Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #1 Skrevet 3. november 2013 De ringte og sa de hadde funnet lommeboka mi. Føler jeg må gi noe. Har en flaske rødvin her,er det bra nok? Anonymous poster hash: 50fc3...db2
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #2 Skrevet 3. november 2013 Man må jo ikke gi noe da, selv om det såklart er en hyggelig tanke Hadde jeg funnet en lommebok hadde jeg kun forventet å få et "Tusen takk!" Anonymous poster hash: 9a51c...003
Himmel og hav Skrevet 3. november 2013 #3 Skrevet 3. november 2013 Finnerlønn? 10% av pengene som var i den?
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #4 Skrevet 3. november 2013 Siden jeg kun har kortholder så ville det ikke vært mye å tjene på 10% av innholdet Men vær litt forsiktig med å gi bort alkohol, kan være mottakeren har et problem eller noe, veit du. Hva med en blomst? Anonymous poster hash: 41a99...9e8
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #6 Skrevet 3. november 2013 en hundrings Anonymous poster hash: e4abe...901
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #7 Skrevet 3. november 2013 Blomster og et kort Anonymous poster hash: 46f6b...b74
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #8 Skrevet 3. november 2013 Jeg skal ikke si helt sikkert at loven ikke er avskaffet, men du skal faktisk gi finnerlønn, og finneren har faktisk rett til å nekte å gi tilbake gjenstanden før han har fått det han har krav på. 10-20% av verdien på det som er funnet, er ikke bare kontanter. Hvis du har en Gucci-lommebok, kanskje et gavekort og 30 000,- på konto så kan man jo i teorien si at finnerlønn skal regnes ut etter verdien på dette. Når denne loven ble opprettet var det kanskje ikke så vanlig med bankkort, så da var jo ikke dette en reell problemstilling. Anonymous poster hash: 446cb...12d
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #9 Skrevet 3. november 2013 Jeg ville gitt en blomst eller noe - du vet ikke hva de har av alkoholvaner eller hvor gammel finneren var. Evt suppler med noe sjokolade :-) Anonymous poster hash: ba45e...341
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #10 Skrevet 3. november 2013 Jeg fikk blomsterbukett:-) Anonymous poster hash: f193d...a90
Tabitha Skrevet 3. november 2013 #11 Skrevet 3. november 2013 Vi fikk en høy konfekteske, som så ut som den var kjøpt på taxfree. Hvis du gir vinflaske til avholdsmennesker, må de enten gi den bort til noen andre eller takke pent nei. Og det er ikke så kjekt for avholdsmennesker å gi bort vinflasker til andre.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #12 Skrevet 3. november 2013 10% av verdien. Finnes en lov for finnerlønn. Dvs verdien av selve lommeboka, kontanter, gavekort e.l.. Selvsagt ikke av det du har på konto, for kortet der hadde du sperret om det var borte så den verdien hadde ikke vært tapt, og ingen aner heller hva du har på konto. Hadde du ingenting i verdier der så ville jeg gitt blomster eller konfekt kanskje. Anonymous poster hash: c1c51...39d
Bustetroll Skrevet 3. november 2013 #13 Skrevet 3. november 2013 En flaske vin eller konfekt er fint. Jeg ville ikke gitt penger ..Jeg har funnet x-antall lommebøker, og aldri fått en dritt.Fikk en flaske vin en gang, men da fant jeg en hund, ikke en lommebok
Bustetroll Skrevet 3. november 2013 #14 Skrevet 3. november 2013 10% av verdien. Finnes en lov for finnerlønn. Dvs verdien av selve lommeboka, kontanter, gavekort e.l.. Selvsagt ikke av det du har på konto, for kortet der hadde du sperret om det var borte så den verdien hadde ikke vært tapt, og ingen aner heller hva du har på konto. Hadde du ingenting i verdier der så ville jeg gitt blomster eller konfekt kanskje. Anonymous poster hash: c1c51...39d For en idiotisk lov...
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #15 Skrevet 3. november 2013 10% av verdien. Finnes en lov for finnerlønn. Dvs verdien av selve lommeboka, kontanter, gavekort e.l.. Selvsagt ikke av det du har på konto, for kortet der hadde du sperret om det var borte så den verdien hadde ikke vært tapt, og ingen aner heller hva du har på konto. Hadde du ingenting i verdier der så ville jeg gitt blomster eller konfekt kanskje.Anonymous poster hash: c1c51...39d det er langt fra bestandig du har rett på finnerlønn. Ligger lommeboka i en butikk, på bussen, hjemme hos noen eller liknende har du det ikke. Du har heller ikke krav på finnerlønn i forhold til hvor mye det står på kontoene som tilhører kortene i lommeboka. Hva det ville kostet å skaffe seg nye bankkort, førerkort osv kan derimot telles med så vidt jeg har forstått. Anonymous poster hash: 8a2ca...186
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå