Gå til innhold

Hva gjør man i slike situasjoner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun sier: Du kan ikke ha barn.

Kvinnen blir fysisk hindret av sin mann å forlate et rom. Hun prøver å komme seg forbi han ved å bryte seg forbi. Han dytter henne vekk. Hun slår etter han og opplever at han holder henne. Hun sitter igjen med blåmerker på hendene uvitende om nøyaktig hva som har forårsaket det. 

Han sier: Jeg vet ikke lengre hva jeg gjør.

Hun sier: Truer du meg?

Han sier: Tar du barna mine så finnes ikke jeg lengre. 

Mannen er alkoholisert og drikker gjennom hele dagene. Sier han ikke har problemer. Er ute å leker med barna, kommer inn og er plutselig full. Den eldste skyr faren, de to mindre forstår enda ikke hva det er med pappa. Men han bedriver mind games med de to minste på et nivå de ikke forstår. Feks. Be et av barna om å slå han. Terger barnet slik at det til slutt slår. Far kjefter da på barnet for at det slo. 

Jeg trenger råd. Steg for steg. 

Anonymous poster hash: ffd0c...cbb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er moren til disse barna, flytt ut og gi mannen klar beskjed om at dere kan vurdere en annen løsning når han har blitt edru og vært det over en lang tid. Hvis du er redd han skal gjøre deg noe om du flytter, ta kontakt med et krisesenter. Husk at de fleste som truer med at livet deres ikke er verdt noe hvis noen andre gjør "sånn eller sånn", gjør det kun for å true, ikke fordi de faktisk kommer til å gjøre noe.

Hvis du ikke er moren, snakk med moren og prøv å få henne til å skjønne hvor alvorlig dette er og at hun bør flytte ut, skjønner/klarer hun ikke det, så bør du ringe barnevernet.

Anonymous poster hash: c5b9f...aaf
Skrevet

Hun er i prosessen med å flytte ut. Pakker tingene. Hun ser ikke at det er trygt for barna i en 50/50 tilværelse da han ikke innrømmer at han har et alkoholproblem og drikkingen er noe han gjør over hele helga, dag som kveld. 

Noen tips ang. det som skjedde med at han hindret henne å forlate rommet. Politi? 

HI

Anonymous poster hash: ffd0c...cbb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...