Gå til innhold

Noen som giftet seg borgerlig? Hva hadde dere på dere? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så usikker selv.... vil ha noe som er i kne lengde/ midt på leggen, ikke hvitt - kanskje champagne eller perle rosa.... men er så usikker!! Liker blonde innslag, men er redd for at det blir "for dillete", eller?

Hva hadde dere på dere? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En nydelig hvit brudekjole med laaaangt slep. I håret hadde jeg en vakker tiara.

Anonymous poster hash: 98707...22c

Skrevet

Jeg hadde lang champagnefarvet skjørt som var omsydd til min høygravide mave, kremfarvet gravid singlet og en fin gjennomsiktig topp i krem og champagne over :)

Da har på deg akkurat det du har lyst til

Anonymous poster hash: 844ac...e9a
Skrevet

En nydelig hvit brudekjole med laaaangt slep. I håret hadde jeg en vakker tiara.

Ja, du hadde det selv om det var borgerlig? Høres fantastisk ut :) Men man kan altså også ha tradisjonell brudekjole selv om man ikke er i kirken? HI

Skrevet

Ja, du hadde det selv om det var borgerlig? Høres fantastisk ut :) Men man kan altså også ha tradisjonell brudekjole selv om man ikke er i kirken? HI

Ja! Jeg var jo brud selv om vi giftet oss på tinghuset. Jeg ville ha drømmekjolen og drømmedagen. Det er jo ikke noe annenhåndsbryllup fordi om man ikke ønsker at gud skal delta på seremonien :) Selvsagt kan du ha brudekjole på tinghuset! Jeg har vært i mange borgerlige vielser, og vil si at ca 80 % har tradisjonell hvit brudekjole. Kun de som ønsker en enkel markering har valgt en annen kjole.

Skrevet

Vi gjorde det hemmelig, så hadde på meg en enkel hvit kjole med litt blonder i. Gikk av ovenfor knærne.

Anonymous poster hash: b2e67...188
Skrevet

Ja! Jeg var jo brud selv om vi giftet oss på tinghuset. Jeg ville ha drømmekjolen og drømmedagen. Det er jo ikke noe annenhåndsbryllup fordi om man ikke ønsker at gud skal delta på seremonien :) Selvsagt kan du ha brudekjole på tinghuset! Jeg har vært i mange borgerlige vielser, og vil si at ca 80 % har tradisjonell hvit brudekjole. Kun de som ønsker en enkel markering har valgt en annen kjole.

Oi, så mange? :) Hmmm... kanskje jeg skal gå for noe litt mer "brudete" jeg å da :) Har jo egentlig lyst på det, har bare følt at det kanskje ikke passer av en eller annen grunn :P Men du har jo helt rett :)

Skrevet

Vanlige, afrikanske klær, samme med ham :)

Skrevet

Er du noe mindre brud på tinghuset enn i en kirke? Den brosjyren har jeg ikke fått. ;) Kritthvitt er for å symbolisere jomfrudom, mener den konservative siden av meg, men en fin offwhite/elfenben kan du like så gjerne bære i tinghuset, på en båt, fjelltopp, eller om så i et hagebryllup om du vil. Det er ikke flere restriksjoner på kjole enn andre ting, og ingen har vel sagt at du ikke får kake, men må nøye deg med muffins siden du har valgt bort kirke? ;)

Skrevet

Jeg hadde knelang blåturkis kjole i silke med plass til babymagen, akkurat det jeg hadde mest lyst på. Hadde jeg hatt lyst på stor, hvit brudekjole hadde jeg helt klart valgt det. Du er bruden, du velger akkurat den kjolen du vil!

Anonymous poster hash: 7a8a0...4bc

Skrevet

Jeg giftet meg i svart romslig silkekjole som gikk til knærne. Følte ikke for noe annet siden jeg veide over 100 kg. Angrer på det i dag. Har fått bort overvekten nå og kler meg bedre, og tenker mye på at jeg kunne valgt alt annet enn svart selv om jeg var stor ;)

Skrevet

Er du noe mindre brud på tinghuset enn i en kirke? Den brosjyren har jeg ikke fått. ;) Kritthvitt er for å symbolisere jomfrudom, mener den konservative siden av meg, men en fin offwhite/elfenben kan du like så gjerne bære i tinghuset, på en båt, fjelltopp, eller om så i et hagebryllup om du vil. Det er ikke flere restriksjoner på kjole enn andre ting, og ingen har vel sagt at du ikke får kake, men må nøye deg med muffins siden du har valgt bort kirke? ;)

Hahaha :D Ser absolutt poenget ditt! Vet ikke helt hvorfor jeg tenke sånn, men det er i allefall endret nå :) Kommer nok til å se på litt mer brudekjoler i den type jeg egentlig ville hatt fremover nå :)

Skrevet

Jeg hadde på meg bukse og bluse. Men vi gjorde ikke noe mer ut av det enn at vi dro inno tinghuset på vei hjem fra jobb.

Anonymous poster hash: ab24d...394
Skrevet

Har et vennepar som hadde et "tradisjonelt" afrikansk bryllup - de klærne var SÅ flotte! Kan tenke meg du så fantastisk ut! :) Skulle gjerne gått for slike klær hvis jeg kunne, men tror det fort kunne sett litt dumt ut da vi begge er hvite som fiskeboller, og mannen i tillegg er av typen "rødt hår og fregner" :D 

Skrevet

Hadde stroppeløs hvit brudekjole, med slep (kapellengde på slepet). Fin hodepynt og oppsatt hår. Droppet slør da.

Alle brudene hadde hvite brudekjoler den dagen jeg giftet meg.

Skrevet

Har et vennepar som hadde et "tradisjonelt" afrikansk bryllup - de klærne var SÅ flotte! Kan tenke meg du så fantastisk ut! :) Skulle gjerne gått for slike klær hvis jeg kunne, men tror det fort kunne sett litt dumt ut da vi begge er hvite som fiskeboller, og mannen i tillegg er av typen "rødt hår og fregner" :D

Haha, joda, det kunne sett morsomt ut ;)

Vi så jo helt vanlige ut når vi gikk gatelangs der nede, ikke noe eksepsjonelt. Men norske folk generelt er jo veldig lite glad i farger og mønstre, så når jeg bruker kjolen her hjemme får jeg mye blikk :)

Skrevet

Vi giftet oss i regi av HEF og hadde vielsen i samme lokale som festen. Hadde champagnefarget stoppeløs kjole, med slep.

Skrevet

Jeg hadde bunad, han vanlig dress. Giftet oss på tinghuset.

Anonymous poster hash: 29151...8d9

Skrevet

Vi giftet oss med vigsler fra HEF, iver nydelig lokale: et gammelt handelssted. Jeg hadde en 'tradisjonell' (ikke helt, men vil ikke beskrive den for ønsker ikke å bli gjenkjent) brudekjole.

Anonymous poster hash: 50bf3...2bb

Skrevet

Jeg hadde en "rett opp og ned" offwhite kjole i silke- og linblanding, nådde meg til midt på leggen. Hadde en topp over, stripete "opp og ned" i 3-4 offwhite og veldig lys beige fargenyanser. Følte meg fin. :-) Mannen hadde grå dress og vi hadde oransje som hovedfarge i blomstene. 

Anonymous poster hash: d59d9...d8d
Skrevet

Hva synes dere om disse kjolene da? Fine eller ikke? Og hvilken er finest? Alle tilbakemeldinger er lov :)

b53dbc4b95a7b017fa78de6387825895

9fcf21fcb84f53e32562bdfdda0822b6

Skrevet

Jeg likte den øverste best. Kult litt sånn 50-talls snitt, samtidig som den er romantisk og vakker.

Anonymous poster hash: 50bf3...2bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...