Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #1 Skrevet 3. november 2013 Har dere noen tips eller juletradisjoner jeg kan prøve ut? Har ikke hatt noen fine julefeiringer og nå i en alder av 23 har jeg ikke lenger familie å feire med i det hele tatt. Julen har stort sett vært en påminnelse om hva som ikke er og hva som burde være. Jeg har ikke noen jeg kan være med denne julen og tenkte kanskje noen hadde noen tips til hva jeg kan gjøre i jula. Kanskje mat eller tvprogram eller noe sosiale ting som skjer. Hadde vært så fint å ha en jul som ikke er trist og elendig med alkohol. Takk for tips Anonymous poster hash: 4967b...815
Gjest Julia1984 Skrevet 3. november 2013 #3 Skrevet 3. november 2013 Huff, ble nesten litt trist på dine vegne. Du har baby/barn? Hva med søsken/foreldre osv?
mamma'n til 2 :) Skrevet 3. november 2013 #4 Skrevet 3. november 2013 Hør med frelsesarmeen eller noen andre organisasjoner om de trenger hjelp til julefeiringen som de arrangerer :-) Utenom det har jeg ingen tips. Trist at du blir alene :-( Ingen venner du kan være med heller?
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #5 Skrevet 3. november 2013 Er du helt alene uten barn selv på julaften? I tilfelle ville jeg undersøkt om du kan melde deg som hjelper på et frivillig arrangement hvis det er noen av de i nærheten der du bor. Anonymous poster hash: 80793...876
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #6 Skrevet 3. november 2013 Nei, jeg har ikke barn. Jeg har jo selvfølgelig en familie der ute, men ikke som er en familie i praksis. Takk for fine ord, men jeg skal nok klare meg fint. God ide å snakke med frelsesarmeen. Synes ikke venner skal "ta meg inn". Julen er for familien så jeg finner nok på noe selv;) Anonymous poster hash: 4967b...815
Nullstress;) Skrevet 3. november 2013 #7 Skrevet 3. november 2013 sønnen min feiret jul med sin biologiske far da hab var 3 år gammel. jeg hadde ny samboer og hele hans familie, så jeg var jo ikke ensom... men det var vanskelig feire jul uten sønnen min... det var også bare to år siden mamma døde... uansett, jeg kunne godt tenkt meg å sitte hjemme å se en film den dagen, men pga samboeren min kunne jeg ikke det... så vi ringte bymisjonen og spurte om det var noe vi kunne hjepe til med hos de. vi var på bymisjonen fra kl 10-17 på julaften. det var utrolig hyggelig. serverte mat, delte ut julegaver, snakket og lo med alle som var innom. en UTROLIG god stemning det går jo an å høre med de
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #8 Skrevet 3. november 2013 Jeg skulle egentlig feire julen alene i år, men heldigvis ble det endret. Jeg hadde tenkt å jobbe frivillig for Frelsesarmeen feks. Jeg tror det er veldig givende og fint Anonymous poster hash: 3f7ad...8f5
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #9 Skrevet 3. november 2013 Mental helse arangerer jule aften.... snakk med dem.... Anonymous poster hash: a9db6...445
Nullstress;) Skrevet 3. november 2013 #10 Skrevet 3. november 2013 kanskje krisesenteret trenger hjelp... det kommer jo desverre barnefamilier til disse sentrene på høytider som jul...
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #11 Skrevet 3. november 2013 Nei, jeg har ikke barn. Jeg har jo selvfølgelig en familie der ute, men ikke som er en familie i praksis. Takk for fine ord, men jeg skal nok klare meg fint. God ide å snakke med frelsesarmeen. Synes ikke venner skal "ta meg inn". Julen er for familien så jeg finner nok på noe selv;) Anonymous poster hash: 4967b...815 Gode venner ser ikke på som at du trenger deg på. Hadde ei venninne som hadde det som deg, hun fikk være sammen med min familie, dette var før jeg hadde mann og barn. Jeg bodde hjemme da. Anonymous poster hash: fca67...04e
MamaLadyBug Skrevet 3. november 2013 #12 Skrevet 3. november 2013 klart du kan være hos venner! venner er jo den familien vi velger selv og i mange tilfeller er det vennene våre som står oss nærmest! Ellers er du hjertelig velkommen hjem til meg
skjotta Skrevet 3. november 2013 #13 Skrevet 3. november 2013 du er desverre slettes ikke alene om å være alene i jula. forhør deg rundt, kanskje der er noen andre som lurer på det samme og dere kan gjøre noe sammen? var der ikke noen som satte inn en kontaktannonse i avisen i fjor eller forfjor? husker det ble ett voldsomt oppstyr...
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #14 Skrevet 5. november 2013 Jeg henger meg på noen av de over her.. Jeg var frivillig for bymisjonen for noen år siden. Man kan selv komme med ønsker om hva man vil gjøre og hvor lenge du vil være der. Det året var vi mange frivillige, så jeg valgte å spørre forskjellige om jeg kunne få sette meg ned litt. De delte historier og viste en sånn takknemlighet som man ikke får se hver dag.. Jeg ville aldri vært foruten den julen der. Man lærer mye både om oss selv, andre og samfunnet. Og det er lettere å være takknemlig for det man har, selvom man nødvendigvis ikke har så mye. Og det er ikke noenting annet som gir en bedre følelse enn å være der for andre som trenger noen å snakke med, eller bare å bli sett. Det var også en god følelse da vi gikk rundt juletreet og ga ut gaver til alle. Vi fikk forøvrig også servert deilig julemiddag, og det er jo aldri feil:-) Anonymous poster hash: 480bf...58b
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #15 Skrevet 5. november 2013 Vi har hatt arbeidskollegaer av mamma på frokost og brunsj på julaften før de skulle på senvakt da de ikke hadde familie i byen. Har også hatt besøk av en av de etter senvakt. Kjempetrivelig! De ville heller ikke dra på jobb synes de var koselig å være hos oss. Og pappa hadde ordnet med gave til de. Anonymous poster hash: 43e83...42b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå