Gå til innhold

Ble ganske lei meg i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter hadde besøk av sin kusine på 9 år. Jeg spurte hva hun ønsket seg til jul, og vi snakket litt om det. Plutselig så sier hun " farmor og farfar kjøpet alltid så billige jalla gaver til jul" Farmor og farfar er altså mine foreldre ( og jentas far sine foreldre). Jeg vet at mine foreldre alltid gir gaver til 1000- 1200'- til hvert barnebarn til jul/ og samme sum til bursdag.

Er det lite? Mine foredre er vanlig folk med vanlig god råd.

Vet at jentas besteforeldre på mors siden har veeldig god råd, men tror ikke de får mye mer derfra, men vet jo ikke sikkert.

Syntes bare det er veldig trist om det er slik at det er holdningen hun og hennes to eldre brødre har til farmor og farfar. Vet at de alltid legger sin sjel i å kjøpe fine gaver til barnebarna og jeg har aldri opplevd å fa "billig jalla" fra de.

Min bror en mann av få ord, men jeg sendte han hvertall en SMS der jeg sa hva hun hadde sagt, og håpte han ville ta en prat med barna sine hvis det faktisk var holdningen deres.

Anonymous poster hash: 5ada7...a7f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikker på at foreldrene dine ikke forskjellsbehandler og at jenta faktisk får kjipe julegaver?

Anonymous poster hash: 320ac...a2f
Skrevet

Det der tipper jeg ungen har fra noen, det er ikke sånt unger dikter opp av seg selv.

Anonymous poster hash: 69bc7...8fe

Skrevet

Kanskje hun bare hadde lært seg et nytt ord av en eldre bekjent og ville tøffe seg litt for kusina. Jeg sa veldig mye rart i den alderen bare for å være kul. 

Anonymous poster hash: de3ea...b2c
Skrevet

Sikker på at foreldrene dine ikke forskjellsbehandler og at jenta faktisk får kjipe julegaver? Anonymous poster hash: 320ac...a2f

Nei, de gjør ikke det, har vært med flere ganger og handlet julegaver til henne og brødrene, vi har også feiret jul sammen mange ganger, så vet at de ikke forskjellsbehandler.

Mvh HI

Skrevet

Kanskje hun bare hadde lært seg et nytt ord av en eldre bekjent og ville tøffe seg litt for kusina. Jeg sa veldig mye rart i den alderen bare for å være kul.   Anonymous poster hash: de3ea...b2c

Ja, jeg håper det.Min datter sa "ok ,så å få en DS er jalla?" Så heldigvis har datteren min ikke den holdningen.

Skrevet

Det der skjønte jeg Ikke helt. Er du en mann?

Anonymous poster hash: bfe68...c74

Skrevet

Nei, jeg er tante til denne jenta.

Hun kaller de farmor og farfar iom at hun er datteren til min bror

Skrevet

Denne jenten er hi sin niese, faren til niesen er hi sin bror. Dermed blir hi sine foreldre farmor og farfar til denne jenten. You see?

Anonymous poster hash: d4136...18e

Skrevet

Hehe..da må du lese en gang til ;)

Anonymous poster hash: 1e704...d15

Skrevet

Det der skjønte jeg Ikke helt. Er du en mann? Anonymous poster hash: bfe68...c74

Hva er det å skjønne? Hennes bror har barn. Derfor kaller hun HIs foreldre farmor og farfar. HIs barn kaller dem da sikkert mormor/morfar. Har du tungt for det?

Anonymous poster hash: efe65...cdc

Skrevet

Nei, 1000-1200 til barnebarn er ikke lite. Mine foreldre gir mitt barn gave for ca 1000,- og jeg synes det er mye, selv om hun er deres eneste barnebarn. Det blir jo vanvittige summer hvis det forventes MER enn det og man har mange barnebarn.

Anonymous poster hash: bc654...99e
Skrevet

Niesen din er tydeligvis bortskjemt.. Bra du gav din bror beskjed...litt dumt hvis barnet sier noe lignende til besteforeldrene..

Anonymous poster hash: eb5ec...897
Skrevet

Denne jenten er hi sin niese, faren til niesen er hi sin bror. Dermed blir hi sine foreldre farmor og farfar til denne jenten. You see?

Anonymous poster hash: d4136...18e

Aha. Ja, gikk vel litt fort i svingen. Takk, og takk for at du svarte på en høflig måte ;-)

Skrevet

Det der skjønte jeg Ikke helt. Er du en mann? Anonymous poster hash: bfe68...c74

Denne jenten er hi sin niese, faren til niesen er hi sin bror. Dermed blir hi sine foreldre farmor og farfar til denne jenten. You see?Anonymous poster hash: d4136...18e

Aha. Ja, gikk vel litt fort i svingen. Takk, og takk for at du svarte på en høflig måte ;-) Anonymous poster hash: bfe68...c74

He,he skulle bare mangle at en ikke kan svare på en høflig måte :) Mvh HI

Skrevet

Denne jenten er hi sin niese, faren til niesen er hi sin bror. Dermed blir hi sine foreldre farmor og farfar til denne jenten. You see?Anonymous poster hash: d4136...18e
Aha. Ja, gikk vel litt fort i svingen. Takk, og takk for at du svarte på en høflig måte ;-) Anonymous poster hash: bfe68...c74
He,he skulle bare mangle at en ikke kan svare på en høflig måte :) Mvh HI

Hehe, et høflig svar er slett ingen selvfølge her på dib ;)

Jeg skjønner godt du ble lei deg HI. Fint at du tok det opp med din bror.

Jeg blir også lei meg av at det er slik det er blitt. Synes det er tull at man må bruke hundrevis og tusenvis av kroner for at gavene skal være gode nok.

Så her regner jeg med at det er noen generelle holdninger i samfunnet som har smittet av på denne jenta.

Anonymous poster hash: 156f3...0d5

Skrevet

Hvorfor kan ikke julegavene være jalla selv om de er dyre? Penger har da ingenting med saken å gjøre.

Anonymous poster hash: 35f69...57d
Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Her tror jeg jammen meg at jeg hadde tatt en alvorsprat med min niese, ja.   Eller hvem som helst annen som hadde kommet med en slik uttalelse, uansett om det de fikk av gaver var "jalla" eller ikke.

Skrevet

Hvorfor kan ikke julegavene være jalla selv om de er dyre? Penger har da ingenting med saken å gjøre.

Anonymous poster hash: 35f69...57d

Jenta sier "billig jalla" og det inkluderer altså en Nintendo DS o.O

HI: Godt du sier ifra til din bror, får man håpe han er mann nok til å ta tak i det, om det så var et ny lært ord, så hører det ingen steds til, om foreldrene dine så hadde kjøpt noe for mindre penger også!

Anonymous poster hash: ca2f7...d34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...