Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #1 Skrevet 3. november 2013 Jeg har selv gjort det... jeg var 21 år, hadde en sønn på 10 mnd, veldig ustabilt mellom meg og bf (faren til sønnen min). mamma lå for døden. Vi hadde sex en gang! (som varte i max 10 sekunder før jeg ba han stoppe. jeg turte ikke risikere å blir gravid) jeg var ca 8 uker på vei... Grunnent til at jeg spør, er fordi alle som er så i mot abort, skal kunne få se at det som oftest er en gjennomtenkt grunn til det... Anonymous poster hash: 1b03d...756
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #2 Skrevet 3. november 2013 Jeg var 19 dum og naiv, tenkte at jeg blir ikke gravid. Når jeg fant ut jeg var gravid ble han en total idiot. Jeg ville ta abort, gjorde det og har ikke angret ett sekund. Og ikke sett han siden Anonymous poster hash: 63666...1c0
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #3 Skrevet 3. november 2013 Første gang var jeg 16, så det bør være grunn nok. Andre gang hadde jeg akkurat forlatt faren til barnet mitt, han truet meg daglig, hadde en ny flørt på gang (grunnen til at jeg flyttet fra han), hadde akkurat tatt mot til meg å anmelde han som begikk overgrep mot meg når jeg var 12.... stort sett bare kaos, og på det tidspunktet var jeg såvidt istand til å ta vare på meg selv og barnet jeg allerede hadde. Anonymous poster hash: 5d607...fbf
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #4 Skrevet 3. november 2013 Var 24 år. Et barn fra før med min samboer. Vi var prøvere og visste dermed når jeg hadde EL osv Ble voldtatt i det tidsrommet. Fant ut jeg var gravid. Vi visste dermed ikke om det var min samboer eller voldtektsmannen som var far til barnet. Anonymous poster hash: a0ca5...7b7
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #5 Skrevet 3. november 2013 Jeg har ikke tatt abort, og syns heller ikke folk har rett til og fortelle dere som tar abort at det dere gjør er feil. 99% av dere har sikkert en kjempe god grunn. Eneste jeg er i mot når det gjelder abort er di som driter i det, blir jeg gravid er det bare og ta abort... Den holdninga der... Anonymous poster hash: 6fc35...25f
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #6 Skrevet 3. november 2013 Jeg har ikke tatt abort, og syns heller ikke folk har rett til og fortelle dere som tar abort at det dere gjør er feil. 99% av dere har sikkert en kjempe god grunn. Eneste jeg er i mot når det gjelder abort er di som driter i det, blir jeg gravid er det bare og ta abort... Den holdninga der... Anonymous poster hash: 6fc35...25f Det er jeg helt enig i, og om alle som var imot abort kunne tenkt som deg, ville ikke abort vært en så "stor sak". men det er faktsik de som mener at det ikke finnes en eneste god grunn til å gjennomføre det.... ung alder, voldtekt, sykdom, skader sov... man skal beholde uansett!!! til deg #4, så grusomt!!!!! det må ha vært utrolig vanskelig for dere. det må ha vært vanskelig for alle dere som har svart. det var vanskelig for meg også... men jeg kjenner jeg fikk litt ekstra vondt av deg #4... HI Anonymous poster hash: 1b03d...756
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #7 Skrevet 3. november 2013 Hadde to barn, da jeg oppdaget jeg var gravid var mannen min innlagt på psykiatrisk og min datter på 3,5år kom og fortslte at pappa skulle ta livet sitt. Da klarte jeg ikke tanken på enda ett barn, pakket sakene til mannen og han var aldri velkommen inn i mitt hus igjen. (Heldigvis var vi på flyttefot, vi bodde hos mamma til rekkehuset vårt skulle bli ferdig bygd. Vi flyttet ikke inn der med han for å si det slik) Min datter sliter enda etter 8år. Barnefar får ikke ha samvær med ungene uten at det er noen bestemte mennesker med han, og kun noen timer en sjelden gang. Anonymous poster hash: a359a...ae0
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 3. november 2013 #8 Skrevet 3. november 2013 Jeg tok abort i år, blitt gravid på prevensjon 4 ganger alt i alt, beholdt 2 ganger, mistet ved SA en gang (men skulle ta abort da også, var i fjor) og utførte da aborten i år.. Helsen min er svekkende, og har svekket betydelig etter jeg fødte siste barnet, kroppen min klarer ikke mer. Jeg er konstant redd for å bli gravid nå, fordi jeg vet kroppen min høyst sannsynlig ikke vil mestre det, og abort blir eneste løsning. Søkt om sterilisering nå (søkte om det i fjor også, men ble nektet siden jeg kun var 24 år) og sparer opp penger til slikt inngrep..
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #9 Skrevet 3. november 2013 Ble gravid i Syden med en jeg ikke ante hvem var (ikke norsk). Visste kun fornavn. Hadde fått drømmejobben og skulle begynne et par måneder senere. Valget var enkelt og jeg har aldri angret, men jeg tror ikke jeg kunne tatt abort igjen. Anonymous poster hash: 56811...8e3
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #10 Skrevet 3. november 2013 Angrepillen sviktet og jeg var gravid med en mann som ikke ville ha meg i livet sitt. Det var ingen støtte å få om jeg beholdt. Anonymous poster hash: 85c03...14b
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #11 Skrevet 3. november 2013 Jeg tok abort i år, blitt gravid på prevensjon 4 ganger alt i alt, beholdt 2 ganger, mistet ved SA en gang (men skulle ta abort da også, var i fjor) og utførte da aborten i år.. Helsen min er svekkende, og har svekket betydelig etter jeg fødte siste barnet, kroppen min klarer ikke mer. Jeg er konstant redd for å bli gravid nå, fordi jeg vet kroppen min høyst sannsynlig ikke vil mestre det, og abort blir eneste løsning. Søkt om sterilisering nå (søkte om det i fjor også, men ble nektet siden jeg kun var 24 år) og sparer opp penger til slikt inngrep.. utrolig at de kan nekte deg inngrepet! jeg har ei venninne som ikke tåler noe form for prevansjon.... hun fikk det dekket, og stereliserte seg samtidig som hun fikk nr to.... snipp, snipp... Kan jeg spørre deg, mistet du sent? på profilbildet ditt ser det ut som du savner et barn.... ikke svar om du ikke føler for det!!! <3 HI Anonymous poster hash: 1b03d...756
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #12 Skrevet 3. november 2013 Jeg hadde en ett-åring og en gutt på 3,5 år med autisme, mens jeg selv var noe psykisk ustabil. Hadde nettopp flyttet langt unna familie og forholdet til samboeren var så som så. Vi hadde aldri klart et barn til på det tidspunktet. Jeg har virkelig aldri angret på valget. Det var uten tvil det riktige, for alle oss fire familiemedlemmene, for et barn til da hadde absolutt gått ut over de barna jeg allerede hadde. Anonymous poster hash: a2946...d64
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 3. november 2013 #13 Skrevet 3. november 2013 Jeg tok abort i år, blitt gravid på prevensjon 4 ganger alt i alt, beholdt 2 ganger, mistet ved SA en gang (men skulle ta abort da også, var i fjor) og utførte da aborten i år.. Helsen min er svekkende, og har svekket betydelig etter jeg fødte siste barnet, kroppen min klarer ikke mer. Jeg er konstant redd for å bli gravid nå, fordi jeg vet kroppen min høyst sannsynlig ikke vil mestre det, og abort blir eneste løsning. Søkt om sterilisering nå (søkte om det i fjor også, men ble nektet siden jeg kun var 24 år) og sparer opp penger til slikt inngrep.. utrolig at de kan nekte deg inngrepet! jeg har ei venninne som ikke tåler noe form for prevansjon.... hun fikk det dekket, og stereliserte seg samtidig som hun fikk nr to.... snipp, snipp... Kan jeg spørre deg, mistet du sent? på profilbildet ditt ser det ut som du savner et barn.... ikke svar om du ikke føler for det!!! <3 HI Anonymous poster hash: 1b03d...756 Fikk ikke invilget tross av at jeg var blitt gravid på prevensjon 3 ganger og har helse som svikter mer for hvert svangerskap. Var vist bare å søke på ny når jeg ble 25 år, men ingen garanti.. Tar det heller ikke forgitt at jeg får det dekket da heller, så tar heller å sparer opp, så jeg er sikker på at jeg får det gjort. Vi mistet våre første barn.. Ventet tvillinger i 2009, mistet de i for tidlig fødsel i uke skiftet 20/21,med 3 dager mellom de.. De var våre første barn, og det var første gang jeg ble gravid på prevensjon (tross av at jeg såkalt var steril fra fødsel) fikk en planlagt sønn i 2011, og jenta vår var "prevensjonsbarnet" som kom i 2012.
Nullstress;) Skrevet 3. november 2013 #14 Skrevet 3. november 2013 Jeg tok abort i år, blitt gravid på prevensjon 4 ganger alt i alt, beholdt 2 ganger, mistet ved SA en gang (men skulle ta abort da også, var i fjor) og utførte da aborten i år.. Helsen min er svekkende, og har svekket betydelig etter jeg fødte siste barnet, kroppen min klarer ikke mer. Jeg er konstant redd for å bli gravid nå, fordi jeg vet kroppen min høyst sannsynlig ikke vil mestre det, og abort blir eneste løsning. Søkt om sterilisering nå (søkte om det i fjor også, men ble nektet siden jeg kun var 24 år) og sparer opp penger til slikt inngrep.. utrolig at de kan nekte deg inngrepet! jeg har ei venninne som ikke tåler noe form for prevansjon.... hun fikk det dekket, og stereliserte seg samtidig som hun fikk nr to.... snipp, snipp... Kan jeg spørre deg, mistet du sent? på profilbildet ditt ser det ut som du savner et barn.... ikke svar om du ikke føler for det!!! <3 HI Anonymous poster hash: 1b03d...756 Fikk ikke invilget tross av at jeg var blitt gravid på prevensjon 3 ganger og har helse som svikter mer for hvert svangerskap. Var vist bare å søke på ny når jeg ble 25 år, men ingen garanti.. Tar det heller ikke forgitt at jeg får det dekket da heller, så tar heller å sparer opp, så jeg er sikker på at jeg får det gjort. Vi mistet våre første barn.. Ventet tvillinger i 2009, mistet de i for tidlig fødsel i uke skiftet 20/21,med 3 dager mellom de.. De var våre første barn, og det var første gang jeg ble gravid på prevensjon (tross av at jeg såkalt var steril fra fødsel) fikk en planlagt sønn i 2011, og jenta vår var "prevensjonsbarnet" som kom i 2012. uff, så grusomt!!!!! mange klemmer til deg! krysser fingrene for at du får det dekket, så kan du bruke de oppsparte pengene på noe hyggelig istede <3
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #15 Skrevet 3. november 2013 Jeg blir faktisk litt provosert av folk som sier de er imot abort. Selv har jeg aldri tatt aboet, men det finnes tusen ulike grunner til at man på noen tidspunkt i livet må ta abort. Anonymous poster hash: 87111...368
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #16 Skrevet 3. november 2013 jeg er i mot at folk bruker det som prevansjon.... det syntes jeg ikke noe om.. da kan man finn på noe annet hi Anonymous poster hash: 1b03d...756
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 3. november 2013 #17 Skrevet 3. november 2013 (endret) Jeg tok abort i år, blitt gravid på prevensjon 4 ganger alt i alt, beholdt 2 ganger, mistet ved SA en gang (men skulle ta abort da også, var i fjor) og utførte da aborten i år.. Helsen min er svekkende, og har svekket betydelig etter jeg fødte siste barnet, kroppen min klarer ikke mer. Jeg er konstant redd for å bli gravid nå, fordi jeg vet kroppen min høyst sannsynlig ikke vil mestre det, og abort blir eneste løsning. Søkt om sterilisering nå (søkte om det i fjor også, men ble nektet siden jeg kun var 24 år) og sparer opp penger til slikt inngrep.. utrolig at de kan nekte deg inngrepet! jeg har ei venninne som ikke tåler noe form for prevansjon.... hun fikk det dekket, og stereliserte seg samtidig som hun fikk nr to.... snipp, snipp... Kan jeg spørre deg, mistet du sent? på profilbildet ditt ser det ut som du savner et barn.... ikke svar om du ikke føler for det!!! <3 HI Anonymous poster hash: 1b03d...756 Fikk ikke invilget tross av at jeg var blitt gravid på prevensjon 3 ganger og har helse som svikter mer for hvert svangerskap. Var vist bare å søke på ny når jeg ble 25 år, men ingen garanti.. Tar det heller ikke forgitt at jeg får det dekket da heller, så tar heller å sparer opp, så jeg er sikker på at jeg får det gjort. Vi mistet våre første barn.. Ventet tvillinger i 2009, mistet de i for tidlig fødsel i uke skiftet 20/21,med 3 dager mellom de.. De var våre første barn, og det var første gang jeg ble gravid på prevensjon (tross av at jeg såkalt var steril fra fødsel) fikk en planlagt sønn i 2011, og jenta vår var "prevensjonsbarnet" som kom i 2012. uff, så grusomt!!!!! mange klemmer til deg! krysser fingrene for at du får det dekket, så kan du bruke de oppsparte pengene på noe hyggelig istede <3 Takk.. Om jeg får det dekket, så går de oppsparte pengene til lykt som sitter fast på gravsteinene, så vi har en lykt på grava til ungene, blitt fjernet 3 lykter, 4 bamser, 1 engel og 2 blomster fra grava deres, så nå har vi startet å feste all pynt, blomster går ned i jorda osv.. Kjekt med gravplass når folk finner for godt å ta det man har på grava.. Endret 3. november 2013 av <3Barn&Engler<3
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #18 Skrevet 3. november 2013 Man trenger ikke begrunne abort for noen, og ingen bør dømme andre etter sine personlige og private valg!! Det må bli opp til hver enkelte å bestemme Anonymous poster hash: 0435c...7df
Nullstress;) Skrevet 3. november 2013 #19 Skrevet 3. november 2013 Jeg tok abort i år, blitt gravid på prevensjon 4 ganger alt i alt, beholdt 2 ganger, mistet ved SA en gang (men skulle ta abort da også, var i fjor) og utførte da aborten i år.. Helsen min er svekkende, og har svekket betydelig etter jeg fødte siste barnet, kroppen min klarer ikke mer. Jeg er konstant redd for å bli gravid nå, fordi jeg vet kroppen min høyst sannsynlig ikke vil mestre det, og abort blir eneste løsning. Søkt om sterilisering nå (søkte om det i fjor også, men ble nektet siden jeg kun var 24 år) og sparer opp penger til slikt inngrep.. utrolig at de kan nekte deg inngrepet! jeg har ei venninne som ikke tåler noe form for prevansjon.... hun fikk det dekket, og stereliserte seg samtidig som hun fikk nr to.... snipp, snipp... Kan jeg spørre deg, mistet du sent? på profilbildet ditt ser det ut som du savner et barn.... ikke svar om du ikke føler for det!!! <3 HI Anonymous poster hash: 1b03d...756 Fikk ikke invilget tross av at jeg var blitt gravid på prevensjon 3 ganger og har helse som svikter mer for hvert svangerskap. Var vist bare å søke på ny når jeg ble 25 år, men ingen garanti.. Tar det heller ikke forgitt at jeg får det dekket da heller, så tar heller å sparer opp, så jeg er sikker på at jeg får det gjort. Vi mistet våre første barn.. Ventet tvillinger i 2009, mistet de i for tidlig fødsel i uke skiftet 20/21,med 3 dager mellom de.. De var våre første barn, og det var første gang jeg ble gravid på prevensjon (tross av at jeg såkalt var steril fra fødsel) fikk en planlagt sønn i 2011, og jenta vår var "prevensjonsbarnet" som kom i 2012. uff, så grusomt!!!!! mange klemmer til deg! krysser fingrene for at du får det dekket, så kan du bruke de oppsparte pengene på noe hyggelig istede <3 Takk.. Om jeg får det dekket, så går de oppsparte pengene til lykt som sitter fast på gravsteinene, så vi har en lykt på grava til ungene, blitt fjernet 3 lykter, 4 bamser, 1 engel og 2 blomster fra grava deres, så nå har vi startet å feste all pynt, blomster går ned i jorda osv.. Kjekt med gravplass når folk finner for godt å ta det man har på grava.. stjeker de fra gravene??????? det er jo bare helt vilt!
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #20 Skrevet 3. november 2013 Den første aborten var det svært god grunn til, abort nummer to så jeg i ettertid at var en gal avgjørelse fra min side. Unnfangelse nummer tre og fire ble barn . Anonymous poster hash: 75701...0c7
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #21 Skrevet 3. november 2013 Det er da ingen som "bruker det som prevensjon". Så vondt vil ingen seg selv. Mine to aborter skjedde med et mellomrom på 10 år. Anonymous poster hash: 75701...0c7
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #22 Skrevet 3. november 2013 1 gang var jeg bare 17 år , hadde nettopp kommet ut av barnevernet . Hadde ikke noe fast sted å bo og ingen penger. 2 gang når jeg var 18 år ble jeg voldtatt og selv om jeg gikk på p piller ble jeg gravid 3 gang ble jeg gravid selv om vi brukte kondom og angrepille. Jeg var midt i en utredning av sykdommen min (som jeg hadde ventet på i mange år) og jeg gikk på attføring som gjorde at jeg hadde mistet attføringspengene mine i mange mnd og pappaen ikke hadde krav på pappaperm. 4 gang pga helsen min . Da ble jeg også gravid selv om jeg brukte prevansjon. Har vært gravid til sammen 12 ganger. Anonymous poster hash: a414b...9d9
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #23 Skrevet 3. november 2013 Jeg har sluppet å ta abort, men da vi en gang ventet svar på om barnet i magen hadde en alvorlig genfeil (som ligger i vår slekt) legene testet meg, og var vi klare til å ta abort om svaret var negativt. Det var noe av det tøffeste jeg har vært gjennom, så glad vi slapp å gjøre det. Delvis fordi det hadde blitt en sen abort, uke 13. Dett hadde vært tøffere enn om det var en abort i uke 7 eller 8. Anonymous poster hash: aea00...1c3
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #24 Skrevet 3. november 2013 Jeg tok abort i år, blitt gravid på prevensjon 4 ganger alt i alt, beholdt 2 ganger, mistet ved SA en gang (men skulle ta abort da også, var i fjor) og utførte da aborten i år.. Helsen min er svekkende, og har svekket betydelig etter jeg fødte siste barnet, kroppen min klarer ikke mer. Jeg er konstant redd for å bli gravid nå, fordi jeg vet kroppen min høyst sannsynlig ikke vil mestre det, og abort blir eneste løsning. Søkt om sterilisering nå (søkte om det i fjor også, men ble nektet siden jeg kun var 24 år) og sparer opp penger til slikt inngrep..Hvordan har du greid å bli gravid med prevensjon fire ganger? Hva er det du har gjort feil? Og hvorfor tåler ikke kroppen din dette? Anonymous poster hash: 13ec5...1f5
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #25 Skrevet 3. november 2013 Det er da ingen som "bruker det som prevensjon". Så vondt vil ingen seg selv. Mine to aborter skjedde med et mellomrom på 10 år. Anonymous poster hash: 75701...0c7 Dessverre er det folk som gjør det veit om flere... Anonymous poster hash: 6fc35...25f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå