Gå til innhold

Hvor mange gir dere julegave til? Hvordan relasjon har du til dem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg/vi skal kjøpe til: Ca 40 stk

Samboer

Barn

Foreldre

Søsken

Nieser/nevøer

Barnas faddere

Noen venner

Fadderbarn

En gammel tante

Anonymous poster hash: 78343...52c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca 20 gaver. Det er bare de nærmeste, barn, søsken/svigersøsken foreldre/svigerforeldre, nevøer og nieser, besteforeldre. Ja og så må kanskje mannen få en :)

Skrevet

Mann

1 barn

Foreldre

Søsken
Nevøer/nieser

Fadderbarn

Bestevennen til barnet

Besteforeldre

En tante

To nabobarn

21 til sammen. Eller 22 med gaven fra mannen til meg da. :P

Anonymous poster hash: 5cfa5...d5f
Skrevet

Blir ca 25 gaver tror jeg, pluss at jeg handler inn for en gammel onkel :) Så blir rundt 50 gaver jeg må finne. 

Anonymous poster hash: 34261...cd4
Skrevet

Her blir det vel rundt 20 stk.

Samboer

Barn

Foreldre (med steforeldre)

Tantebarn

Besteforeldre

Barna til de nærmeste venninene

Et par søskenbarn som er små.

Vi søstrene pleier å finne på noe sammen en dag før jul som gave til hverandre i stede for å kjøpe noe, det er veldig koselig ;)

Anonymous poster hash: 9f582...8c9
Skrevet

Tre besteforeldre

En oldemor

Fem sett tanter/onkler

En nevø

Barnet vårt

10 barn (fadderunger, søsken av fadderunger, en nær venn av ungen)

Jeg kjøper til mannen/han til meg

Anonymous poster hash: d110e...81f
Skrevet

En hel haug, tenker jeg. Oss og ungene, søster og hennes barn, venninnene mine, deres barn, barnas venner, min fetter og kusine med familier, mannens store familie og hans venner - mange.

Anonymous poster hash: 97dfc...7ac
Skrevet

Rundt 30. De er: 

Besteforeldre, foreldre, nieser/nevøer, tre svogere, mann, barn, noen få venninner og barn til venner.

Anonymous poster hash: 6cced...90a
Skrevet

Mann

2 barn

5 tantebarn

1 søster uten barn

Bestemor

Svigers

Mine foreldre

Så kjøper barna til 2 venner hver.

Anonymous poster hash: 64aba...e11

Skrevet

Pappa feirer ikke jul så han vil ikke ta imot noe gave.

Men kjøper til:

mamma

3 søsken

5 tantebarn

foreldrene til barnefaren ettersom vi skal feire jul der i år

også sønnen min da.

Venninene mine har vi heldigvis bestemt oss for å ikke kjøpe gaver til hverandre.

Likegreit når ingen av oss vet hva vi skal kjøpe.

Skrevet (endret)

Har pleid å kjøpe til

Foreldrene våre

Besteforeldrene våre

Mine barn, min mann (og han til meg)

Våre søsken

Nieser og nevøer

Noen vennepar

De vi feirer med

Endret av Fruen i huset
Skrevet

4 foreldre

1 besteforelder

3 barn

3 fadderbarn

5 nieser/nevøer

til hverandre fra barna

også gir vi en liten oppmerksomhet til et par stykker utenom. Flaxlodd e.l. 

Skrevet

Her havner vi på ca 45 gaver.... Synes dette julegavestyret har blitt et forferdelig dyrt mas og pes. Mister litt gleden av å gi innimellom da det bare blir stress og en ganske stor økonomisk belastning.

Vi gir til:

Barna våres

Fra meg til mannen og motsatt

Foreldre

Besteforeldre

Mine søsken, ikke mannens søsken. ( mine er så små at de ikke har egen familie enda- 13-18 år)

Tante og onkel unger (istedenfor mannens søsken)

Mine fire fadderbarn

Vårt fosterbarn sin biologiske mor

Vårt fosterbarn sitt biologiske søsken

Fosterhjemmet til søsteren sin biologiske datter.

Tre vennepar sine barn.

Har prøvd å bremse dette gavegreiene litt men får ikke noe gehør. Vi har stor familie og det blir veldig mange gaver og innmari dyrt. Har hatt lyst å kutte ut venners barn og tante/onkelunger over konfirmant alder. Fikk til svar at de hadde så liten familie at da fikk nesten ikke barna dems gaver. Ville at barna sine skulle få mange gaver....

Til neste år tror jeg at jeg bare gjør meg upopulær og sier at slik blir det fra oss likevel selv om de ikke ønsker det.

Anonymous poster hash: f2295...f65

Skrevet

Godt noen setter ord på det! Jeg synes også julegavene er blitt hysteri, å krever alt for mye, både av økonomi, tid og energi.

Hi

Anonymous poster hash: 78343...52c

Skrevet

På min side av familien har vi heldigvis sluttet å gi til "alle", så jeg gir bare til mamma og pappa, søster, søsters samboer og deres barn.

På min samboers side er det nærmeste familie pluss alle tanter, onkler, fettere og kusiner, og deres barn igjen... Jeg synes dette er litt tullete, greit nok å gi til barna, men etter at de fyller 18 år synes jeg faktisk man kan slutte å gi til hverandre. Det ender med at man hvert år får masse "tulleting" som man ikke vet hvor man skal gjøre av... Mye fint også selvfølgelig, men jeg hadde helt ærlig foretrukket å avvikle en del av den gavegivingen der.

Skrevet

Foreldre på begge våres sier, hverandre, søsken på begge våres sider, nieser og nevøer på min side og den ene kusinen min som vi har kontakt med. Svigermormor og eget barn. 15 stk da

Anonymous poster hash: 26c9f...873
Skrevet

Mine og hans foreldre

Hans bestemor

4 tante- og onkelbarn

3 fadderbarn

barnets 6 faddere

mine søsken

hans bror og svigerinne

hans fosterbror

2 tanter

barna til 2 vennepar

Ender vel opp på 26 gaver fra meg og mannen, pluss noen smågaver(bilder) fra barnet til besteforeldre osv. Har også mange som har bursdag i jula, så må også ut med 6 bursdagsgaver.

Det blir dyrt.

Anonymous poster hash: b6e62...2a2
Skrevet (endret)

jeg/vi kjøper til:

samboer

1 barn

mine foreldre (1 eller 2 gaver)

hans foreldre med nye samboere (2- 4 gaver)

min bror med hans samboer med baby i magen (1- 3 gaver)

hans søster

6 venninner (men vi spleiser så jeg kjøper bare en av gavene, men det blir vel ca 100 kr vi spytter i til hver av de andre)

I tillegg kjøper sikkert samboer til noen kompiser også, men aner ikke hva som er planen der. :) Han kjøper jo også til meg :)

edit: ca 15 gaver jeg må være med å finne ;) 

Endret av rytme
Skrevet

1 barn

Samboer

Foreldre

Søster

Svigerforeldre

2 svigerinner m/mann

6 tantebarn

7 veninner

5 barn av veninner

2 hunder

mm....

Nå er jeg av typen som elsker å kjøpe gaver til andre, og var godt i gang/nesten ferdig i sommer :-D Hadde vert lykkeligt med gaveshopping som jobb :-D

Anonymous poster hash: f5375...804
Skrevet

Gir til barna i familien. 

That's it.

Er snakk om 10 barn.

Hadde vi hatt en mye bedre økonomi så hadde vi kanskje gitt til flere, men jeg føler uansett at når man er voksen så trenger man ikke allverdens lenger. Gir julekort til resten med noen personlige ord til hver av dem. 

Skrevet

Mannen

2 barn

2 søstere+ 2 svogere

svigers

3 barn av venninner

mamma

en kusine

5 tantebarn + en x svoger.

Jeg kjøper ca 6-10 julegaver til ene niesen min (datteren til x svoger) fordi hun ikke får julegaver av noen andre + at jeg lager pakkekalender til henne i år.

I fjor fikk hun kun julegaver av oss på julaften, jeg syns så synd på henne så jeg bruker mer på henne enn egne barn.

Skrevet

Litt over 20 gaver ordnes her.<br /><br />4 foreldre.<br />1 bestemor + 2 besteforeldre til min halvbror.<br />Mann.<br />2 barn.<br />5 søsken og svigersøsken.<br />2 barn av venner.<br />1 venninne som ikke har barn.<br />5 kollegaer (her er det kun noe symbolsk)<br />1 nabo.<br />1 felles oppmerksomhet til de voksne i barnehagen til barna.<br /><br />Noe av utfordringen synes jeg er at det er så mange av disse som har bursdag tett opp mot jul, både før og etter. Dermed er det dobbelt opp på både mann, barn, søsken, venners barn, besteforeldre osv.<br /><br />Tidligere har jeg gitt en oppmerksomhet til alle de voksne i barnas barnehage, de er ikke så mange, men nå gir jeg heller noe felles som de kan ha på pauserommet.

Anonymous poster hash: a4863...a82

Gjest mamma til goprinsen
Skrevet (endret)

2 foreldre

2 svigerforeldre + en stesvigerfar

1 svoger

2 bror og svigerinne

1 svigerinne

1 bestefar

1 onkel

2 par Onkel og tante

et søskenbarn

ungene til søskenbarnet mitt 2

et vennepar

barna til venneparet 2 stk

1 venninne

1 kompis

2 til jentene til ei vennine

en gave til søskenbarnet mitt ( det yngste som er rundt 17 mnd på julaften.

barnet til et annet søskenbarn

Stebarnet mitt og ungen vår

25 gaver,men stebarnet og ungen vår får selvsagt mer enn en gave,så kanskje kjøpt 40 i alt

Endret av mamma til goprinsen
Skrevet

Kjøper til mine tantebarn, min yngste bror (atpåklatt) og en fetter da jeg har mye kontakt med en av mine tanter, samt mine egne to små :-) Foreldrene mine får bilder av barna, samme gjør min bestemor. Jo, og datteren til min bestevenninne :-)

Skrevet

Jeg gir til

-mine to søstre m/samboere og min bror.

-min halvbror m/kone samt deres ene barn.

-til mitt eget barn

-til min samboer

-til barnefar og hans kjæreste

-til ett vennepar

Samboeren tar seg av gaver til sine :) Jeg har knapt med familie, så det blir ikke så mye gaver.

Anonymous poster hash: 183bc...8aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...