Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #1 Skrevet 2. november 2013 Tenker vugge i starten, er det best? Stellebord, bilstol, og vogn. Trenger man noe mer i starten? Anonymous poster hash: 18e71...367
Skautrollet Skrevet 2. november 2013 #2 Skrevet 2. november 2013 vugge må du nok evt bytte ut når barnet er så stort at det kan sette seg opp og må over i sprinkelseng. Stellebord kan jo være greit,men da må du alltid huske å ha ei hånd på baby, ellers kan du jo bare ha ei stellemadrass. bilstol er greit å ha om en har bil selv. vogn e greit det å, syns nå jeg noe jeg syntes var nyttig for meg ihvertfall m andremann som var kolikk baby, bæresjal. nattpose om baby driver å sparker av seg dyna. og eller er det jo klær da, husk at du ikkje trenger så mye klær når de e nyfødte for de vokser utrolig fort
Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #3 Skrevet 2. november 2013 Likte aldri vugge. Brukte bagen til vogna i begynnelsen da babyen ikke likte den store sprinkelsenga.Ellers trengte jeg:bilstolvogndyne/vognpose + teppe til vognaklær (du trenger ikke mye klær men 6-7 skift..)evt. gulpekluterOg husk å handle ammeinnlegg + nattbind + en mild intimsåpe! Det er mine tips:) Anonymous poster hash: 175ff...f7c
Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #4 Skrevet 2. november 2013 Likte aldri vugge. Brukte bagen til vogna i begynnelsen da babyen ikke likte den store sprinkelsenga. Ellers trengte jeg: bilstol vogn dyne/vognpose + teppe til vogna klær (du trenger ikke mye klær men 6-7 skift..) evt. gulpekluter Og husk å handle ammeinnlegg + nattbind + en mild intimsåpe! Det er mine tips:) Anonymous poster hash: 175ff...f7c Hvor lå babyen og sov i starten, i vogna, eller satt du den på gulvet? ;-P bagen altså. Dette er min andre, men er fem år siden sist jeg gikk gravid.. Anonymous poster hash: 18e71...367
Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #5 Skrevet 2. november 2013 Likte aldri vugge. Brukte bagen til vogna i begynnelsen da babyen ikke likte den store sprinkelsenga. Ellers trengte jeg: bilstol vogn dyne/vognpose + teppe til vogna klær (du trenger ikke mye klær men 6-7 skift..) evt. gulpekluter Og husk å handle ammeinnlegg + nattbind + en mild intimsåpe! Det er mine tips:) Anonymous poster hash: 175ff...f7c Hvor lå babyen og sov i starten, i vogna, eller satt du den på gulvet? ;-P bagen altså. Dette er min andre, men er fem år siden sist jeg gikk gravid.. Anonymous poster hash: 18e71...367 Jeg ville ikke brukt vognbagen som fast sovested i starten, den er veldig tett rundt og gir dårligere sirkulasjon av luft enn f.eks en sprinkelseng eller vugge (som er mye større enn vognbag). En gang i blandt er ingen problem, men ville som sagt ikke brukt det fast. Min "must have"-liste til nyfødt baby: - Litt klær i de minste størrelsene - Bilstol - Seng - Vogn - Dyne og sengetøy - Stelleprodukter og stellematte (evt stellebord) - Egnet plass til dagsoving i stuen (type vugge eller kurv) Sprinkelsengen kan brukes på tvers i begynnelsen, ved å "sperre av ligg av sengen og legge babyen på tvers av sengen. Da føles den ikke så stor, men barnet blir vant til å sove der så man slipper at de blir utrygg i nytt sovemiljø når man må bytte fra vugge til seng senere. Anonymous poster hash: 8cd2c...ad1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå