Gå til innhold

Vond opplevelse på babyshower i går... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble invitert i babyshower hos en gammel barndomsvenninne. Tenkte at det kunne bli litt ubehagelig å gå, siden jeg ikke kjente så mange av de som skulle dra, men fant ut at jeg ville stille opp for barndomsvenninna mi. Fant en gave, skrev et hyggelig kort og bakte ei kake som jeg tok med.

Hilser på folk når jeg kommer og da sier bestevenninna til barndomsvenninna mi: "å, du er hun som er invitert fordi du alltid gir så fine gaver" og så ler hun... Syntes det var ubehagelig og ikke så hyggelig å høre, men ristet det av meg og smilte tilbake. Jeg er kjent for å være flink til å finne unike ting og legge mye tid i gaver.

Så sitter vi rundt bordet og pakkene åpnes... Så sier barndomsvenninna mi: "Her er gaven fra xx, ja! Jeg inviterte deg bare fordi du gir så fine gaver. Og så lo hun god og sa: nei da, bare tuller.

Det stakk skikkelig i meg. Følte meg for det første veldig dumt der jeg satt. Ble jeg virkelig invitert kun på grunn av det? Det hadde vært greit nok hvis jeg ikke hadde fått visst det, men nå føler jeg meg skikkelig fæl. Følte meg utilpass resten av kvelden, selv om jeg forsøkte å skjule det

=/

Anonymous poster hash: 5dc86...976
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva folk får seg til å si! :(

Skjønner godt at du ikke følte deg noe bra etter slike kommentarer!

Regner med at du ikke kommer til å ha noe mer denne venninnen å gjøre?!

Prøv å ta til deg det positive om at du er flink til å finne gaver i hvertfall, bare sørg for å gi de til de som fortjener det rundt deg :)

Klem! :)

Anonymous poster hash: c7918...94e
Skrevet

Jeg tenker at dette kan ha vært en litt dårlig intern spøk mellom barndomsvenninnen din og bestevenninnen hennes. At barndomsvenninnen din kanskje har fortalt om deg til bestevennina, samtidig sagt til henne at du er flink til å finne gaver og så har det utviklet seg til en spøk dem immellom, uten at det ligger noe sannhet i det? Forstår at du syntes det var ekkelt, men det trenger jo strengt tatt ikke være vondt ment..

Skrevet

Huff, forstår deg godt - tror jeg ville følt det samme.

Kan hende det bare var ubetenksomt og kun ment som spøk, men de viser i hvert fall at de har svært korte sosiale antenner.

Jeg tror jeg ville vært litt tilbakeholden fremover, se om du blir bedt på ting som ikke involverer gaver osv.

Og kanskje ville jeg også sagt fra til venninnen min, si hva hun første sa og så at hun selv deretter gjentok det samme. Men trolig ville jeg bare sett det an en stund.

Når det er sagt - så koselig at du legger så mye i å finne riktige gaver til folk! :)

Det viser at du har et godt hjerte og at du prøver å gjøre ditt beste for andre :)

Anonymous poster hash: f12d3...e78
Skrevet

Om det er noen trøst, så syns nok resten av deltakerne at dette var like ubehagelig som du, og den som var ubehagelig og ekkel var "venninnen".

Jeg ville ha notert meg at dette mennesket har en slik atferd og unngått omgang med henne, fra nå av, siden dette ikke ble kommentert i går. Hev deg over dette og ikke kommenter. Hadde også forventet at dette ble kommentert fra min barndomsvenninne.

Min respons ville ha vært noe slik: man stiller opp for sine medmennesker når man blir invitert. Du kan jo ikke vite noe om din venninnes situasjon. Muligens har hun ikke flust med venninner. Da er man høflig og deltar til hennes beste. Man forventer ikke at voksne damer oppfører seg som gribber.

Trist at du fikk en uhyggelig kveld, men det er nok flere som at reagert på disse kommentarene.

Anonymous poster hash: 9a63c...895

Skrevet

Tusen takk for fine svar, det varmer :wub:

Jeg valgte å ikke kommentere det de sa, jeg smilte og lo, men det jeg egentlig ville var bare å synke ned i et hull. Det er ikke noe særlig å føle at man bare blir invitert fordi man gir fine gaver, ikke fordi noen ønsker deg der. Det var jo en kommentar som kom fra både barndomsvenninna mi og bestevenninna hennes. Det kan hende at det var en intern spøk, jeg vet ikke, men jeg følte det i hvert fall ikke slik der og da.

Takk for respons. Jeg velger å heve meg over det, selv om jeg skal innrømme at det stakk ganske godt.

HI

Anonymous poster hash: 5dc86...976
Skrevet

Kan jo hende hun sa det, fordi hun trodde det ville lette på trykket, etter venninnen hennes sa slikt foran deg, at de har hatt en intern spøk om det, men hun ikke likte at du fikk høre om den slik. Gjorde et tappert forsøk på å le det bort, men gjorde vondt verre for deg? Huff :(

Om ikke, så ville jeg ikke hatt stort mer med henne å gjøre, kanskje noen høflighets fraser, men det hadde holdt for meg...

Anonymous poster hash: 3cf6c...967
Skrevet

Det du kan gjøre, om du føler at vennskapet til barndommsvenninnen din er noe å ta vare på , er å ta en telefon til henne. Kanskje du kan si det som det er, at du håper at det bare var en teit spøk men at du ble såret av den.. Se hva hun sier da, kanskje?

Skrevet

Jeg er nok ganske sikker på at hun bare tullet. Hun ville nok helt sikkert ha deg der av andre grunner enn at di gir fine gaver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...