Gå til innhold

kan barna være hjemme alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er invitert til middag og vin hos naboen. Vi er de nærmeste naboene og kan se inn kjøkkenvinduene til hverandre. Barna er 7 og 10 år gamle. Rolige og fornuftige, de kjenner naboene godt. Kan vi voksne dra dit på middag mens barna sover hjemme? De vil være våkne når vi drar og vite hvor vi er. Vi vil også gå hjem hver time for å sjekke.

Anonymous poster hash: ba20f...6cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde ikke vært noe problem for meg så lenge barna hadde vært trygg på det selv. vi er ofte hos naboene som bor veldig nærme oss på kvelden etter at barna har lagt seg. vi har med babysitter vi da så vi hører jo om noen av de våkner eller noe. også går vi jevnlig for å sjekke =) Dine er jo litt eldre enn mine barn da, men en 10 åring klarer fint å være hjemme alene om dere er hos naboen. (om hun ikke er veldig husredd da).

Gjest Julia1984
Skrevet

I fare for å virke hysterisk, så hadde ikke jeg gjort det!

Skrevet

Når naboen bor så nærme: ja.

Skrevet

Skjønner ikke problemstillingen, en 7 åring og en 10 åring kan være litt alene, dere er like ved så er det noe kan de løpe over.

Anonymous poster hash: d44f7...a16
Skrevet

Kommer vel an på 7 og 10 åringen? Mine hadde ikke villet, begge er redd for mørket!

Men hadde de vært yngre, f.eks under 7 år hadde jeg sagt klart nei!!

Anonymous poster hash: aee75...996
Skrevet

Hvis barna er modne nok og klar på at det gå fint selv, så ville jeg gjort det. Dere er såpass nære at det bare er å løpe over om det skulle være noe. 

Anonymous poster hash: 238a4...a72
Skrevet

I fare for å virke hysterisk, så hadde ikke jeg gjort det!

Helt riktig, du virker hysterisk ! Hvordan skal det gå med barna som vokser opp nå om dagen? Som aldri får en utfordring og får lære seg hvordan livet er. En 7 åring og 10 åring klarer selvfølgelig å være hjemme alene når foreldrene er hos naboen. Med mindre de aldri har fått gjøre noe på egenhånd og har foreldre som holder de tilbake i utviklingen!

Anonymous poster hash: f4192...598

Skrevet

Hvis barna selv synes det er ok ville jeg gjort det, men jeg ville aldri dratt fra dem mens de sov uten at de viste det.

Anonymous poster hash: 63b95...947
Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Ja, hvis ungene selv synes det er ok.  

Men personlig hadde jeg aldri gjort det, ikke fordi jeg ikke trodde de kunne være alene hjemme, men jeg kunne ikke tenke meg å gå bort å spise middag hos andre mens ungene var alene hjemme.  Men synes du det er ok, så er det ok.

Skrevet

Ja, dette hadde jeg gjort uten problemer. Regner med barna er såpass selvgående at de klarer å bruke en telefon, så da kan de vel bare ringe dere om det er noe. La de kose seg sammen foran tvn med en film :)

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Helt klart, så fremt ikke barna selv protesterer. 

Skrevet

hvis det er greit for barna. Mine er ikke kjempegira på å være alene om det er mørkt ute, men kan hvis de "må". Det vil si at jeg hadde ikke gjort det for en middag, men hadde ikke reagert negativt om du eller andre hadde gjort det.

Skrevet

Ja, så lenge barna synes det er greit, synes jeg dette er problemfritt.

Anonymous poster hash: d185c...ff1
Skrevet

Hvis barna synes det er greit og vet hvor dere er, bør det gå fint. Har selv 7-åring, men hun kan være litt engstelig, så her vet jeg ikke om det hadde fungert.

Anonymous poster hash: e3fbc...a17

Skrevet

Så lenge det er greit for barna så hadde jeg ikke hatt noe problem med det.

Skrevet

Ja det kunne jeg fint gjort! De er så store at de kan bruke tlf eller løpe bort til dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...