Gå til innhold

Bostøtte ,selvom barna ikke bor fast hos meg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jeg krav på bostøtte,når barna mine flytter til far???? Jeg er 100 % uføretrygda ,og kommer nok aldri ut i arbeid med min helse. Barna mine blir hos meg aen hver helg,og 1 gang i uka,pluss alle ferie osv...    

Anonymous poster hash: dec4f...6b8
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

bostøtte har ingenting med barn å gjøre :)
Det er noe du søker om hos kommunen, om du får det avhenger av din inntekt.

Du kan selv ta bostøtte-kalkulator på husbanken.no sine nettsider, der finner du ut hva du vil få.

Det står ingenting om barn i den kalkulatoren, men jeg fikk mer enn hva som kom på kalkulatoren fordi jeg var alene med barn

Endret av Bustetroll
Skrevet

Det kommer an på hvor ungene har folkeregistrert adresse. De kan kun ha adresse ett sted (enten hos deg eller far)

Anonymous poster hash: 9bd43...ac6
Skrevet

Ja, det kan du fortsatt ha rett på. Det kommer jo an på din inntekt, det.

Anonymous poster hash: ffa53...1a0
Skrevet

Takk for svar... Hvor mye sånn ca? Har ca 15 tusen i uføretrygd, (fant en leilighet,men dyrt. 14 tusen i husleie)..Driver å ser på andre leiligheter, men j må jo ha minst 1 soverom.og da blir det fort 15 tusen ....  Noen som kan gi meg en pekepinn på hvor mye j for,.slik at j vet hvilken leile j har råda til...

Anonymous poster hash: dec4f...6b8
Skrevet

På husbanken.no har de en bosøttekalkulator der du kan legge inn info og få ut hvor mye du vil få sånn ca. Siden barna ikke bor fast hos deg vil du få mindre enn om de hadde gjort det pga ferre i husstanden, men du kan fortsatt få bostøtte som enslig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...