Gå til innhold

Disse smoothiene til barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor står det at de er beregnet til barn på feks 6 måneder, utenom i Norge, her er de beregnet til barn på 10 måneder?

Er disse smoothiene ok, syns dere? Liker barna de?

Anonymous poster hash: be477...265

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Andre regler for innføring av matvarer her i landet?

Er det disse squeeze-drikkene, så elsker mini her dem. Han har bestandig likt dem, nå er han passert 2,5 år ;)

Anonymous poster hash: b3f6e...43d
Skrevet

Andre regler for innføring av matvarer her i landet?

Er det disse squeeze-drikkene, så elsker mini her dem. Han har bestandig likt dem, nå er han passert 2,5 år ;)

Anonymous poster hash: b3f6e...43d

Takk for svar :) tenker du da på anbefalingene om når de ulike matvarene kan gis?

Anonymous poster hash: be477...265

Skrevet

Min baby har ikke likt de! Han er et år. Har prøvd mange ganger, men han bare spytter ut.

Skrevet

Sunne men skadelige for tenner.

Anonymous poster hash: a75ba...632

Skrevet

Tror bl.a yoghurt og appelsin han andre anbefalinger i Norge. Derfor får noen dobbel "aldergrense". Ellers er jo de fleste ok fra 6mnd, så jeg har vel sett på tallet, men ikke stresset med det siden de fleste har vært ok. Og jeg har stort sett valgt etter pris, og de billigste er de med enkle ingredienser, altså egnet fra 4 eller 6mnd. Nå når han er året tar jeg etter pris og smak. Han elsker disse og får dem når han er syk og vi ikke får i ham annet, og som mat i farten ved behov.

Skrevet

Sunne men skadelige for tenner.

De er vel ikke verre for tennene enn vanlig frukt? Syre er det jo i all frukt... De fungerer jo som mellommåltid/mellommåltidserstatter, ikke erstatter for vann/drikke.

Skrevet

Det er melk og mange i mange av dem. Det er ikke anbefalt i Norge pga mageproblemer og allergi. Men i Sverige f.eks. er det andre anbefalinger. Norge er veldig restriktive, og godt er det. 

Smoothiene er supre og alle jeg kjenner elsker dem! Fine når barne er syke også for å få i de littegranne annet enn bare væske. 

Anonymous poster hash: c6e35...5ea
Skrevet

Legen vår sa at de fra Ellas kitchen var kjempe bra

Anonymous poster hash: 1f710...00a
Skrevet

Sunne men skadelige for tenner.Anonymous poster hash: a75ba...632

De er vel ikke verre for tennene enn vanlig frukt? Syre er det jo i all frukt... De fungerer jo som mellommåltid/mellommåltidserstatter, ikke erstatter for vann/drikke.

Og korfor skriver du detta. Det er jo det samme jeg trykker fram på.

Skrevet

Melk har vel ikke noe med allergier å gjøre, men at kroppens jernopptak blir redusert. Det gjelder både barn og voksne, men barn har et mindre gjernholdig kosthold enn voksne.

Det er melk og mange i mange av dem. Det er ikke anbefalt i Norge pga mageproblemer og allergi. Men i Sverige f.eks. er det andre anbefalinger. Norge er veldig restriktive, og godt er det.

Smoothiene er supre og alle jeg kjenner elsker dem! Fine når barne er syke også for å få i de littegranne annet enn bare væske.

Anonymous poster hash: 47431...db0

Skrevet

I Sverige og Danmark er det OK med kumelk fra 6 mnd. Mange av smoothiene, i hvert fall Ella's Morgonmums inneholder yoghurt med kumelk.

I Norge er anbefalingene å vente til 10 mnd med å innføre kumelk. Jeg har likevel gitt de smoothiene fra 7 mnd og en osteskive el skinkeost i ny og ne.

Anonymous poster hash: 00617...e1f

Skrevet

Melk har vel ikke noe med allergier å gjøre, men at kroppens jernopptak blir redusert. Det gjelder både barn og voksne, men barn har et mindre gjernholdig kosthold enn voksne.

Selvfølgelig har melk med allergier å gjøre... Men mest med mageproblemer som jeg skrev! Jernopptak stemmer, men det er ikke der anbefalingen kommer fra! 

Skrevet

Selvfølgelig har melk med allergier å gjøre... Men mest med mageproblemer som jeg skrev! Jernopptak stemmer, men det er ikke der anbefalingen kommer fra!

http://www.melk.no/sunn-oppvekst/barn-og-melk/nar-kan-barn-begynne-a-drikke-kumelk/

Skrevet

Sunne men skadelige for tenner.Anonymous poster hash: a75ba...632

Og korfor skriver du detta. Det er jo det samme jeg trykker fram på.

Jeg spør fordi jeg ikke så grunnen til påstanden din, og jeg skjønner ikke hva du mener med dette innlegget heller.. :-\ beklager..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...