Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #1 Skrevet 3. november 2013 Jeg/vi skal kjøpe til: Ca 40 stk Samboer Barn Foreldre Søsken Nieser/nevøer Barnas faddere Noen venner Fadderbarn En gammel tante Anonymous poster hash: 78343...52c
Tarssan Skrevet 3. november 2013 #2 Skrevet 3. november 2013 Ca 20 gaver. Det er bare de nærmeste, barn, søsken/svigersøsken foreldre/svigerforeldre, nevøer og nieser, besteforeldre. Ja og så må kanskje mannen få en
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #3 Skrevet 3. november 2013 Mann 1 barn Foreldre SøskenNevøer/nieser Fadderbarn Bestevennen til barnet Besteforeldre En tante To nabobarn 21 til sammen. Eller 22 med gaven fra mannen til meg da. Anonymous poster hash: 5cfa5...d5f
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #4 Skrevet 3. november 2013 Blir ca 25 gaver tror jeg, pluss at jeg handler inn for en gammel onkel Så blir rundt 50 gaver jeg må finne. Anonymous poster hash: 34261...cd4
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #5 Skrevet 3. november 2013 Her blir det vel rundt 20 stk. Samboer Barn Foreldre (med steforeldre) Tantebarn Besteforeldre Barna til de nærmeste venninene Et par søskenbarn som er små. Vi søstrene pleier å finne på noe sammen en dag før jul som gave til hverandre i stede for å kjøpe noe, det er veldig koselig Anonymous poster hash: 9f582...8c9
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #6 Skrevet 3. november 2013 Tre besteforeldre En oldemor Fem sett tanter/onkler En nevø Barnet vårt 10 barn (fadderunger, søsken av fadderunger, en nær venn av ungen) Jeg kjøper til mannen/han til meg Anonymous poster hash: d110e...81f
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #7 Skrevet 3. november 2013 En hel haug, tenker jeg. Oss og ungene, søster og hennes barn, venninnene mine, deres barn, barnas venner, min fetter og kusine med familier, mannens store familie og hans venner - mange. Anonymous poster hash: 97dfc...7ac
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #8 Skrevet 3. november 2013 Rundt 30. De er: Besteforeldre, foreldre, nieser/nevøer, tre svogere, mann, barn, noen få venninner og barn til venner. Anonymous poster hash: 6cced...90a
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #9 Skrevet 3. november 2013 Mann 2 barn 5 tantebarn 1 søster uten barn Bestemor Svigers Mine foreldre Så kjøper barna til 2 venner hver. Anonymous poster hash: 64aba...e11
me_87 Skrevet 3. november 2013 #10 Skrevet 3. november 2013 Pappa feirer ikke jul så han vil ikke ta imot noe gave. Men kjøper til: mamma 3 søsken 5 tantebarn foreldrene til barnefaren ettersom vi skal feire jul der i år også sønnen min da. Venninene mine har vi heldigvis bestemt oss for å ikke kjøpe gaver til hverandre. Likegreit når ingen av oss vet hva vi skal kjøpe.
Fruen i huset Skrevet 3. november 2013 #11 Skrevet 3. november 2013 (endret) Har pleid å kjøpe til Foreldrene våre Besteforeldrene våre Mine barn, min mann (og han til meg) Våre søsken Nieser og nevøer Noen vennepar De vi feirer med Endret 3. november 2013 av Fruen i huset
MamaLadyBug Skrevet 3. november 2013 #12 Skrevet 3. november 2013 4 foreldre 1 besteforelder 3 barn 3 fadderbarn 5 nieser/nevøer til hverandre fra barna også gir vi en liten oppmerksomhet til et par stykker utenom. Flaxlodd e.l.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #13 Skrevet 3. november 2013 Her havner vi på ca 45 gaver.... Synes dette julegavestyret har blitt et forferdelig dyrt mas og pes. Mister litt gleden av å gi innimellom da det bare blir stress og en ganske stor økonomisk belastning. Vi gir til: Barna våres Fra meg til mannen og motsatt Foreldre Besteforeldre Mine søsken, ikke mannens søsken. ( mine er så små at de ikke har egen familie enda- 13-18 år) Tante og onkel unger (istedenfor mannens søsken) Mine fire fadderbarn Vårt fosterbarn sin biologiske mor Vårt fosterbarn sitt biologiske søsken Fosterhjemmet til søsteren sin biologiske datter. Tre vennepar sine barn. Har prøvd å bremse dette gavegreiene litt men får ikke noe gehør. Vi har stor familie og det blir veldig mange gaver og innmari dyrt. Har hatt lyst å kutte ut venners barn og tante/onkelunger over konfirmant alder. Fikk til svar at de hadde så liten familie at da fikk nesten ikke barna dems gaver. Ville at barna sine skulle få mange gaver.... Til neste år tror jeg at jeg bare gjør meg upopulær og sier at slik blir det fra oss likevel selv om de ikke ønsker det. Anonymous poster hash: f2295...f65
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #14 Skrevet 4. november 2013 Godt noen setter ord på det! Jeg synes også julegavene er blitt hysteri, å krever alt for mye, både av økonomi, tid og energi. Hi Anonymous poster hash: 78343...52c
Cruella De Vil Skrevet 4. november 2013 #15 Skrevet 4. november 2013 På min side av familien har vi heldigvis sluttet å gi til "alle", så jeg gir bare til mamma og pappa, søster, søsters samboer og deres barn. På min samboers side er det nærmeste familie pluss alle tanter, onkler, fettere og kusiner, og deres barn igjen... Jeg synes dette er litt tullete, greit nok å gi til barna, men etter at de fyller 18 år synes jeg faktisk man kan slutte å gi til hverandre. Det ender med at man hvert år får masse "tulleting" som man ikke vet hvor man skal gjøre av... Mye fint også selvfølgelig, men jeg hadde helt ærlig foretrukket å avvikle en del av den gavegivingen der.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #16 Skrevet 4. november 2013 Foreldre på begge våres sier, hverandre, søsken på begge våres sider, nieser og nevøer på min side og den ene kusinen min som vi har kontakt med. Svigermormor og eget barn. 15 stk da Anonymous poster hash: 26c9f...873
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #17 Skrevet 4. november 2013 Mine og hans foreldre Hans bestemor 4 tante- og onkelbarn 3 fadderbarn barnets 6 faddere mine søsken hans bror og svigerinne hans fosterbror 2 tanter barna til 2 vennepar Ender vel opp på 26 gaver fra meg og mannen, pluss noen smågaver(bilder) fra barnet til besteforeldre osv. Har også mange som har bursdag i jula, så må også ut med 6 bursdagsgaver. Det blir dyrt. Anonymous poster hash: b6e62...2a2
rytme Skrevet 4. november 2013 #18 Skrevet 4. november 2013 (endret) jeg/vi kjøper til: samboer 1 barn mine foreldre (1 eller 2 gaver) hans foreldre med nye samboere (2- 4 gaver) min bror med hans samboer med baby i magen (1- 3 gaver) hans søster 6 venninner (men vi spleiser så jeg kjøper bare en av gavene, men det blir vel ca 100 kr vi spytter i til hver av de andre) I tillegg kjøper sikkert samboer til noen kompiser også, men aner ikke hva som er planen der. Han kjøper jo også til meg edit: ca 15 gaver jeg må være med å finne Endret 4. november 2013 av rytme
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #19 Skrevet 4. november 2013 1 barn Samboer Foreldre Søster Svigerforeldre 2 svigerinner m/mann 6 tantebarn 7 veninner 5 barn av veninner 2 hunder mm.... Nå er jeg av typen som elsker å kjøpe gaver til andre, og var godt i gang/nesten ferdig i sommer :-D Hadde vert lykkeligt med gaveshopping som jobb :-D Anonymous poster hash: f5375...804
Dini Skrevet 4. november 2013 #20 Skrevet 4. november 2013 Gir til barna i familien. That's it. Er snakk om 10 barn. Hadde vi hatt en mye bedre økonomi så hadde vi kanskje gitt til flere, men jeg føler uansett at når man er voksen så trenger man ikke allverdens lenger. Gir julekort til resten med noen personlige ord til hver av dem.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 4. november 2013 #21 Skrevet 4. november 2013 Mannen 2 barn 2 søstere+ 2 svogere svigers 3 barn av venninner mamma en kusine 5 tantebarn + en x svoger. Jeg kjøper ca 6-10 julegaver til ene niesen min (datteren til x svoger) fordi hun ikke får julegaver av noen andre + at jeg lager pakkekalender til henne i år. I fjor fikk hun kun julegaver av oss på julaften, jeg syns så synd på henne så jeg bruker mer på henne enn egne barn.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #22 Skrevet 4. november 2013 Litt over 20 gaver ordnes her.<br /><br />4 foreldre.<br />1 bestemor + 2 besteforeldre til min halvbror.<br />Mann.<br />2 barn.<br />5 søsken og svigersøsken.<br />2 barn av venner.<br />1 venninne som ikke har barn.<br />5 kollegaer (her er det kun noe symbolsk)<br />1 nabo.<br />1 felles oppmerksomhet til de voksne i barnehagen til barna.<br /><br />Noe av utfordringen synes jeg er at det er så mange av disse som har bursdag tett opp mot jul, både før og etter. Dermed er det dobbelt opp på både mann, barn, søsken, venners barn, besteforeldre osv.<br /><br />Tidligere har jeg gitt en oppmerksomhet til alle de voksne i barnas barnehage, de er ikke så mange, men nå gir jeg heller noe felles som de kan ha på pauserommet. Anonymous poster hash: a4863...a82
Gjest mamma til goprinsen Skrevet 4. november 2013 #23 Skrevet 4. november 2013 (endret) 2 foreldre 2 svigerforeldre + en stesvigerfar 1 svoger 2 bror og svigerinne 1 svigerinne 1 bestefar 1 onkel 2 par Onkel og tante et søskenbarn ungene til søskenbarnet mitt 2 et vennepar barna til venneparet 2 stk 1 venninne 1 kompis 2 til jentene til ei vennine en gave til søskenbarnet mitt ( det yngste som er rundt 17 mnd på julaften. barnet til et annet søskenbarn Stebarnet mitt og ungen vår 25 gaver,men stebarnet og ungen vår får selvsagt mer enn en gave,så kanskje kjøpt 40 i alt Endret 4. november 2013 av mamma til goprinsen
mamma'n til 2 :) Skrevet 4. november 2013 #24 Skrevet 4. november 2013 Kjøper til mine tantebarn, min yngste bror (atpåklatt) og en fetter da jeg har mye kontakt med en av mine tanter, samt mine egne to små :-) Foreldrene mine får bilder av barna, samme gjør min bestemor. Jo, og datteren til min bestevenninne :-)
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #25 Skrevet 4. november 2013 Jeg gir til -mine to søstre m/samboere og min bror. -min halvbror m/kone samt deres ene barn. -til mitt eget barn -til min samboer -til barnefar og hans kjæreste -til ett vennepar Samboeren tar seg av gaver til sine Jeg har knapt med familie, så det blir ikke så mye gaver. Anonymous poster hash: 183bc...8aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå