Gå til innhold

Kjøper barna deres gave til søsknene sine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aner ikke hva som er vanlig og husker ikke hvordan det var da jeg var lita.

Har tre små barn, er lite glad i billig ræl, så jeg synes det blir så mye unødvendige småting til jul fra før. Skal alle barna kjøpe til hverandre blir det uansett ikke noe dyrt, men to smågaver ekstra i tillegg til gave fra oss, gave fra nissen, kalendergaver og alt de får fra besteforeldre osv.

Men er det vanlig at de gir til hverandre fra de er små så må de jo få det.

Ingen er i skolealder ennå.

Anonymous poster hash: 10d8c...ac6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Våre 4 barn er mellom 2-12 år, vi har en fast bytur der vi kjøper gaver til hverandre før jul. En av oss tar med et og et barn bort fra de andre så de kan shoppe. Kjøper for 100-200 hver. Av og til slår de seg sammen hvis de ser noe dyrere. Så går de en runde alle med en av oss voksne på tur så alle barna får spleise på noe til meg og noe til mannen.

De setter såååå stor pris på dette når julaften kommer :) Min søster fortalte at barna hennes ble så lei seg på julaften fordi de ikke hadde fått kjøpt gave til mamma'n, så det er absolutt noe å tenke på.

De kjøper jo til venner, hyggelig å få kjøpe til familien sin også :)

Anonymous poster hash: a0eda...738

Skrevet

Ja, det gjør de. Du får jo noe ordentlig for 100-200 kr, bare å gå i f.eks. en bokhandel, det!

Skrevet

Jeg har tre barn på 8, 2 og 1 år. Hun på 8 får gave fra småsøsknene sammen, og kjøper gave fra seg selv til dem (som hun får penger til av oss). Hun synes det er veldig stas. :)

De to minste er med på gaven fra oss til den andre, synes ikke det er nødvendig at de gir hverandre gaver enda, siden de ikke skjønner det. Blir mer enn nok å åpne uansett.

Anonymous poster hash: 3d07d...501
Skrevet

kommer til å gjøre det ja ! (jeg ordner)

Anonymous poster hash: c71ee...d5a
Skrevet

Her pleier ungene å lage de fleste gavene, også til hverandre. De legger mye arbeid i det. I år bever eldste på 8 et stoff som hun skal sy nettbrettfuteral av til yngste. Yngste på 6 broderl bokmerke til eldste. Noen gaver kjøper de også for penger de har tjent på oppgaver som å bære ved, husarbeid ol. De får ofte mye ut av pengene ved å kjøpe brukt. Det har de ingen motforestillinger mot. Vi kjøper ingen gaver på vegne av barna, men vi hjelper dem selvfølgelig med å lage ting ol.

Anonymous poster hash: ccd56...fff

Skrevet

kommer til å gjøre det ja ! (jeg ordner)

Anonymous poster hash: c71ee...d5a

Nå kommer det jo an på hvor gamle barna deres er, men hvorfor tar gleden ved å plukke ut gaver til søsknene fra barna?

Anonymous poster hash: 6d027...6bc

Skrevet

Ja, det gjør de :)

Også kjøper vi en ting til min stedatters søsken, våre barn får og gave derfra ;)

Bare noe småtteri til en 100lapp ca.

Finner masse gøy på salg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...