supermat? Både kålvekster, eple, løk og selleri har egenskaper som er ekstremt nyttige for kroppen. Slike ting bruker vi mye av. Ikke trenger vi kamuflere det heller. De spiser det som vanlig mat. Anonymous poster hash: d83dc...a88 De snakker om disse boksene med pulver/kosttilskudd som er så moderne å spise/drikke nå om dagen. Anonymous poster hash: 86ebc...f32
Gjest Dr. Grey Skrevet 4. november 2013 #10 Skrevet 4. november 2013 Lecithin er supert for nervesystrmet. Du bør også ha litt gode fettsyrer i smoothien, som feks happy delight hvis de tåler sitrus. Bio stabilizer er også super til barn. Anbefaler boken supersmoothies, der er det mange SUPRE oppskrifter!
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #11 Skrevet 4. november 2013 Hva skal til for at dere kaller det supermat? Både kålvekster, eple, løk og selleri har egenskaper som er ekstremt nyttige for kroppen. Slike ting bruker vi mye av. Ikke trenger vi kamuflere det heller. De spiser det som vanlig mat. Anonymous poster hash: d83dc...a88 Rå vekster med veldig høyt næringsinnhold, økologisk dyrket er definisjonen jeg har fått i alle fall. Det finnes ikke noen fast defenisjon på ordet. Hva som helst kan egentlig markedsføres som supermat så det er opp til hver enkelt å lage sin defenisjon. Anonymous poster hash: d83dc...a88
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #12 Skrevet 4. november 2013 Det er jammen rart at menneskene har overlevd så langt.... Hvorfor fore barna opp på pulver og ting man knapt vet hva er? Et godt norsk kosthold rekker vel langt når det gjelder vitaminer og mineraler? Her lages det saus av vanlige grønnsaker som selleri, løk, tomat, hvitløk og gulrot, vi spiser kokte og rå grønnsaker og frukt hver dag, og så fyller vi også på med rent kjøtt, fisk og kylling, grovbrød, poteter, ris og pasta. Vet ikke helt hva vi skal oppnå med å ha masse pulver som ingen kjenner langtidseffektene av opp i maten vår? Nei, vi gir ikke "superpulver" fra ukjent opphav uten garanti for innhold eller oppbevaring/produksjonsformer, men sørger hellere for å spise vanlig og variert. Om vi supplerer med noe er det tran. Anonymous poster hash: 68c4e...664
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #13 Skrevet 4. november 2013 Hva skal til for at dere kaller det supermat? Både kålvekster, eple, løk og selleri har egenskaper som er ekstremt nyttige for kroppen. Slike ting bruker vi mye av. Ikke trenger vi kamuflere det heller. De spiser det som vanlig mat. Anonymous poster hash: d83dc...a88 Rå vekster med veldig høyt næringsinnhold, økologisk dyrket er definisjonen jeg har fått i alle fall. Det finnes ikke noen fast defenisjon på ordet. Hva som helst kan egentlig markedsføres som supermat så det er opp til hver enkelt å lage sin defenisjon. Anonymous poster hash: d83dc...a88 Og DER har vi grunnen til at jeg er skeptisk og ikke kommer til å hive meg på denne bølgen. Anonymous poster hash: 86ebc...f32
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #14 Skrevet 4. november 2013 Rå vekster med veldig høyt næringsinnhold, økologisk dyrket Hva skal til for at dere kaller det supermat? Både kålvekster, eple, løk og selleri har egenskaper som er ekstremt nyttige for kroppen. Slike ting bruker vi mye av. Ikke trenger vi kamuflere det heller. De spiser det som vanlig mat.Anonymous poster hash: d83dc...a88 De snakker om disse boksene med pulver/kosttilskudd som er så moderne å spise/drikke nå om dagen.Anonymous poster hash: 86ebc...f32 Det er jo et stykke unna defenisjonen høyere opp på at det skal være " Rå vekster med veldig høyt næringsinnhold, økologisk dyrket". Anonymous poster hash: d83dc...a88
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #15 Skrevet 4. november 2013 Rå vekster med veldig høyt næringsinnhold, økologisk dyrket Hva skal til for at dere kaller det supermat? Både kålvekster, eple, løk og selleri har egenskaper som er ekstremt nyttige for kroppen. Slike ting bruker vi mye av. Ikke trenger vi kamuflere det heller. De spiser det som vanlig mat. Anonymous poster hash: d83dc...a88 De snakker om disse boksene med pulver/kosttilskudd som er så moderne å spise/drikke nå om dagen. Anonymous poster hash: 86ebc...f32 Det er jo et stykke unna defenisjonen høyere opp på at det skal være " Rå vekster med veldig høyt næringsinnhold, økologisk dyrket". Anonymous poster hash: d83dc...a88 Jeg vet. Disse rå vekstene er vel tørket og malt opp eller noe da? Men ellers bør man ikke høre på meg når det gjelder dette. Jeg er FULL av skepsis overfor dette (og mange synes sikkert jeg er fordomsfull ift dette også, og det har de nok rett i) og synes vanlig mat er mer enn godt nok. Anonymous poster hash: 86ebc...f32
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #16 Skrevet 4. november 2013 Gir grovt brød, hjemmelagde middager, frukt og grønnsaker. Det er da supert nok Anonymous poster hash: a56b6...cc0
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #17 Skrevet 4. november 2013 seriøst??? Forer dere barna på supermat??? Hva skjedde med et godt gammeldags, sunt og variert kosthold?? Grovt, grønt og rent?? Deilige ferske råvarer, gjerne økologisk? Smoothier laget av ferske&friske grønnsaker og frukt er nok i massevis. Man får alt man trenger av vitaminer og mineraler. Og ang. barn med konsentrasjonsvansker som adhd, add, asperger og andre deler av autismespekteret har hatt beviselig effekt av å droppe sukker og gluten, spise mye proteiner og sunt fett og ha regelmessige måltider. (jeg skjønner at man prøver videre om man ikke har hatt effekt, jeg synes bare at man ikke skal bruke såkalt supermat før man har testet ut den supermaten og de superkreftene vi allerede har, i form av ferske råvarer og kroppens eget system. Anonymous poster hash: 961c6...270
ms.Pond Skrevet 4. november 2013 #18 Skrevet 4. november 2013 Hva skal til for at dere kaller det supermat? Både kålvekster, eple, løk og selleri har egenskaper som er ekstremt nyttige for kroppen. Slike ting bruker vi mye av. Ikke trenger vi kamuflere det heller. De spiser det som vanlig mat. Anonymous poster hash: d83dc...a88 Rå vekster med veldig høyt næringsinnhold, økologisk dyrket er definisjonen jeg har fått i alle fall. Det finnes ikke noen fast defenisjon på ordet. Hva som helst kan egentlig markedsføres som supermat så det er opp til hver enkelt å lage sin defenisjon. Anonymous poster hash: d83dc...a88 Ordet supermat er ikke beskyttet nei. Og ordet i seg selv kan være misvisende nok. Det var derfor jeg skrev definisjonen som jeg har lært og som er kravet jeg setter til det. Men det gjelder å vite hva som er i det man kjøper, kjenne produktene, som det gjør med alt annet og. Man kommer langt med skepsis og ved å ikke sluke alt, men det viktigste er kunnskap om det man putter i seg, uansett hva det er. Selv om man gir supermat, så vil ikke det si at barna fores opp på pulver. Jeg gir et godt, variert kosthold ved siden av, men supplerer med supermat, som med andre ord kan kalles kosttilskudd. Gir du barna dine rå, økologisk dyrket brokkoli, så gir du dem også supermat. Det er ikke mer hokus pokus enn det.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #19 Skrevet 4. november 2013 Rå vekster med veldig høyt næringsinnhold, økologisk dyrket Hva skal til for at dere kaller det supermat? Både kålvekster, eple, løk og selleri har egenskaper som er ekstremt nyttige for kroppen. Slike ting bruker vi mye av. Ikke trenger vi kamuflere det heller. De spiser det som vanlig mat. Anonymous poster hash: d83dc...a88 De snakker om disse boksene med pulver/kosttilskudd som er så moderne å spise/drikke nå om dagen. Anonymous poster hash: 86ebc...f32 Det er jo et stykke unna defenisjonen høyere opp på at det skal være " Rå vekster med veldig høyt næringsinnhold, økologisk dyrket". Anonymous poster hash: d83dc...a88 Supermat er ikke alltid økologisk. Det er sprøytet med sprøyemiddel pga. holdbarheten. Supermat som ikke er sprøytet kan få muggsopp (Google det, den som ønsker mer info om dette). Anonymous poster hash: 62753...fb2
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #20 Skrevet 4. november 2013 Jeg er ingen ekspert i det hele tatt, så jeg bare spør: Hvorfor bruker folk så mye penger på pulver-mat som smaker dritt, når man kan lage det selv av ferske råvarer?? Hvorfor i svarte lager man smoothie av pulver, når det er så lettvint (og MYE billigere) og blende en egen smoothie fra bunnen?? Skjønner ikke at dere gidder å følge alle disse trendene.. Heldige de som tjener rått på denne trendbølgen.. Anonymous poster hash: 417ec...214
Edelweis Skrevet 4. november 2013 Forfatter #21 Skrevet 4. november 2013 JEg gir jo ikke bare pulver til ungene da. dette er noe de får om morgenen før frokost. Ingen av mine er så veldig glade i å spise frokost, inkl meg selv, derfor er dette veldig nyttig for oss. de spiser som regen havregryn eller en brødskive etterpå. Vi bruker også et vanlig balansert norskt kosthold her i huset, men vi vet at næringsinnholdet i dagens frukt og grønt ikke er det samme som det en gang var. i allefall ikke fettsyrene kroppen og hjernen trenger for å utvikle seg på best mulig måte. er jo ikke noe verre enn å ta tilskudd av omega 3,6,9 på andre måter. Tran er jeg ikke positiv til i det hele tatt og velger derfor å gi disse essensielle fetssyrene på andre måter! Har ikke testet ut amanprana olje enda. men fant ut at mye av disse boksene med supermat er mye billigere og bestille fra Iherb.com
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå