Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #1 Skrevet 2. november 2013 En bekjent har leid en leilighet som ikke er 100% ferdig, det er bl.annet noe listverk som ikke er kommet på plass og dette godtar ikke leietakeren at ikke er utført så nå har vedkommende stevnet utleier til konfliktrådet for og få redusert husleie og krav om at huseier må rydde opp. Dette har resultert i at huseier er irritert og sikkert forbanna på leietaker og jeg har også fortalt vedkommende jeg kjenner at dette er nok grunnlag for at huseier sier opp kontrakten med sin leieboer når det skal være slikt "flisespikkeri". Hva tror dere andre om deres leietaker hengte seg opp i bagateller og stevnet dere inn for konfliktrådet? Jeg hadde sagt opp kontrakten tvert! Anonymous poster hash: 66d3e...d72
Øyne som ser!! Skrevet 2. november 2013 #2 Skrevet 2. november 2013 En bekjent har leid en leilighet som ikke er 100% ferdig, det er bl.annet noe listverk som ikke er kommet på plass og dette godtar ikke leietakeren at ikke er utført så nå har vedkommende stevnet utleier til konfliktrådet for og få redusert husleie og krav om at huseier må rydde opp. Dette har resultert i at huseier er irritert og sikkert forbanna på leietaker og jeg har også fortalt vedkommende jeg kjenner at dette er nok grunnlag for at huseier sier opp kontrakten med sin leieboer når det skal være slikt "flisespikkeri". Hva tror dere andre om deres leietaker hengte seg opp i bagateller og stevnet dere inn for konfliktrådet? Jeg hadde sagt opp kontrakten tvert! Anonymous poster hash: 66d3e...d72 Du kan jo ikke bare si opp en leietakere som du vil selv, du må ha grunnlag for det.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #3 Skrevet 2. november 2013 Man kan ikke bare si opp kontrakten uten videre. Det må være pga salg eller at man skal bruke den selv. Dette kan jo leietaker etterprøve. Anonymous poster hash: 1f4c1...31a
Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #4 Skrevet 2. november 2013 Kan vel si opp leietakeren i forbindelse med oppsigelsesfristen? Kan vel om så bare skrive i oppsigelsen av leiligheten skal benyttes til privat formål? Er jo ikke slik at en leietaker kan kreve og bo der hele livet om så! Anonymous poster hash: 66d3e...d72
Øyne som ser!! Skrevet 2. november 2013 #5 Skrevet 2. november 2013 Kan vel si opp leietakeren i forbindelse med oppsigelsesfristen? Kan vel om så bare skrive i oppsigelsen av leiligheten skal benyttes til privat formål? Er jo ikke slik at en leietaker kan kreve og bo der hele livet om så! Anonymous poster hash: 66d3e...d72 Klart du kan ikke lyve om at du skal bruke leiligheten til privat formål hvis du ikke har tenkt til det.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #6 Skrevet 2. november 2013 Kan vel si opp leietakeren i forbindelse med oppsigelsesfristen? Kan vel om så bare skrive i oppsigelsen av leiligheten skal benyttes til privat formål? Er jo ikke slik at en leietaker kan kreve og bo der hele livet om så! Anonymous poster hash: 66d3e...d72 Man kan så klart gjøre det. Synd om leietakeren sjekker det opp i ettertid og tar saken videre. Det kan han jo fort gjøre siden han har tatt denne bagatellen til konfliktråd. Anonymous poster hash: 1f4c1...31a
Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #7 Skrevet 2. november 2013 Det kommer an på hva slags leiekontrakt de har. En tidsubestemt leiekontrakt gir ikke mulighet til å si opp leiekontrakten på annet grunlag enn at leiligheten skal rives eller utleier selv skal bo der. For 3 år siden ble vi sagt opp fordi leiligheten vår skulle selges. Vi hadde da bodd her i bare 3 mnd. Jeg ringte leieboerforeningen og derfra gikk det slag i slag, og vi bor her ennå, men har fått nye eiere. Det er ikke bare å leie ut og styre på som man selv vil. Regelverket beskytter leietakerne, og om det er uklarheter i kontrakten er det ALLTID husleieloven som gjelder. Det er derfor ikke mulig å kaste ut noen fordi utleier er klaget inn til konfliktrådet!! Anonymous poster hash: 411b8...5f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå