Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #1 Skrevet 4. november 2013 Hvordan gjør dere det på morgenen? Babyen våkner og skal ammes, de andre våkner imens jeg ammer. Får jeg ammet ferdig før jeg står opp så sover babyen til vi skal i barnehagen. Må jeg avbryte så må jeg holde på med trøtt baby samtidig som jeg steller med de andre to. Anonymous poster hash: 09fb2...794
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 4. november 2013 #2 Skrevet 4. november 2013 Her våknet "de store" mellom halvåtte og åtte. Så jeg vekket babyen kl 7 og ammet, hun sov videre, og jeg gikk på badet og begynte å gjøre klar meg selv og de store for dagen. Fungerte veldig bra her, men ikke alle som liker et slik alternativ. Hvor store er de andre barna? Kan du sette på barnetv før du begynner å amme. Så hvis de våkner før du er ferdig kan de bare tusle opp og se på barnetv til du kommer?
Edelweis Skrevet 4. november 2013 #3 Skrevet 4. november 2013 Her måtte far hjelpe de største om jeg måtte amme når de sto opp. vi sto opp litt tidligere enn vanlig slik at han hadde god tid til å hjelpe før han dro på jobb. ellers kunne lillebror ligge på gulvet å se på at vi ordnet oss også =)
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #4 Skrevet 4. november 2013 De to største er 4 og 1 1/2... Og våkner kl 6, så jeg vil helst ikke vekke babyen for å amme før det... Babyen våkner også ca rundt samme tid og vil da ha melk. Hun tar ikke smokk, og vil ikke ligge og bare se på, særlig når hun er trøtt og egentlig skulle ha sovet... Mannen må på jobb og kan ikke hjelpe... Anonymous poster hash: 09fb2...794
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #5 Skrevet 4. november 2013 Jeg satte på vekkerklokke, og tok opp babyen og ammet den i senga da vekkerklokka ringte. Så måtte jeg sørge for å ikke sovne selv! Babyen sovnet igjen da den var forsynt. Da var det på tide å starte dagen, så jeg snek meg opp og kledde på meg og stelte meg selv litt, før jeg vekket de to andre og fikk gjort dem klar for skole og barnehage. Babyen fikk sove så lenge som mulig. Vi startet bilen så den var god og varm, gjorde klart alt og satte de eldste i bilen, før jeg tok en trøtt baby rett ut i bilen i pysj og lue, og en varm kjørepose rundt. Ved levering klikket jeg løs babysetet og bar setet med babyen inn i barnehagen. Som regel hadde han sovnet igjen under bilturen. Når vi kom hjem etterpå, så vekket jeg rett og slett babyen, for nå var det dag! Tid for stell og frokost. Hva du kan gjøre med to større som våkner så tidlig vet jeg ikke helt. Kan de ikke komme opp i senga til deg, og så ammer du babyen i senga mens de får ligge litt ekstra og kose i varm dobbelseng? Det gjorde vi ofte i helgene. Det kunne bli litt sirkus med hopping og hurra, men mini brydde seg ikke, og jeg brukte meg selv som "skjold" mot ville storesøsken. Eller hva med å ha tutkopp med melk og kanskje et par sunne kjeks klar foran barne-TV, og så bruke barneTV som barnevakt til de eldste bare til du får ammet ferdig? Kriseløsning i en liten periode? Anonymous poster hash: 67668...9ab
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. november 2013 #6 Skrevet 4. november 2013 Her går det som det går. Må avbryte matingen rett som det er, hive i vogna og ture avgårde regner med der roer seg etterhvert. Kaoskontroll er tingen!
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #7 Skrevet 4. november 2013 De to største er 4 og 1 1/2... Og våkner kl 6, så jeg vil helst ikke vekke babyen for å amme før det... Babyen våkner også ca rundt samme tid og vil da ha melk. Hun tar ikke smokk, og vil ikke ligge og bare se på, særlig når hun er trøtt og egentlig skulle ha sovet... Mannen må på jobb og kan ikke hjelpe... Anonymous poster hash: 09fb2...794 Hvorfor vil du ikke vekke babyen og amme før det? Må da være gull å ha ferdigmatet og sovende baby og at du er ferdig i dine klær når de to andre våkner ca kl 6? Ikke vits i å gjøre det vanskeligere enn det det er Du får heller legge deg en halvtime tidligere på kveldene i en periode eller sove når babyen sover på dagtid. Helt vanlig det når man har småbarn Anonymous poster hash: dbe68...49b
Skautrollet Skrevet 4. november 2013 #8 Skrevet 4. november 2013 her tar pappa seg av storesøsken, han finner frem klær kvelden før så han slipper å stresse med det på morran. tar morrastellet samtidig som han steller seg selv, smører frokost til de som de får med til barnehage og drar
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #9 Skrevet 4. november 2013 Pappa leverer før jobb og så henter jeg Slik kan baby og jeg ha late morgener Anonymous poster hash: 0b5c7...dad
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 4. november 2013 #10 Skrevet 4. november 2013 Amme før de står opp. Du kan da vel vente med å dra i bhg til babyen har våknet? Eller flytte sovende baby over i barnevogn/bilstol med pose? Her håper jeg å få ammet så babyen sover under morgenstellet. Her skal en på skolen og to i bhg, så det er nok å gjøre om morgenen! Er babyen våken, sitter hun i vippestolen eller ligger i babygymen mens vi har frokost og smører matpakker. Kl 8 går skolegutten med følgegruppen, og etter det ordner jeg det siste til barnehagebarna og pakker alle tre i bilen (evt. dobbeltvognen). Må babyen mates, gjør jeg dette innimellom. Ikke alt på stell med rutiner ennå, baby er bare 2 mnd.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #11 Skrevet 4. november 2013 Vi sover til vi våkner. Eldste på snart 4 får se på iPad hvis jeg må amme midt i oppvåkningen. Dette ordner han selv. Minst på 2 får enten holde på rundt meg mens jeg ammer eller klare seg selv. Babyen er våken under morgenstell og sitter som regel i Stokke new born mens vi spiser frokost. Jeg må ha baby våken under morgenstell fordi vi bruker ekstremt lang tid på å levere i bhg og jeg vil at hun skal sove under hele leveringa. Vi tar oss god tid, jeg har jo hele dagen så ikke noe stress! Anonymous poster hash: 2dab5...923
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #12 Skrevet 4. november 2013 Hvorfor må du legge baby igjen da? Hva med å stå opp kl. 6 med de store, stelle og kle dem. Spise frokost med de og ordne deg selv. Mate baby mens de ser tv, spiser eller hva som passer, så dra i bhg etter det? Her våknet baby og storebror på 2,5 i 7tiden. Pleide å amme i senga mens eldste så barnetv eller spilte på ipaden eller mobil. Noe som gjorde at vi fikk lang og god morgen i senga. Så sto alle opp, og jeg og eldste spiste frokost mens minsten lekte for seg selv eller satt i vippestol. Så gikk det slag i slag med påkledning, også sov han i bilstolen på vei til bhg. Var noen morgner det var mer stress, og ting litt annerledes, men var som oftest slik.. Ikke stress med hva som skjer, men ta det litt som det kommer. man må tilpasse dagen og rutiner til babyen, samtidig så kan man prøve å fp babyen inn i familiens rutiner og.. Anonymous poster hash: 8835e...464
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #13 Skrevet 4. november 2013 De elsdte barna er 16, 15 og 10 år, så de klarer seg stort sett sjøl på morran... Anonymous poster hash: 11e85...642
3 er nok! Skrevet 4. november 2013 #14 Skrevet 4. november 2013 Ammer i senga. De største kommer inn i senga mens je ammer, leker på gulvet eller på soverommene sine alt ettersom de ønsker.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #15 Skrevet 4. november 2013 Jeg skjønner at jeg har litt mer krevende barn enn de fleste her Mellomste må løftes ut av senga, og skjer ikke det når hun våkner så blir det helt krise. Kan ikke ha dem oppi senga når jeg ammer, for de hopper og styrer, mellomste tror at hun klarer det samme som storebror og faller og slår seg hele tiden. I tillegg slåss de hele tiden, så jeg må være der og megle, kan ikke bare sette dem foran TVen. Synes det er kjipt om jeg må sette klokka på 5 for å amme først. Babyen bruker ofte en times tid på å spise... De dagene babyen ikke våkner er det ikke noe problem, da får jeg god tid til å stelle med de andre, og så lemper jeg henne over i vogna når vi skal dra. Eller ammer først, noe som ikke er noe problem når vi alle har kommet oss opp. Bor i et hus med 3 etasjer, og må bære minste og mellomste opp og ned. Det går seg jo til, jeg bare har problem med morgenene, når baby ofte våkner samtidig med de andre... Heldige dere som har babyer som kan sitte i newbornsetet eller vippestolen imens dere gjør andre ting! Anonymous poster hash: 09fb2...794
LilleBamBam+EnTil Skrevet 4. november 2013 #16 Skrevet 4. november 2013 Tar det som det kommer Står opp før de andre og steller meg. Så gjør jeg istand grøt og ammer den lille, mens den eldste våkner. Så er det å avbryte ammingen innimellom, for å stelle den største. Babyen venner seg til det, hun er glad uansett. Ofte tar jeg babyen med på badet når jeg steller den eldste og ammer, mens den eldste spiser frokost.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå