Gå til innhold

hva kan jeg ta betalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg driver mye med håndarbeide. hvert år har vi ett julemarked her i byen for håndarbeide og lignende men desverre er min erfaring at veldig få er villige til å betale for ting laget for hånd når de kan kjøpe lignende ting for en slikk og ingenting, made in china, i hvilken som helst butikk...

derfor er utfordringen å finne noe som selger, er "in", billig og enkelt å lage, og i år har jeg satset på å hekle stjerner. jeg hekler dem i hvit bommulstråd og stiver dem. de kan henges på juletre eller brukes som annen dekorasjon. de minste er på størrelse med håndflaten min og de større (snøkrystaller) er på størrelse med hånda mi.

hva ville dere betalt for noe slikt? jeg tenker 30 kr (40 eller 50 for de større) men andre jeg har snakket med sier at jeg kan ta mye mere for dem.

telefonen er tom for støm akkurat nå, men jeg kan legge inn bilde i morgen tror jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må faktisk se bilde for å svare. I teorien kunne jeg nok ha betalt rundt 100, forutsatt at detcvar godt håndarbeide og fine produkter.

Anonymous poster hash: bcc72...e1f

Skrevet

skal sette inn bilder om noen strakser ;-) håper jeg får det til....

Skrevet

Ok :)

Skrevet

Funker dette? Telefonen må lade før jeg kan ta ett bedre bilde...

post-487482-1792897_thumb.jpg

Skrevet

Det er ikke min stil, og det er litt vanskelig å svare uten å bli farget av det, men tror nok ikke du skal sette mer enn 60 som makspris for de største. Priser du høyere, tror jeg det blir vanskelig å få solgt.

Skrevet

Den prisen du har satt i første innlegg virker fornuftig👍

Skrevet

Mulig det ligger litt arbeid bak, men sorry, de er ikke verdt mer enn maks tieren.

Hadde en av ungene kommet hjem med en selvlaget skulle jeg ha hengt den på juletreet, men aldri ellers.....og jeg er ikke spesielt nøye med juletreet......

Anonymous poster hash: 63a96...31b

Skrevet

Mulig det ligger litt arbeid bak, men sorry, de er ikke verdt mer enn maks tieren.

Hadde en av ungene kommet hjem med en selvlaget skulle jeg ha hengt den på juletreet, men aldri ellers.....og jeg er ikke spesielt nøye med juletreet......

Anonymous poster hash: 63a96...31b

Nå er de heldigvis verdt det noen (ikke bare deg) er villig til å betale. Ergo denne tråden ;-)

Bedre bilde som viser de store også.

post-487482-525012_thumb.jpg

Skrevet

Jeg synes de var veldig pene, men pris, ja... Hadde jeg hatt råd til å kjøpe annet enn julekule med glitter på europris/nille/ikea, ville jeg kjøpt disse. Dvs at jeg regner med at prisen er høyere for snøstjernene dine enn for julekulene... Jeg tror det vil lønne seg å kjøre et lite "tilbud" på dem. F.eks 100 kr for 2 (eller 3) stk, av de små, og kanskje 150 for de store? Kjøper man bare en går det jo an å legge prisen litt høyere, f.eks 60 for en liten snøstjerne. 

Anonymous poster hash: b955f...eb8
Skrevet

Jeg synes de var søte, men de er ikke min stil så det blir litt vanskelig :/ Hva med å lage de enda større og litt kraftigere i trådene (større tråd, eller to rader) så man kan henge de i vinduer og slikt`? Da hadde jeg vært villig til å betale litt. Men jeg vet ikke hva. Jeg synes dessverre at masseprodusert ræl er finere enn hjemmelaget, og det er egentlig tragisk når jeg tenker meg om!

Skrevet

Jeg synes de var veldig pene, men pris, ja... Hadde jeg hatt råd til å kjøpe annet enn julekule med glitter på europris/nille/ikea, ville jeg kjøpt disse. Dvs at jeg regner med at prisen er høyere for snøstjernene dine enn for julekulene... Jeg tror det vil lønne seg å kjøre et lite "tilbud" på dem. F.eks 100 kr for 2 (eller 3) stk, av de små, og kanskje 150 for de store? Kjøper man bare en går det jo an å legge prisen litt høyere, f.eks 60 for en liten snøstjerne.

Det var en kjempe god ide! Takk :-) dersom du skulle kjøpt en "pakke" med 3. Ville du ønsket 3 like eller 3 forskjellige?

Skrevet

Kjelpefin og klassisk julepynt! Jeg ville gjort det mulig å kjøpe en og en, soik at man selv kan sette sammen de man liker best. Ser for meg disse på en julegran sammen med lys og litt tander gull- eller sølvpynt. Vakkert:) Synes 40 og 50 per stjerne er ok pris.

Skrevet

Det var en kjempe god ide! Takk :-) dersom du skulle kjøpt en "pakke" med 3. Ville du ønsket 3 like eller 3 forskjellige?

Hmm, tja, jeg ville nok hatt både store og små. Det går jo an å lage flere "pakker" også. F.eks 120 kr for to små og en stor, 120 kr for to store, 150 for 3 store, 100 for to små, 130 for to store og en liten. Blir det for "avansert" med sånne pakker, tror jeg det er best å selge små sammmen og store sammen. Da kan det jo også hende folk kjøper flere av deg for å få både og :)

Skrevet

100 er for mye. 80 og nedover er max.

Anonymous poster hash: bddd0...2c6
Skrevet

Kjempefine! Kunne betalt kr 50,- for en, og kr 80,- for to. Gjerne en tre-pk til kr 100,- :)

Skrevet

De er litt søte, men hadde nok ikke kjøpt dem om de kostet mer enn 15-25 kr pr stk.

Anonymous poster hash: 18b3c...25f
Skrevet

Jeg ville solgt de i pakker. 5 stk for 99,- f.eks

Jeg hadde aldri giddi å kjøpt èn og èn når det kom til slik pynt.

Skrevet

Jeg hadde nok ikke kommet til å kjøpt de for den prisen desverre.
Hvis du tenker på hvor mye et garn koster kontra hvor lite tråd du 

egentlig bruker..Og det tar nok ikke veeeldig lang tid å lage èn stjerne..
Jeg hadde heller satset på å tatt 10/12 stk for 100,- eller noe!?

Anonymous poster hash: c703b...97a
Skrevet

Det var vel litt i overkant billig...

Anonymous poster hash: 876bb...d87

Skrevet

Da henger jeg dem heller på mitt eget juletre ;-) 10 kr stk dekker nok garn og stivelse men ingen fortjeneste. Skal jeg selge dem vil jeg tjene på det og få noe for timene.

Skrevet

Man får tak i stjerner overalt nå. Så jeg hadde nok ikke kjøpt de...

Skrevet

Noe jeg tror selger er alt med mariusmønster i delikate farger (grytekluter?). Men det tar jo litt tid, og er kanskje heller ikke lov uten å innhente tillatelse?

Skrevet

Akkurat disse ville jeg ikke betalt så mye for. For det første er de veldig enkle i utførelsen. I tillegg er de litt skakke og rufsete i utførelsen. Om jeg hadde fått disse fra en venninne som hadde laget dem selv ville det vært veldig hyggelig, men som kjøpepynt holder de ikke helt mål etter min smak.

Skrevet

Akkurat disse ville jeg ikke betalt så mye for. For det første er de veldig enkle i utførelsen. I tillegg er de litt skakke og rufsete i utførelsen. Om jeg hadde fått disse fra en venninne som hadde laget dem selv ville det vært veldig hyggelig, men som kjøpepynt holder de ikke helt mål etter min smak.

De på bildet er første utkast. Når jeg lager oppskriftene selv blir det mye opprykk og ujevnheter ;-) har også eksperimentert med blandingen for stivelse. :-) når oppskriftene sitter blir resultatet mye jevnere og mer presentable for salg ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...