Gå til innhold

Teit av meg å tenke sånn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en venninne som jeg ikke har så mye kontakt med. Men jeg er fadder på sønnen hennes og følger derfor opp bursdager og jul med gaver, å besøker de om vi er i område. Men de bor nesten 2timer unna oss, å i helt motsatt retning av hvor vi vanligvis drar, for vi har ingen annen grunn til å dra dit.

De for den del kjører flere ganger i mnd forbi oss, fordi vi bor rett utenfor byen og de må kjøre via oss for å komme til byen eller til foreldrene og flere i slekta dems.

I sommer fødte jeg og trudde de kom til å ville hilse på den lille. Flere mnd er gått og enda har vi ikke sett til dem.

Er det rett at jeg må reise til dem før jul med julegave? Virker kanskje egoistisk, men jeg mener de burde komme innom å hilse på først, at jeg kan gi julegaven da?

Spesielt tenker jeg på det fordi jeg vet at de flere ganger har kjørt forbi her.

Er jeg teit? Hva bør jeg gjøre?

Anonymous poster hash: 858ea...683

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ringt henne og fortalt at du hadde satt pris på om de stakk innom en tur for å hilse på din lille, og at de da kan få med seg julegaver i samme slengen.

Det må gå begge veier, mener jeg. Ikke bare den ene som skal holde kontakt, selv om du er fadder.

Synes ikke du er teit!

Gratulerer med den lille :)

Anonymous poster hash: 753db...8c0
Skrevet

Takk for det og takk for svar!

Hi

Anonymous poster hash: 6b8d5...d86
Gjest suzette
Skrevet

Jeg ville ringt henne og fortalt at du hadde satt pris på om de stakk innom en tur for å hilse på din lille, og at de da kan få med seg julegaver i samme slengen.

Det må gå begge veier, mener jeg. Ikke bare den ene som skal holde kontakt, selv om du er fadder.

Synes ikke du er teit!

Gratulerer med den lille :)

Anonymous poster hash: 753db...8c0

Signerer

Skrevet

Kanskje du kan invitere dei på besøk?  Ikkje alle er like flinke til å ta initiativ sjølve, men det er lettare å få på kalendaren om ein blir invitert.

Skrevet

Det er naturlig å tenke sånn. Tror de fleste gjør det. Og de som ikke gjør det er vel sånne som feks venninnen din her.

Men gi henne en sjanse. Si at hun må komme snart og hun er velkommen. Om hun blir glad og sier det bil hun så er det fint.

Begynner hun derimot å bortforklare og fortsatt liten interesse så degrader henne fra venninne til bekjent.

Anonymous poster hash: 2690d...99c

Skrevet

Du har sagt ja til å være fadder på sønnen hennes og det er en forpliktelse uansett hvilket ofrhold du har til henne. 

Når det er sagt syns jeg det er merkelig av venninnen din, men prøv å invitere henne.

Anonymous poster hash: 03674...4ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...