Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er en gutt på 20 år som har ekstremt krøllete og tørt hår.

Prøvd mange forskjellige rettetanger, men ingen ser ut til å funke bra fordi håret mitt ser helt merkelig og tørt ut når jeg har brukt den.
Når jeg har rettet håret tar jeg i DIFI eller renati noe som funker dårlig.

Noen tips til voks og rettetang?

Eller noen tips til andre forumer som kanskje kan hjelpe meg?

Setter utrolig stor pris på alle svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du afrikaner kan jeg ikke hjelpe deg.

Ellers kan du ta skikkelig kur med jevne mellomrom på håret for å fukte det. Mange sverger til rømme eller yoghurt som en billig maske som faktisk fungerer veldig bra.

Ikke gre håret mens det er vått. 

Men det letteste er vel å ta en tur til frisør, så kan du få gode tips om håret ditt :)

Anonymous poster hash: 3a1a1...10d
Skrevet

er ikke afrikaner :P men skal love deg, frisøren har jo ikke peiling i det hele tatt...

Ellers kan du ta skikkelig kur med jevne mellomrom på håret for å fukte det. Mange sverger til rømme eller yoghurt som en billig maske som faktisk fungerer veldig bra.

Men det letteste er vel å ta en tur til frisør, så kan du få gode tips om håret ditt :)

Skrevet

er ikke afrikaner :P men skal love deg, frisøren har jo ikke peiling i det hele tatt...

Jeg har også nordisk hår som er krøllete og tørt, og som bruser veldig om jeg grer det feil.

Hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd en yoghurt-kur :) Rettetang sliter noe enormt på håret, så ville ikke anbefalt det, gjør det bare verre. Noen behandler håret kjemisk for krøller hos frisør, men det vet jeg ikke noe særlig om. Krøller er jo fint det, så hvorfor skjule det :) Du er jo mann så er så heldig at du kan ha det helt kort isåfall.

Skrevet

Hva er yoghurtkur??

Skal man ha et beger yoghurt naturell i håret? Hvor lenge?

Hva skal det utrette?

Afrowoman..

Anonymous poster hash: 9a425...cae

Skrevet

det ser ut som jeg har hvert med i ekstream make over etter jeg har brukt rettetang, fordi jeg ser så utrolig stygg ut med krøller. men hadde jeg bare fått det til å se naturlig ut hadde det hvert perfekt.

Skrevet

Hvor bor du? Anbefaler deg å gå innom Bobbys eller Vickys om du bor i Oslo. De kan sakene sine :)

Datteren min er halvt afrikansk, og her bruker vi ett merke som heter Macadamia.

http://www.beautybay.com/haircare/macadamianaturaloil/luxerepairset/

Dette settet hadde vi i nesten 6mnd. Drøy i bruk, og utrolig godt for håret hennes.

Husk at du bør bruke shampoer med langt mer olje enn normalt, nordisk hår.

Om du er mørkhåret, kan du prøve ut Amla-olje som fåes kjøpt på arabiske butikker :)

Rettetang ville jeg unngådd, da det sliter utrolig mye på håret..ved klipp, gå til afrikanske salonger. 

Skrevet

Lag en hårkur bestående av like deler balsam og honning, og gjerne en spiseskje aloevera gel. Brukes en til to ganger i uken, avhengig av hvor tørt håret ditt er. Ha det gjerne i over natten. Så vasker du håret som normalt, og tar bittelitt olivenolje på henda for å binde fuktigheten inni hårstrået og roe ned frizzet. Funker helt enormt bra på meg, ingenting annet som har gjort mitt porøse, krøllete hår så mykt og deilig. :-)

Anonymous poster hash: 7c498...bc7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...